Securitasverkoop aan de deur

17-02-2020 20:19 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag belde er een man aan in Securitasuniform. Heel verhaal, dat er in onze buurt veel zou worden ingebroken en dat er vrijblijvend advies kon worden gegeven over wat de zwakke plekken van ons huis zijn. Nu hebben wij al een alarmsysteem dus ik heb geen interesse. Maar buurvrouw een aantal deuren verder heeft wel een afspraak gemaakt en is nu gaan twijfelen door mij. Ik vind het namelijk raar dat dit bedrijf huis aan huis komt. Heeft iemand hier ervaring mee?
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
Nee, nooit van gehoord.
Klinkt me heel raar in de oren.
Alle reacties Link kopieren
Ze verkopen het blijkbaar wel: https://www.securitashome.nl/
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook raar klinken.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt inderdaad raar , wellicht even bellen of ze hiervoor aan de deur komen?
Carpe diem
Die liepen hier laatst ook in de buurt rond (en stonden meteen gemeld in de WABP-groep). Schijnt wel echt van Securitas te (kunnen) zijn, maar zou het risico niet nemen. Door zo langs de deur te gaan en afspraken te maken weten kwaadwillenden die zich voor zouden doen als Securitas precies wie wel/niet een alarm heeft en wat er binnen te halen valt is.
Even het telefoonnummer googlen en het bedrijf bellen om het na te vragen. Ik heb dit een keer gehad met een ander bedrijf en vertrouwde het ook niet, toen heb ik gelijk het desbetreffende bedrijf gebeld en kreeg ik te horen dat het ook inderdaad niet klopte en eventueel de politie kon bellen.
Alle reacties Link kopieren
Bedrijf verkoopt al jaren aan huis. Dus zo vreemd is het niet. Ze zijn wel erg vasthoudend en je komt er moeilijk vanaf als je ze eenmaal binnen laat.
Alle reacties Link kopieren
Toen er hier in de straat was ingebroken kwamen er daarna ook meteen mensen aan de deur die iets wilde verkopen qua beveiliging. Waarschijnlijk zijn mensen op dat moment makkelijker over te halen iets aan te schaffen.
Alle reacties Link kopieren
Ik laat haar dit even lezen. Bedankt.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Ja hoor dat klopt. Wij zijn al vele jaren afnemer van hen. Hebben het alarm systeem en zijn gekoppeld aan de meldkamer. Altijd een goede service.
En ja, ze komen aan de deur, dat vind ik nooit zo'n fijne verkoop techniek.
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
17-02-2020 20:32
Toen er hier in de straat was ingebroken kwamen er daarna ook meteen mensen aan de deur die iets wilde verkopen qua beveiliging. Waarschijnlijk zijn mensen op dat moment makkelijker over te halen iets aan te schaffen.
Dit. Echt na iedere inbraak in de straat weer zo’n meneer van een beveiligingsbedrijf aan de deur “Goedemorgen/middag/avond, u heeft vast gehoord dat...blablabla”. Securitas heb ik vaker aan de deur gehad, inderdaad iemand in bedrijfskleding.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend heeft ze in een vlaag van verstandsverbijstering eens binnen gelaten, omdat hij dacht dat ze serieus een interessant verhaal zouden hebben.

Je komt er echt niet vanaf. Emotionele chantage is ze niet vreemd: 'u wil toch dat uw zwangere vrouw veilig is?'. Hij heeft echt een beetje boos moeten worden, voordat ze zich eruit lieten zetten.
Alle reacties Link kopieren
Hmmm, de website van het beveiligingsbedrijf Securitas is volgens mij niet de eerder genoemde. Deze is echt van Securitas, onderdeel van facilicom: https://www.securitas.nl/

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven