Wat doe jij 's avonds (mijn leven is saai)

18-02-2020 12:35 100 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als het donker wordt, word ik moe. Mijn melatonine begint dan te stromen, ik doe de gordijnen dicht, lampjes aan en kruip op de bank. Heel saai. Heb nooit de puf om 's avonds iets spannends te doen als afspreken, sporten, een concert, de bioscoop, een spel, noem maar op. Ik ben vanaf na het avondeten moe. Dan begint het begin van de einde van de dag voor mij. In de zomer heb ik veel meer energie en ga ik 's avonds graag nog het terras op of de stad in en een bandje kijken. Maar van september tot april zit ik opgesloten in mijn huis.
Mijn kinderen klagen dat het saai is thuis en ik snap het wel. Soms doen we een spel, zet ik overal kaarsjes aan en doe gezellige muziek aan, maar uiteindelijk verdwijnt iedereen naar zijn kamer met zijn beeldscherm en ik zelf eigenlijk ook. Hoe zien jullie avonden eruit? Ben ik de enige saaie piet?
Alle reacties Link kopieren
nope, hier net zo saai. en ik hou ervan.

Eens per maand heb ik doordeweeks een businessborrel maar verder cocoon ik ook. Lief en ik kijken wel graag samen series of films, vrijwel nooit 'gewone'tv.
Alle reacties Link kopieren
Nou ik moet wel zeggen dat je het nogal dramatisch brengt ;).. Maar hoort dit ook gewoon niet een beetje bij de winter? Ik heb ook minder zin in dingen en naar buiten gaan. Het is koud, donker, bah.

Ik heb zelf geen gezin, maar herken wel veel dingen in mijn vriend en ik tijdens de wat donkere dagen. Zolang je in de zomer lekker erop uit trekt is er niets aan de hand toch? Klinkt als een winterdip bij een zomermens.
Saai? Ik vind het niet saai. Ben dan ook een introvert en geen behoefte aan teveel gedoe in de avond. Bankhangen en vroeg naar bed, heerlijk. Bijkomen, energie opladen.
Hoe oud zijn je kinderen?
Ik ben gek op donker en winter en ik ga laat naar bed maar kan heerlijk genieten van de rust in de avond.
Soms ben ik buiten de deur in de avonden, vriendinnen, eten, kroeg, concert enz.. Bijna net zo veel als dat ik in de zomer buiten de deur zou zijn. Ik vind zomer dan weer niks en word daar ook niet veel actiever van ofzo.


Meeste avonden op de bank met laptop, hobby-en, tv kijken, boek lezen, dingen met kinderen doen zoals huiswerk en spelletjes. Beetje series bingen, kletsen met man. Moeder bellen, gewoon saaie heerlijke dingen.
Ik sport tegenwoordig 2 keer per week in de avond, anders kom ik zelden na 7en buiten in de herfst en winter. En om 10 uur ben ik iedere avond al zo moe dat mijn ogen dicht vallen. Mijn man vind mij wel behoorlijk saai. Maar ik ben gewoon een enorme introvert die echt even tot zichzelf moet komen nadat de kids in bed liggen.
anoniem_394611 wijzigde dit bericht op 18-02-2020 14:18
1.08% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mijn kids zijn pubers. Ik ben inderdaad een zomermens. Ik heb echt last van het donker. Nu bruis ik van de energie. Kan de wereld wel aan (hier schijnt de zon) en bij blauwe luchten en temperaturen boven de 20 graden word ik letterlijk wakker. Ik heb lichttherapie en dat gaat zo-zo. Alleen die avonden he? Het liefste lig ik om 9 uur in bed. Heerlijk. Maar ja mijn pubers worden meestal pas wakker na 22 uur en willen dan ineens actie in de taxi.
Hier ook lekker saai.

En af en toe gaan we een hapje eten of spreek ik af met vrienden.

Ik heb niet altijd puf, maar ik maak dan maar puf.
Ik heb nooit spijt als ik er eenmaal ben.

Misschien, als je er zelf last van hebt, jezelf wat vaker een schop geven??
Alle reacties Link kopieren
Op de avonden dat ik thuis ben ziet het er bij mij ook wel zo uit, ik ga alleen behoorlijk laat naar bed. Mijn man heeft de helft van de maand nachtdiensten, dan zit ik alleen met de kinderen en de andere helft kijken we samen series/films of doen we een spelletje.
Maar ik probeer wel een paar keer per maand weg te gaan 's avonds, met of naar vrienden/vriendinnen.
Verder bel of app ik op de "saaie" avonden veel met mensen.

Oh, en ik vergat even dat mijn beste vriend hier iedere week een avond komt borrelen met mijn man en mij en dat wordt altijd nachtwerk. We kijken films of doen spelletjes o.i.d.
queenarachnia wijzigde dit bericht op 18-02-2020 18:27
Reden: iets toegevoegd
17.29% gewijzigd
Elmasunshine_ schreef:
18-02-2020 13:52
Mijn kids zijn pubers. Ik ben inderdaad een zomermens. Ik heb echt last van het donker. Nu bruis ik van de energie. Kan de wereld wel aan (hier schijnt de zon) en bij blauwe luchten en temperaturen boven de 20 graden word ik letterlijk wakker. Ik heb lichttherapie en dat gaat zo-zo. Alleen die avonden he? Het liefste lig ik om 9 uur in bed. Heerlijk. Maar ja mijn pubers worden meestal pas wakker na 22 uur en willen dan ineens actie in de taxi.
Doen ze maar een beetje stil. ;-)
Nadat de kinderen naar bed zijn gaan wij zelf douchen en in de pyjama, dan kijken we een Netflix serie of iets op televisie of gaan lezen. Een aantal keer per jaar gaan we samen (of los van elkaar) naar de schouwburg. Spellenavond een keer of drie, vier per jaar.
Hier ook hele saaie avonden maar daar kies is zelf voor dus voor mij is het niet saai.
Mijn dag begint erg vroeg (half 5) dus om 18:00 uur ben ik op en moe en wil ik helemaal
niets meer behalve tv kijken, op tijd naar bed en nog even lezen in bed en hopelijk snel in
slaap vallen.
In de zomer wil ik nog wel eens een eind fietsen na het eten en in de winter een eind lopen maar daar houdt het wel bij op. In het weekend gaan we soms uit eten maar zelfs daar heb ik vaak geen zin in.
Ik vind het heerlijk om ’s avonds thuis te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Mijn ervaring is dat ik juist van (bank)hangen inzak 's avonds.

Niet dat ik van die enorm spannende dingen doe hoor.
Dat hoeft van mij trouwens ook niet.
Maar van iets actievers doen, ga ik me wel fitter voelen.
Vaak is dat gewoon een avondwandelingetje maken en wat kleine (huishoudelijke) klusjes doen.
Alle reacties Link kopieren
En accepteren dat je gewoon zo bent? Maak er iets positiefs van. Bijvoorbeeld 1 avond per week waarbij er lekkere hapjes op tafel komt. Of een vaste filmavond en iedereen mag om beurten de film kiezen (via bv Pathé thuis).

Hebben je pubers echt behoefte aan vermaak door jullie laat in de avond? Ik vond het juist lekker om op mijn kamer tv te kijken of een spel te spelen. Dan ging ik rond koffietijd even naar beneden om bij te kletsen.
Alle reacties Link kopieren
Wij werden nooit vermaakt als puber, na het avondeten..... We maakten huiswerk, of gingen lekker chillen op onze kamer. De avond hadden mijn ouders ook nodig om even zelf tot rust te komen na het werk en het avondeten regelen en zo. We mochten gezellig beneden meekijken met de tv, of gewoon op onze kamer chillen.

Mijn dag houdt ook op na het avondeten. Ik eet rond zessen, en om negen uur ga ik naar bed, zeker in de winter.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me ook niet voorstellen dat je als puber van je ouders verwacht dat ze 's avonds voor allerlei vermaak zorgen. Die van mij zaten vroeger 's avonds ook gewoon in de huiskamer.

Mijn avonden zijn ook redelijk hetzelfde, maar dat maakt me niet uit, ik vind saai prima. Ik hoef niet zo nodig veel erop uit.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Lekker marathon tv (Netflix) kijken en ondertussen een beetje borduren. Heerlijk.

Ik heb me opgegeven voor een eventuele extra naailes vanavond maar ik hoop stiekem dat ie vol zit. Lekker niksen 's avonds. Ik doe niet eens de afwas. Dat doe ik tijdens het koken de volgende dag.

Straks als het langer licht is wil ik wel weer wandelen 's avonds na het eten. Maar nu in de storm en de regen en het donker: mweh. Geen zin in.
Ik ben meestal twee of driemaal in de week thuis aan het fitnessen, twee keer per week sport ik buiten de deur (trainen of wedstrijden met team), soms lees ik na het sporten een boek, soms ben ik aan het gamen met online vrienden van me, een tijd geleden ging ik ook weleens hardlopen buiten, maar door een kleine blessure laat dat even op zich wachten op 't moment.

Scheelt natuurlijk ook dat ik alleen woon en geen kinderen heb. Saai hoeft trouwens helemaal niet erg te zijn; het ligt er aan hoe jij het vind. Als jij daar prima mee bent, is er mijn inziens helemaal niks aan de hand, toch? Je zou het ook gewoon 'comfortabel' kunnen noemen wat al veel minder erg klinkt. :)
Alle reacties Link kopieren
Irish_Wasser_Woman schreef:
18-02-2020 13:57
Wij werden nooit vermaakt als puber, na het avondeten..... We maakten huiswerk, of gingen lekker chillen op onze kamer. De avond hadden mijn ouders ook nodig om even zelf tot rust te komen na het werk en het avondeten regelen en zo.
Dit. Er werd ook verwacht dat ik op enig moment naar boven ging, of ik nou ging slapen of niet. Snap ik nu ook wel, dat mijn moeder geen zin had in een commentaar leverende puber bij haar favorite programma en ontspanningsmoment van de dag. Maar als zij naar bed was gegaan had ik dat ook prima gevonden.
En pubers die om 22.00 uur aangaan?

Om wat te doen?

Hoe oud zijn die pubers? Mijne oudste is 13 en ligt om doordeweeks rond 20.30 uur..max 21.00 uur op bed en ik was zelf met 16 ook gewoon om 22.00 uur al naar mijn nest/boven. Boek lezen, huiswerk maken, muziekje luisteren ect.
anoniem_393625 wijzigde dit bericht op 18-02-2020 14:07
11.42% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Concert, uit eten, een lezing bijwonen, theater, bioscoop, naar vrienden toe om te eten/spellen/films kijken/ kletsen etc.. Deze week ben ik 5 avonden weg.
Eigenlijk best standaard dat ik veel weg ben. De dagen dat ik thuis zit kijk ik vaak tv en zit ik al vroeg in mijn pyama. Soms wat opruimen of lezen, forummen en internetten etc..
Alle reacties Link kopieren
O, ik ging als tiener altijd wel laat slapen. Maar ik was dan wel op mijn eigen kamer bezig, meestal in mijn dagboek aan het schrijven of nog wat muziek aan het luisteren, dat soort dingen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Tja, ik ga wel bijna elke avond sporten of gelijk na mijn werk of later op de avond. Omdat ik dat fijn vind. Ik heb een zittend beroep, dus ik vind het fijn en belangrijk om niet te hele dag zitten door te brengen. Daarnaast word ik van rondhangen voor de tv of computer alleen maar suf.
Verder vaak lezen, creatief zijn enz. Ik ga door de weeks sowieso 's avonds zelden iets anders doen, of het nu zomer of winter is.

Tja, dat de kinderen het saai vinden thuis. Kunnen ze zich niet zelf vermaken dan?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
De avonden zijn bij ons om bij te komen van de dag. Uitrusten, t.v. kijken, bankhangen en rond half elf slapen. De dagen zijn al vol genoeg met activiteiten.
Kinderen zijn al jaren de deur uit.

In de zomer met lang licht en warm weer gaan we nog wel eens even een eindje fietsen o.i.d. maar verder niet veel bijzonders.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven