houder voor smartphone

17-02-2020 14:11 23 berichten
Ik zou graag een houder voor een smartphone in de auto kopen.
Er zijn veel verschillende, ook in prijs.
Het gaat niet om het opladen, het is alleen voor het gebruiken van de telefoon als TomTom.

Is er hier iemand die er een kan aanbevelen, of juist kan afraden?
(De smartphone in kwestie is een Iphone6).

Alvast bedankt!
Die van Aliexpress van 2 euro doet het prima als vasthouder zodat ik google maps als navigatiesysteem kan gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er een van 4,50 ofzo van SoLow, werkt met een magneet. Je klemt de houder in een ventilatierooster, en op je telefoon (of in je hoesje) plak je een metalen plaatje. En nee, een magneet is niet slecht voor je telefoon, het is geen bankkaart.

Voordeel is dat je m er zo tegenaan plakt, nadeel is dat bij flink hobbelige wegen (bospaden ofzo, of kleine weggetjes in het buitenland) je telefoon weleens wil vallen.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Ik heb een klemmende, blijft goed zitten.

In het ventilatierooster te klemmen. Nog nooit los geraakt en 3 jaar in gebruik.
anoniem_393625 wijzigde dit bericht op 17-02-2020 14:38
50.00% gewijzigd
Ik heb een universele gekocht op Bol, dat is heel handig want dan passen alle telefoons erin. Hij moet met een zuignap op het raam en dat blijtt perfect zitten
Alle reacties Link kopieren
Action heeft ze ook, voor een euro of 3. Voldoet mij prima. Plak je op het raam en de houder is universeel.
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben fan van Brodit. Wel iets duurder dan Action of Alie, maar werken echt heel goed. Ze hebben voor alle soorten auto's een passende (monteren op het ventilatierooster).
Alle reacties Link kopieren
ik ben een fan van een houder die je op de voorruit plakt en dan met een stang die je kan verbuigen zodat je de telefoon op de juiste hoogte kan plaatsen. De mijne heb ik ben de action of vergelijkbare winkel gekocht.

Mijn partner geeft de voorkeur aan een houder die je in een ventilatie rooster klikt.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er sinds kort ook eentje met een magneet zoals hierboven beschreven. Bevalt erg goed!
Alle reacties Link kopieren
Ik had een houder om op het raam te plakken, maar mijn telefoon raakte telkens oververhit onderweg naar mijn vakantiebestemming met de zon er steeds op. Niet zo handig dus. Nu een hele simpele die je in het ventilatierooster klikt van een paar euro (door mijn man ergens op de kop getikt, bij de Aldi of zo) en die werkt prima. Telefoon heel makkelijk in en te klemmen en uit te halen en hij klemt goed. Ik zou er dus niet teveel geld aan uitgeven als ik jou was.
Alle reacties Link kopieren
Bij de action heb je ze voor € 1,79 geloof ik. Kun je heel makkelijk in het ventilatierooster steken.
Alle reacties Link kopieren
Bij het Kruidvat een voor in het ventilatierooster gekocht. Stevig en sterk, is er ondanks de vele verkeersdrempels nog niet uit gevallen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
ik heb zoiets:

Afbeelding

Ideaal, klein plakkertje op de telefoon, hoesje past nog makkelijk. Geen gedoe met dingen die van je raam vallen of die niet in de het rooster passen.
himalaya schreef:
17-02-2020 15:23
Bij het Kruidvat een voor in het ventilatierooster gekocht. Stevig en sterk, is er ondanks de vele verkeersdrempels nog niet uit gevallen.
Er zijn tegenwoordig veel autoroosters waar geen houder meer op past. Dit probleem ben ik nu al diverse malen tegengekomen in huurauto's (nieuwere modellen) Ze zouden standaard een telefoonhouder moeten voorzien in auto's.
Zelf heb ik er inmiddels eentje met 'n goed werkende zuignap van de ANWB voor op reis. In m'n eigen auto heb ik een kleintje in het rooster.
Alle reacties Link kopieren
Daantje1970 schreef:
17-02-2020 17:05
ik heb zoiets:

Afbeelding

Ideaal, klein plakkertje op de telefoon, hoesje past nog makkelijk. Geen gedoe met dingen die van je raam vallen of die niet in de het rooster passen.

Maar is de magneet zo stevig dat hij door het hoesje blijft plakken? Ook als je over verkeersdrempels gaat?
En die magneet is dan verder niet schadelijk voor je telefoon?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
17-02-2020 19:26
Maar is de magneet zo stevig dat hij door het hoesje blijft plakken? Ook als je over verkeersdrempels gaat?
En die magneet is dan verder niet schadelijk voor je telefoon?
Ik haal het hoesje er altijd af. Geen idee of het met hoesje ook gaat. Zonder hoesje valt ie er niet vanaf. En nee magneet is niet schadelijk. Gebruik het altijd een paar jaar.
Lijkt me niet praktisch als je het hoesje telkens eraf moet halen.
Alle reacties Link kopieren
Ik haal het er hooguit 1 of 2 keer per dag af. Zit er zo weer op. Zal het morgen eens proberen met het hoesje erop.
Alle reacties Link kopieren
Zie mijn eerdere post, ik heb ook een magneethouder. Ik heb alleen een kunststof achterkant op mijn telefoon, dat gaat goed tenzij het echt een heel slechte weg is (bospad ofzo}.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Ik heb deze (gaat in de bekerhouder):

Afbeelding


Een houder in een rooster wil ik niet (en past volgens mij ook niet in mijn auto) en een zuignap op het raam vind ik onhandig. De bekerhouder moet wel op een handige plaats zitten.
Alle reacties Link kopieren
Moet je wel een bekerhouder hebben :hyper:
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
redbulletje schreef:
17-02-2020 17:07
Er zijn tegenwoordig veel autoroosters waar geen houder meer op past. Dit probleem ben ik nu al diverse malen tegengekomen in huurauto's (nieuwere modellen) Ze zouden standaard een telefoonhouder moeten voorzien in auto's.
Zelf heb ik er inmiddels eentje met 'n goed werkende zuignap van de ANWB voor op reis. In m'n eigen auto heb ik een kleintje in het rooster.

Ja hier hetzelfde. Ik heb er ook 1 van de ANWB, zit hartstikke prima.
Dank voor al deze tips! :worship:

@ Nerdopviva : er zit wel een bekerhouder in de auto, maar die zit laag, dus je kunt al rijdend daar niet naar gaan zitten kijken denk ik.

k weet niet precies hoe het met het ventilatierooster zit in de betreffende auto (het is een cadeau voor iemand).

Ik denk dat ik ga voor de zuignap constructie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven