Wat doe jij 's avonds (mijn leven is saai)

18-02-2020 12:35 100 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als het donker wordt, word ik moe. Mijn melatonine begint dan te stromen, ik doe de gordijnen dicht, lampjes aan en kruip op de bank. Heel saai. Heb nooit de puf om 's avonds iets spannends te doen als afspreken, sporten, een concert, de bioscoop, een spel, noem maar op. Ik ben vanaf na het avondeten moe. Dan begint het begin van de einde van de dag voor mij. In de zomer heb ik veel meer energie en ga ik 's avonds graag nog het terras op of de stad in en een bandje kijken. Maar van september tot april zit ik opgesloten in mijn huis.
Mijn kinderen klagen dat het saai is thuis en ik snap het wel. Soms doen we een spel, zet ik overal kaarsjes aan en doe gezellige muziek aan, maar uiteindelijk verdwijnt iedereen naar zijn kamer met zijn beeldscherm en ik zelf eigenlijk ook. Hoe zien jullie avonden eruit? Ben ik de enige saaie piet?
Elmasunshine_ schreef:
18-02-2020 14:20
Wel fijn om te lezen dat veel mensen hun avonden er zo ongeveer hetzelfde uitzien.
Wel valt me op dat jullie vinden dat jullie pubers zichzelf maar moeten vermaken en dat jullie ook moe zijn van werk overdag. Wanneer hebben jullie dan family-time of 1 op 1? Ik ben heel erg close met mijn kinderen en we zijn veel samen en gaan ook regelmatig samen weg. En in de avond ligt de jongste vaak nog eerst bij ons in bed, even kletsen over de dag. Wij praten heel veel met elkaar. Mijn man en ik zijn niet heel vaak samen-samen zonder kinderen om ons heen. Ik vind dat ook soms lastig maar tegelijk belangrijk voor de band. Maar het is een geruststelling dat ik niet de enige saaie huismus ben in ieder geval.
Voor/tijdens en na het eten. Weekenddagen.

Niet om 22.00 uur doordeweeks. ;-)
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
18-02-2020 14:27
Ik word al moe als ik het lees.
Ik ook.
Alle reacties Link kopieren
Ik sport 4x in de week
We eten samen, dat is kletstijd. En in het weekend hebben we meer tijd.
En soms kijken oudste en man samen een film. Ga ik met jongste ergens eten
Etc
Er zitten best veel uren in een week
Alle reacties Link kopieren
Hier veel herkenning, als het donker is ben ik moe. Ik heb daarom dan ook een hekel aan de winter, zo weinig zonlicht zorgt voor enorme vermoeidheid en lichte tot matige depressie. In de zomer gaan we wandelen na het eten, zitten we buiten uren te praten en heb ik veel meer energie.
Astoria schreef:
18-02-2020 14:26
Wauw, zijn er echt mensen die tijd hebben om 's avonds niks anders te doen dan bankhangen? (niet vervelend bedoeld, maar ik ken echt niemand die geen volle avonden heeft)

Mijn avonden bestaan doordeweeks (nadat ik thuiskom van werk) uit koken, huishouden, sporten (2x pw) en bijna elke avond naar mijn paard. 1x pw hebben we een vaste avond dat vrienden langs kunnen komen, maar op andere dagen staat er ook nog wel eens iemand voor de deur. Heel soms hebben we doordeweeks ook wel eens een etentje. Ik lig vrijwel nooit voor half 12 in bed.
De weekenden zitten 's avonds bijna altijd vol met vrienden/familie, uit eten, concert/bios/iets in die trend.
Pfff, ik zou letterlijk overspannen worden hiervan.
Astoria schreef:
18-02-2020 14:26
Wauw, zijn er echt mensen die tijd hebben om 's avonds niks anders te doen dan bankhangen? (niet vervelend bedoeld, maar ik ken echt niemand die geen volle avonden heeft)

Nee. Alle mensen hebben altijd zin en tijd en puf om elke doordeweekse avond nog van alles te gaan doen. Duh.
Iedereen doet zelfde werk, zelfde slaapbehoeftes en iedereen heeft zelfde sociale leven en vind dat ook allemaal even fijn.

Serieus?
anoniem_393625 wijzigde dit bericht op 18-02-2020 14:45
32.88% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ga je lekker bij jongste puber in haar bed kruipen (of samen op jouw bed), zeg, om een uurtje of 20.30/21.00 om een half uurtje de dag/alle levensvragen door te spreken? Spreek je af dat je dat 2x per week doet. Als je lekker ligt, rust je ook uit,. Is toch anders dan actief aan de eettafel kletsen, denk ik :)

Andere 2 keer met andere puber, maar misschien niet per se in bed. Andere drie avonden zijn gewoon voor jou (al dan niet met man).


Ik maak ook geen afspraken 's avonds door de weeks. Op donderdagavond begint mijn weekend, dan kan het op zich wel, maar meestal ben ik die donderdag echt nog wel van het padje (maar ik werk die dag dan ook 10 uur).
Luci_Morgenster schreef:
18-02-2020 14:44
Nee. Alle mensen hebben altijd zin en tijd en puf om elke doordeweekse avond nog van alles te gaan doen. Duh.
Iedereen doet zelfde werk, heeft zelfde slaapbehoefte en iedereen heeft zelfde sociale leven en vind dat ook allemaal even fijn.

Serieus?

:biggrin:
Laat de avond wat later beginnen.
Dus niet om 18.00 aan het avondeten maar om 19.30.
Scheelt zomaar 1,5 uur actieve tijd en wie om vijf uur al honger heeft pakt alvast een boterham.

Wat ik zelf savonds doe: 2 avonden hobby buiten de deur.
En verder is het hier ook niet heel spannend.
Vroeg eten doe ik enkel op de avonden van de hobby omdat ik dan relatief vroeg de deur uit moet.
En eind van de middag nu 2 keer per week sport. Eet dan dus automatisch niet vroeg.

Maar ik heb geen kinderen
Als zij zich savonds vervelen is het wellicht tijd voor een sport, hobby of bijbaan voor hen?
redbulletje schreef:
18-02-2020 14:13
Hoort er bij in de donkere tijd van het jaar. Bij mij gaat dat in als de wintertijd in gaat (eind oktober) en pas als de zomertijd eind maart weer in gaat heb ik meer zin om buiten te zijn 's avonds. Dan kan een wandeling nog zomaar een optie zijn.
Winter is om lekker te cocoonen op de bank met 'n goeie serie.
Hier ook en ik voel me er prima bij. Soms ga ik wel de deur uit doordeweeks maar meestal pyjama en badjas aan en dan lezen of tv kijken. Niks mis mee.
Vanavond ga ik met wat vrienden eten, ik ga altijd twee avonden sporten of hardlopen (na het eten), vaak werk ik nog 's avonds, en ik ga ook wel regelmatig naar een concert of voorstelling of iets dergelijks. Ook heb ik regelmatig werkborrels of -events. Een tijd lang volgde ik één keer per week een cursus. Ook heel veel avonden niets. Ik heb geen tv, maar ik kijk wel netflix, ik luister een podcast of ik lees een boek.

Ik heb er juist een hekel om mijn weekend vol met afspraken te hebben, dan wil ik lekker lummelen en kijken wat de dag brengt.

Ik ben totaal geen ochtendmens en kom vaak pas 's avonds echt goed op gang. Ik werk dus soms ook tot heel laat en als het aan mij lag deed ik ook lekker huishouden tot laat. Dat is nu alleen de stille klusjes zoals was opvouwen, maar liefst zou ik dan ook lekker stofzuigen. 21 uur naar bed zou ik niet kunnen. Dan heb ik net mijn eten op en ben ik vol energie. Ik ga nooit voor twaalven naar bed. Maar ik sta meestal ook pas om 8 uur op. Soms begin ik vroeg en sta ik om 6 uur op, maar dan ga ik niet vroeger naar bed.

Echt uitgaan doe ik tegenwoordig alleen in het weekend, maar tot eind 20 ging ik ook nog wel dansen in clubs tot bijvoorbeeld 4 uur en dan gewoon weer om 9 uur achter mijn bureau. Dat zou ik nu niet meer redden.
anoniem_639a9136a72af wijzigde dit bericht op 18-02-2020 14:57
6.53% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hier een goede mix van bankhangen en gezelligheid. We hebben geen kinderen, maar op maandag eet een vriendin mee, op donderdag een vriend, op vrijdag is het hier zoete inval voor een grote groep vrienden, om de week op zondag een spellenmiddag/avond, 1 keer in de maand een pubquiz (buiten de deur dus), 1 keer per maand een skypevergadering voor mijn vereniging. Daarnaast regelmatig naar een concertje of bij vrienden op bezoek. Films vergeten we altijd, dat wil ik nog een beetje beter regelen (lees: in de gaten houden wat er draait).

De dagen dat hier niemand is, kijk (of binge) ik tv of Netflix/ Disney+ of lees ik een boek. Mijn man speelt dan computerspelletjes of leest. Op deze dagen ga ik ook vaak vroeg naar bed.

In de zomer is het hier nog meer een zoete inval. Zeker met mooi weer. We hebben een grote tuin, dus een beetje loungen met een stel vrienden is dan heerlijk. Ik moet zeggen dat ik dan ook veel meer energie heb. In de winter kak ik altijd een beetje in.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Alle reacties Link kopieren
Na half negen doe ik eigenlijk niks meer. Ik heb na twee weken twijfelen vanmorgen mijn kaartje voor een concert volgende week in Paradiso weggegeven. Nooit eerder gedaan, maar ik ben 's avonds gewoon te moe.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind er flink wat goede tips bij zitten. Heel functioneel zo een forum. Ik ga vanavond maar eens beginnen met een paar van jullie dingen in te voeren.
En verder heel hard hopen op een heel vroeg (en licht!!) voorjaar. Dat donkere weer dat nekt mij letterlijk (ik heb het huis dan ook vol met daglicht lampen, het helpt alleen maar matig)
anoniem_395810 wijzigde dit bericht op 18-02-2020 14:58
0.29% gewijzigd
Nu ik lees hoe anderen de avonden helemaal volproppen met vrienden en andere bezigheden etc ben ik toch maar blij met mijn saaie leven :lol:
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een saaie piet, haha. Ik ben nu maar begonnen met het herinrichten van de woonkamer en keuken. Kan ik s'avonds lekker struinen op internet naar leuke koopjes en heb ik niet het idee dat de avonden nutteloos zijn. https://www.dimehouse.nl/ Misschien vind je dit ook leuk om te bekijken voor leuke koopjes. Heb ik gisteravond gevonden. :-D
moderatorviva wijzigde dit bericht op 18-02-2020 15:35
1.56% gewijzigd
Elmasunshine_ schreef:
18-02-2020 14:27
Maar ik denk dat jij dan geen kinderen hebt?
Klopt, wij hebben geen kinderen (geen tijd voor :mrgreen: ), maar ook onze vrienden die wel (kleine) kinderen hebben hebben volgens mij wel een redelijk vol avondprogramma.

Maar ik ben wel benieuwd: wat maakt het hebben van kinderen dat je 's avonds zo uitgeblust bent? Ik dacht dat je juist met pubers, die toch wel hun eigen gang gaan, wel tijd zou hebben om in de avond iets leuks voor jezelf te doen. Of begint de dag dan veel vroeger (ik hoor weleens van kinderen die al om half 6 wakker zijn, dan zou ik ook wel wat minder actief worden 's avonds)?

Ik moet er dan weer niet aan denken om elke avond in huis te zitten, zou er lamlendig van worden.
Libra86 schreef:
18-02-2020 14:58
Nu ik lees hoe anderen de avonden helemaal volproppen met vrienden en andere bezigheden etc ben ik toch maar blij met mijn saaie leven :lol:

Ik was ook zo vroeger. Jong en geen kinderen en elke avond wat. Nu moet ik er niet aandenken. Omdat ik ouder ben, wel kinderen heb en ziek ben. Maar kan ook alleen de eerste 2 zijn. ;-)

Of gewoon omdat je anders bent dan een aantal drukkere forummers.
Nu ken ik eigenlijk niemand meer die dat nog zo heeft... het is ook een ander fase in het leven.

En niet iedereen heeft daarbuiten het zelfde werk, de een is ochtendmens, ander een avondmens, een heeft 10 uur slaap nodig de ander maar 4. De een is gek op prikkels en activiteiten, de ander heeft hersenen die dat niet prettig vinden enz.

Ik snap zelf niet waarom dat vergelijken met elkaar op dat vlak zo veel gebeurt. Slaat echt helemaal nergens op.
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
18-02-2020 15:03

Ik snap zelf niet waarom dat vergelijken met elkaar op dat vlak zo veel gebeurt. Slaat echt helemaal nergens op.
Precies.
Ik vind het nu heerlijk om thuis te zijn, het is druk op het werk. Zit daar de hele dag onder de mensen en heb geen behoefte aan gepraat s’avonds.
Ik ben hier blij als ik rond 19:30 op de bank mag ploffen. Wel merk ik dat ik van sporten juist energie krijg i.p.v. met chocolade op de bank te kruipen.
Dochter gaat hier vaak tegen 19:00 naar bed. Ik probeer dan dagelijks een half uur op de hometrainer te kruipen en wat buikspieroefeningen te doen. Lekker muziekje aan. Geeft energie.
Maar in de zomer zijn wij na het eten vaak ook nog even buiten. Ijsje halen hier in het dorp of lekker nog even naar de speeltuin. In de winter is dat toch sneller op de bank met een boekje/iPad.
Alle reacties Link kopieren
Die vrienden met kinderen liggen al om 21.00 uur plat hoor.
ik geef mn bek ook maar een douw
Astoria schreef:
18-02-2020 15:01
Klopt, wij hebben geen kinderen (geen tijd voor :mrgreen: ), maar ook onze vrienden die wel (kleine) kinderen hebben hebben volgens mij wel een redelijk vol avondprogramma.

Maar ik ben wel benieuwd: wat maakt het hebben van kinderen dat je 's avonds zo uitgeblust bent? Ik dacht dat je juist met pubers, die toch wel hun eigen gang gaan, wel tijd zou hebben om in de avond iets leuks voor jezelf te doen. Of begint de dag dan veel vroeger (ik hoor weleens van kinderen die al om half 6 wakker zijn, dan zou ik ook wel wat minder actief worden 's avonds)?

Ik moet er dan weer niet aan denken om elke avond in huis te zitten, zou er lamlendig van worden.
Het is vaak een combinatie van dingen en voor een ieder verschillend. Prikkelverwerking is echt verschillend per persoon. Daar zit grootste verscil wel in. En dan nog de verschillende behoeftes aan slaap, tijden van de slaap, werk, welke tijden werk je, alle aandacht naar kinderen. Dingen regelen huishouden. Ouder worden. Kan van alles zijn.

Dat jij dit fijn vind en prettig maakt niet uit voor TO. Haar hoofd en lichaam gaan dat heus niet ineens wel willen en prettig vinden. Beetje verder kijken dan je zelf is niet te moeilijk toch?
anoniem_393625 wijzigde dit bericht op 18-02-2020 15:07
3.89% gewijzigd
Libra86 schreef:
18-02-2020 14:58
Nu ik lees hoe anderen de avonden helemaal volproppen met vrienden en andere bezigheden etc ben ik toch maar blij met mijn saaie leven :lol:
Maar als ik ga sporten tussen 20:00-21:00u en ik ben 21:15u thuis, dan betekent dat in mijn geval dat ik nog een paar uur heb voor ik naar bed ga. Dus zo volgepropt is het niet. En als ik straks ga eten met vrienden, we hebben om 19u afgesproken, dan ben ik waarschijnlijk rond 23u thuis. Maar dan ga ik echt niet meteen naar bed. Ik ben gewoon een avondmens.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het gewoon bij volwassen zijn hoort om het in de avond na een lange werkdag rustiger aan te doen, zeker in de winter.
In de winter is ons lichaam eigenlijk in slaapstand, strikte genomen zouden wij ook een winterslaap moeten houden.

Hoe fijn zou dat zijn slapen vanaf het laatste weekend in oktober t/m het laatste weekend in maart.
Toen ik heeeell lang geleden nog als uitzendkracht werkte , spaarde ik genoeg geld op zodat ik in de maanden nov t/m december gewoon vrijaf kon nemen.
Heerlijk was dat.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Ps. Toen ik nog geen kind had, zaten mijn avonden wel voller.
Kon toen uitslapen, werkte minder en had geen kind. Ging vaak niet voor 12en naar bed, 2/3 keer per weken eten met vrienden, elke dag wel sporten (vaak in de avonden), wijntjes drinken in de kroeg en festival hier en daar in de zomer. Maar goed, toen was ik 25/26 jaar. Nu 31.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven