Koffiezetapparaat uitzoeken

25-02-2020 09:42 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar een nieuw koffiezetapparaat. Ik ben nog maar net op zoel, maar weet gewoon niet zo goed hoe te beginnen. Zoveel keus...
Paar wensen:
Verse bonen koffie
Heet water (thee) mee kunnen zetten
Koffieopschuimer
Geen cups

Wie heeft er een koffiezetapparaat dat je van harte aanbeveelt, of goede suggesties om eens naar te kijken? Of punten om goed op te letten? Ik hoor het graag!
Budget?

Wij hebben een jura en heel blij mee, maar die zijn erg duur.
Waarom wil je er thee mee kunnen zetten? Daar beperk je de keuze nogal mee.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben onze derde, dat is een Philips, na een AEG en een Krups.

De Krups was niet goed ontworpen en was moeilijk te onderhouden

Bij de Philips kan de hele zetgroep eruit gehaald worden om schoon te maken, en een eventuele nieuwe kost ongeveer €45. Aangezien dat precies is wat bij de vorige twee (na lang gebruik) uiteindelijk kapot ging, is het eentje geworden met een uit te nemen zetgroep.

Je kunt tegenwoordig ook een aparte melk-koeler kopen die de melk koel houdt zodat die niet elke keer terug moet in de koelkast. Ik dacht dat dat van Siemens was maar dat betekent niet dat die alleen voor Siemens koffieapparaten de melk kan koelhouden.

Je schrijft dat je geen cups wilt. Dat kan, ik heb ook een bonenmaler. Maar sinds de cups bij de Lidl liggen zou ik die optie niet afschrijven. De koffie die er uitkomt is echt goed (geen senseo!!), het geeft veel minder rotzooi en erg duur is het ook niet meer.
Bij de Media Markt wordt op zaterdag vaak zo'n Nespresso gedemonstreerd. Er komt echt goede koffie uit.
Ik kan zelf wel vaststellen of ik een hypochonder ben.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben tevreden over Siemens EQ serie. Is wat duurder, maar een goede betrouwbare machine.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
25-02-2020 10:02
Budget?

Wij hebben een jura en heel blij mee, maar die zijn erg duur.
dit. en punt. ;-)
Alle reacties Link kopieren
SteunEndeToeverlaet schreef:
25-02-2020 10:07
Wij hebben onze derde, dat is een Philips, na een AEG en een Krups.

De Krups was niet goed ontworpen en was moeilijk te onderhouden

Bij de Philips kan de hele zetgroep eruit gehaald worden om schoon te maken, en een eventuele nieuwe kost ongeveer €45. Aangezien dat precies is wat bij de vorige twee (na lang gebruik) uiteindelijk kapot ging, is het eentje geworden met een uit te nemen zetgroep.

Je kunt tegenwoordig ook een aparte melk-koeler kopen die de melk koel houdt zodat die niet elke keer terug moet in de koelkast. Ik dacht dat dat van Siemens was maar dat betekent niet dat die alleen voor Siemens koffieapparaten de melk kan koelhouden.

Je schrijft dat je geen cups wilt. Dat kan, ik heb ook een bonenmaler. Maar sinds de cups bij de Lidl liggen zou ik die optie niet afschrijven. De koffie die er uitkomt is echt goed (geen senseo!!), het geeft veel minder rotzooi en erg duur is het ook niet meer.
Bij de Media Markt wordt op zaterdag vaak zo'n Nespresso gedemonstreerd. Er komt echt goede koffie uit.
Uit milieu-oogpunt zouden die cups uit het schap gehaald moeten worden. Wat een berg onnodig afval veroorzaakt die trend.
groenteboerin wijzigde dit bericht op 25-02-2020 10:36
1.01% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
dubbel
hamerhaai schreef:
25-02-2020 10:27
Ik ben tevreden over Siemens EQ serie. Is wat duurder, maar een goede betrouwbare machine.

Siemens heeft volgens mijn 'koffie-mannetje' de beste zetgroep ontwikkeld die bijvoorbeeld ook in een MIele zit. Ik heb een los apparaat van Siemens en een inbouw van Miele en over beide ben ik ontzettend tevreden. Ook het geluid is veel beter dan de degene die ik ervoor had (en dat scheelt ook veel als je een bonenmachine hebt!).
Alle reacties Link kopieren
puntillita schreef:
25-02-2020 10:07
Waarom wil je er thee mee kunnen zetten? Daar beperk je de keuze nogal mee.
Ik bedoel zo'n heetwater pijpje minstens. Dat zie je toch wel op veel apparaten?

Budget: pff weet niet zo goed. Ik vond die jura apparaten erg mooi maar wel echt te duur. Dacht aan 500-600 zoiets?
Alle reacties Link kopieren
SteunEndeToeverlaet schreef:
25-02-2020 10:07
Wij hebben onze derde, dat is een Philips, na een AEG en een Krups.

De Krups was niet goed ontworpen en was moeilijk te onderhouden

Bij de Philips kan de hele zetgroep eruit gehaald worden om schoon te maken, en een eventuele nieuwe kost ongeveer €45. Aangezien dat precies is wat bij de vorige twee (na lang gebruik) uiteindelijk kapot ging, is het eentje geworden met een uit te nemen zetgroep.

Je kunt tegenwoordig ook een aparte melk-koeler kopen die de melk koel houdt zodat die niet elke keer terug moet in de koelkast. Ik dacht dat dat van Siemens was maar dat betekent niet dat die alleen voor Siemens koffieapparaten de melk kan koelhouden.

Je schrijft dat je geen cups wilt. Dat kan, ik heb ook een bonenmaler. Maar sinds de cups bij de Lidl liggen zou ik die optie niet afschrijven. De koffie die er uitkomt is echt goed (geen senseo!!), het geeft veel minder rotzooi en erg duur is het ook niet meer.
Bij de Media Markt wordt op zaterdag vaak zo'n Nespresso gedemonstreerd. Er komt echt goede koffie uit.
Die zetgroep is een goede tip, daar is onze vorige ook op gesneuveld..
snoepzak schreef:
25-02-2020 10:52
Ik bedoel zo'n heetwater pijpje minstens. Dat zie je toch wel op veel apparaten?

Budget: pff weet niet zo goed. Ik vond die jura apparaten erg mooi maar wel echt te duur. Dacht aan 500-600 zoiets?

Kan prima voor een bakje thee inderdaad. Er gaat alleen heet water door zo'n pijpje dus geen koffiesmaak. Wel wordt het water iets minder heet dan in een waterkoker omdat het water net niet kookt.
Ik vind het geluid ook veel verschil maken. Veel bonen-apparaten maken een teringherrie.
Alle reacties Link kopieren
-Shifty- schreef:
25-02-2020 11:01
Ik vind het geluid ook veel verschil maken. Veel bonen-apparaten maken een teringherrie.
Ja goeie. Dat is ook een wens: beetje geluidsvriendelijk
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een jura, erg tevreden over.
Hadden hiervoor een inbouw Siemens apparaat, ook erg tevreden over echter vond ik het ding enorm groot.

Je kunt ook kijken voor een 2ehands model? Als je je oog laat vallen op een duur merk of uitvoering.
Oké schat
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het heetwaterpijpje optioneel maken.
Daarvoor moet je het apparaat misschien aanzetten en wachten.
Wij hebben daarvoor een apart apparaat, een heetwater tap. Lijkt op een waterkoker, maar levert meteen heet water en verhit alleen precies wat je gebruikt.

Knopje drukken = heet water.
Erg handig, bv voor thee. En geen verspilling want met een waterkoker verwarm je bijna altijd teveel.

Kost vanaf 50 euro. Geen Quokooker dus.
Ik kan zelf wel vaststellen of ik een hypochonder ben.
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden een Siemens inbouw en nu een Jura. Ik vind de koffie uit de Siemens lekkerder.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben dit, maar zonder het melkbakje:
https://docplayer.org/docs-images/77/75 ... s/2-14.jpg

Erg tevreden over.
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
25-02-2020 10:02
Budget?

Wij hebben een jura en heel blij mee, maar die zijn erg duur.
Onze Jura is nu 10 jaar oud en begint te haperen, maar wat een topapparaat is dat!
Alle reacties Link kopieren
vivapimpelmees schreef:
25-02-2020 13:37
Onze Jura is nu 10 jaar oud en begint te haperen, maar wat een topapparaat is dat!

Ik vind jura erg mooi, maar ik lees dat de zetgroep er niet uitkan en je hem daardoor om de paar jaar kan opsturen voor een “grote beurt”
Wij hebben een Siemens eq6, doet het goed en lekkere koffie
mano28 wijzigde dit bericht op 25-02-2020 14:11
1.52% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een Gaggia volautomaat (type Velasca Deluxe). Niet zo'n heel bekend merk volgens mij, maar komt van dezelfde producent als o.a. Saeco.
Heel fijn apparaat en goed en gemakkelijk schoon te maken. Zetgroep kan eruit en zet ik gewoon in de vaatwasser.
Heel veel instellingsmogelijkheden, het was even zoeken en testen voor we de perfecte koffie hadden.
Bonen malen maakt wel flink kabaal. Melkreservoir kan eraf en in de koelkast. Vind ik heel fijn, want maak max 1 keer per dag een capuccino voor man. Verder heb ik geen melk nodig.
Is wel iets boven je budget (volgens mij rond € 700)
Alle reacties Link kopieren
Russell Hobbs was de beste in tests.

42,95 euro; best reviewed jan 2020.

Bij de Bijenkorf. :proud:
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Even inhaken, wij zijn ook al lang aan het twijfelen over een goed apparaat.
Mijn man houdt erg van sterke koffie en ik juist lekker slap met veel melk. Kan je dat bij bijv een Jura steeds per kopje instellen ?
Rudolftherednosereindeer schreef:
25-02-2020 18:09
Even inhaken, wij zijn ook al lang aan het twijfelen over een goed apparaat.
Mijn man houdt erg van sterke koffie en ik juist lekker slap met veel melk. Kan je dat bij bijv een Jura steeds per kopje instellen ?

Bij elk apparaat kan je wel de instellingen aanpassen maar dat is niet bedoeld om per kopje/gebruiker te variëren. Op mijn Miele kan ik gebruikersprofielen instellen waarmee dat wel kan. Maar dat was op mijn vorige Miele weer geen optie, dus dat is blijkbaar niet een merk-afhankelijke optie maar een uitvoering-afhankelijke optie

Als je dat belangrijk vindt zou ik dus kijken naar een apparaat wat die optie heeft.
jura is inderdaad goed, man en ik hebben er beide ervaring mee.
Wij hebben echter toch gekozen voor een Nespresso omdat we nogal graag wisselen van koffie-smaken en -sterktes. Cups worden gerecycled, dus niet belastend voor het milieu.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven