Wat doe jij 's avonds (mijn leven is saai)

18-02-2020 12:35 100 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als het donker wordt, word ik moe. Mijn melatonine begint dan te stromen, ik doe de gordijnen dicht, lampjes aan en kruip op de bank. Heel saai. Heb nooit de puf om 's avonds iets spannends te doen als afspreken, sporten, een concert, de bioscoop, een spel, noem maar op. Ik ben vanaf na het avondeten moe. Dan begint het begin van de einde van de dag voor mij. In de zomer heb ik veel meer energie en ga ik 's avonds graag nog het terras op of de stad in en een bandje kijken. Maar van september tot april zit ik opgesloten in mijn huis.
Mijn kinderen klagen dat het saai is thuis en ik snap het wel. Soms doen we een spel, zet ik overal kaarsjes aan en doe gezellige muziek aan, maar uiteindelijk verdwijnt iedereen naar zijn kamer met zijn beeldscherm en ik zelf eigenlijk ook. Hoe zien jullie avonden eruit? Ben ik de enige saaie piet?
Madeliefjees schreef:
18-02-2020 14:19
Pubers horen om 22.00 uur op hun bed te liggen. Je bent niet hun activiteitenbegeleider hoor. Ze vermaken zichzelf maar, en dat zonder lawaai.
Dit.

Mooie tijd om naar bed te gaan in de winter. En daar eventueel nog wat tv te kijken (met koptelefoon) of te lezen.
Luci_Morgenster schreef:
18-02-2020 15:06
Dat jij dit fijn vind en prettig maakt niet uit voor TO. Haar hoofd en lichaam gaan dat heus niet ineens wel willen en prettig vinden. Beetje verder kijken dan je zelf is niet te moeilijk toch?
Ik zeg toch ook niet dat to hetzelfde moet doen als ik? Ik stel vragen uit oprechte interesse, juist omdat ik me afvraag waarom dit voor (blijkbaar een hoop) mensen de normale gang van zaken is. Daarbij geef ik aan hoe ik het doe en prettig vind, omdat to daar in haar openingspost om vraagt. Je sneer mag je voor je houden.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben helemaal niet zo uitgeblust 's avonds. Ik hoef er gewoon niet zo nodig op uit.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Vroeger was ik ook iemand die altijd wel op de bank hing. Sinds enkele jaartjes beginnen sporten, inmiddels gaat er toch minstens 8u per week in op.

Met als groot voordeel dat ik me veel energieker voel, 's morgens en 's avonds minder moe. Na een intensieve sportsessie onder de lakens kruipen en slapen als een roosje: heerlijk.

De keren dat ik een rustig avondje op de bank heb, geniet ik er ook stukken meer van. Ik zou het niet anders meer willen! Het is soms wel lastig te combineren met huishouden en full time werken waardoor ik soms pas rond 22u30 in bed kan kruipen. Maar dat valt voor mij makkelijk te weerleggen met de voordelen.
Alle reacties Link kopieren
PA-96 schreef:
18-02-2020 14:58
Hier ook een saaie piet, haha. Ik ben nu maar begonnen met het herinrichten van de woonkamer en keuken. Kan ik s'avonds lekker struinen op internet naar leuke koopjes en heb ik niet het idee dat de avonden nutteloos zijn. https://www.dimehouse.nl/ Misschien vind je dit ook leuk om te bekijken voor leuke koopjes. Heb ik gisteravond gevonden. :-D
En bedankt hahahahaha
moderatorviva wijzigde dit bericht op 18-02-2020 15:35
1.23% gewijzigd
Geen kinderen.

Wij eten laat. Zelden voor 21u.

Daarna ben ik niet zozeer moe - ik ben een nachtmens dat de helft van de tijd niet voor 3u in bed ligt - maar wil ik wel rust en stilte.
En blijft het dus beperkt tot internetten of tv kijken.


Gemiddeld 1 à 2 keer per maand spreek ik af met vrienden, collega's of familie.

Maar doe me dat geen 2 dagen op rij aan en al helemaal niet als ik die dag of de volgende dag werk. Want dan ben ik kapot van het sociaal moeten zijn.


Zomer of winter is hier vrij gelijk, al kan het zijn dat we in de zomer wat langer op ons eigen terras blijven hangen.
Hier zijn de kinderen ruim volwassen intussen en ze wonen op zichzelf.
Wat wij doen 's avonds: lekker op de bank zitten, film kijken, doen waar we zin in hebben.
Regelmatig gaat man (ongeveer 2x/ week) kaarten bij zijn broer die hier net achter de hoek woont. Daar 'profiteer' ik dan van om programma's te kijken die man niet leuk vindt.
Ik heb mijn hele leven er op ingericht dat ik 's avonds met m'n luie reet op de bank kan zitten. En saai is het zeker niet. Mijn geliefde zit meestal naast me en we hebben altijd lol.
Als ik doordeweeks meer dan drie afspraken heb 's avonds dan gaat mijn hoofd echt een beetje op tilt hoor. Ik spreek op m'n werk al de hele dag met mensen. Ik heb ook me-time nodig om weer even rustig te worden.
Alle reacties Link kopieren
BigBangTheory schreef:
18-02-2020 15:13
Ps. Toen ik nog geen kind had, zaten mijn avonden wel voller.
Kon toen uitslapen, werkte minder en had geen kind. Ging vaak niet voor 12en naar bed, 2/3 keer per weken eten met vrienden, elke dag wel sporten (vaak in de avonden), wijntjes drinken in de kroeg en festival hier en daar in de zomer. Maar goed, toen was ik 25/26 jaar. Nu 31.
Dit. Sporten dan 3 keer per week, maar wel 2 uur per sessie. 1 maal per week uit eten minimaal. Elk weekend wat te doen. Werd eind 30 al minder en toen ik 39 was en zwanger nog minder en sinds kind ga ik om 22-22.30 naar bed. Kind is een vroege vogel en ik inmiddels ook. En ik heb behoorlijk veeleisend werk met veel schakelen met mensen en tussen verschillende problemen. Ik vind het hartstikke leuk om vrienden te zien, maar ik doe het beter op 7.5 uur slaap dan op 6 of minder. Dus op tijd naar bed om alles vol te houden.
Gaat TO nog reageren? Of ga je elke 5 minuten een ander pubertopic openen?
Gelukkig ben ik niet de enige die s avonds niets meer doet. Het is niet dat ik elke keer erg moe ben, maar heb er totaal geen behoefte aan om steeds de hort op te zijn. En die heel enkele keer dat ik 's avonds een verplichting heb, ga ik uiterlijk tien uur naar huis. De wekker gaat erg vroeg.
Alle reacties Link kopieren
In najaar/winter ook saaie avonden. Vooral veel Internetten, tv kijken, diamond painting. Geen zin en energie om weg te gaan dan. Om die reden ook met mijn sportclub gestopt. Terwijl ik de sport wel leuk vind. Maar het staat me tegen om de deur uit te moeten, verkleden, daar weer op te warmen, weer verkleden.
In voorjaar/zomer ben ik zo lang mogelijk buiten. Als het droog is. Dan maak ik graag nog een wandeling in de polder.
Luci_Morgenster schreef:
18-02-2020 16:13
Gaat TO nog reageren? Of ga je elke 5 minuten een ander pubertopic openen?
Het laatste.
Alle reacties Link kopieren
MarvelousMrsMaisel schreef:
18-02-2020 15:56
Als ik doordeweeks meer dan drie afspraken heb 's avonds dan gaat mijn hoofd echt een beetje op tilt hoor. Ik spreek op m'n werk al de hele dag met mensen. Ik heb ook me-time nodig om weer even rustig te worden.
oh ja, dat herken ik wel!
Luci_Morgenster schreef:
18-02-2020 14:44
Nee. Alle mensen hebben altijd zin en tijd en puf om elke doordeweekse avond nog van alles te gaan doen. Duh.
Iedereen doet zelfde werk, zelfde slaapbehoeftes en iedereen heeft zelfde sociale leven en vind dat ook allemaal even fijn.

Serieus?
Oh heerlijk, ik had dit nog niet eens gelezen. Waarom gelijk altijd zo cynisch?

Maar ja, serieus. Zoals ik al zei, ik bedoel het niet vervelend. Van mij mag iedereen op de bank hangen zoveel als ie wil. Maar als ik heel de dag al bezig ben met werk of andere verplichtingen MOET ik ook 's avonds nog dingen doen wil ik mijn huis netjes houden of aan mijn hobby's toe komen. Best lekker als dat niet hoeft misschien.
Alle reacties Link kopieren
Gemiddeld ben ik zeker 3x per week 's avonds niet thuis. Vaker zou ik best willen maar mijn man niet want als ik weg ben moet hij oppassen. We hebben dus allebei 2 vrije avonden in de week waarop we kunnen doen wat we willen. 1 avond per week proberen we oppas te krijgen en gaan we samen iets doen (of samen met vrienden) en de overige 2 avonden zijn we vaak allebei thuis en doen we regelmatig iets thuis met de oudste kinderen (zoals een film kijken of een spel spelen).

Onze oudste 2 zijn ook tieners. 1 is net als ik een avondmens en de ander is wat meer een ochtendmens (de enige in de hele familie, mijn ouders, grootouders, broer/zus zijn/waren allemaal avondmensen). Dus zoon leeft 's avonds ook op en wil dan over van alles en nog wat praten. Wat ik dus niet erg vind want ik ben zelf dan ook alert.

Op mijn vrije avonden spreek ik af met vrienden, ga naar het café, naar de bioscoop, theater, boekenclub, lezingen, kerk bijeenkomsten, bowlen... In de zomer soms paardrijden (buitenrit) of wandelen.

Als mijn man en ik samen op stap gaan is het meestal uit eten, theater of bij vrienden op bezoek of naar een feestje.

Af en toe ga ik ook 's avonds wat met de oudste 2 kinderen doen (vaak bioscoop of ergens wat eten)

Mijn man is wat meer een huismus dan ik. Die is graag in huis bezig met koken, , tekenen, lezen... en in de zomer veel in de tuin aan het werk. Hij gaat op zijn vrije avonden ook veel minder vaak weg dan ik.

Als ik 's avonds thuis ben en de kinderen hebben mij niet nodig dan lees ik, kijk naar een serie of werk. Geen spannende thuis hobbies.

Verder hebben we ook wel bezoek 's avonds, ook altijd leuk.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben gemiddeld 3 avonden per week op pad met vrienden en/of met mijn man of kinderen (bios, concert, etentjes, cafe, workshop, etc. etc) maar dat betekent dus elke week óók zo'n 4 avonden gewoon thuis.
Dan vind ik het niet saai; ik hou erg van lezen en van spelletjes, of een serie kijken. Of uitgebreid koken en tafelen.

Thuis is het ook heel fijn
Maar wel vanwege de afwisseling, want dag in dag uit hetzelfde, wat dat dan ook moge zijn, zou me heel onrustig maken. Krijg energie van afwisseling en actie.
En de kou, ach even fietsen en je bed is daarna extra lekker warm ;)
Alle reacties Link kopieren
Kijk eens op een regionaal tv-kanaal. Daar speelt veel reclame over gelegenheden en activiteiten in jouw buurt waar je geen idee van had dat ze er waren. Ik zie zo twintig buitenlandse restaurants en verschillende andere uitgaansgelegenheden.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
MarvelousMrsMaisel schreef:
18-02-2020 15:56
Als ik doordeweeks meer dan drie afspraken heb 's avonds dan gaat mijn hoofd echt een beetje op tilt hoor. Ik spreek op m'n werk al de hele dag met mensen. Ik heb ook me-time nodig om weer even rustig te worden.
Maar als je iets gaat doen wil dat nog niet zeggen dat het iets sociaals is. Als ik een uur ga hardlopen of sporten spreek ik verder niemand.
Alle reacties Link kopieren
Alsof de duvel er mee speelt: ik heb ineens een leven. Spontane eters en morgen een bios date en bandje dat optreedt.
Nou moe. Doe maar duur hoor. Voor je het weet ben ik een actieve midlife-crisiser (is dat een woord?) :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Ik woon alleen maar vind het ook heerlijk. Eten koken, afwassen en daarna lekker chillen. Tv kijken/netflix, muziek luisteren ect. Ben op mijn werk de hele dag onder de mensen dus vind de avond voor mezelf heerlijk op werkdagen. Het is niet dat ik 's avonds niks meer kan, maar vind het gewoon niet nodig. Spreek dan ook alleen iets af als het niet anders kan.

Op vrijdagavond heb ik wel vaak wat te doen en dat vind ik prima, want op zaterdag lekker uitslapen.
Alle reacties Link kopieren
Ik eet savonds, doe de afwas, ruim wat op en dan is m'n dag al voorbij. Gewoon te moe. Nu moet ik zeggen dat m'n gezondheid niet te best is. Dat zal ook schelen. Maar ik lig er elke avond voor 19:00 in. Even lezen, af en toe nog serie kijken en dan slapen.
In de zomer verschuift het wel wat en wordt het iéts later, maar later dan 20:00 niet hoor.
Als ik hier de volle avonden lees, ik zou dat zo niet trekken.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga 2 keer in de week s’avonds sporten, verder hangen man en ik voor de tv of gaan we seksen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hetzelfde als de ts, heb eigenlijk ook geen energie om 's avonds nog iets te gaan doen en zit heel tevreden op de bank voor de tv of met een boek.

Maar ik zit op tennisles. Elke maandag en dinsdag om de week. Moet ik altijd weer een drempel over om er naartoe te gaan, want vooral in de winter zou ik het liefst in huis willen blijven. En toch....
Altijd ben ik weer blij dat ik er ben, en vind ik het jammer als het weer voorbij is.
En zo was het vroeger ook, toen ik mijn paarden nog in pensionstalling had staan. Dan ging ik ook 's avonds er naar toe. En dan was ik eigenlijk te moe om te gaan, maar als ik er dan was, vergat ik mijn moeheid en was ik weer blij dat ik gegaan was.

wat ik hiermee wil vertellen, is dat het vrij normaal is om je zo "saai' te voelen, maar dat je er niet aan moet toegeven. Ga iets leuks doen, een vast item, iets wat je leuk vindt. Want dat geeft energie. Op de een of andere manier verdwijnt je moeheid als sneeuw voor de zon.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven