Bed bank

26-02-2020 08:57 12 berichten
Lieve forummers,

ik ben een redelijk lichte slaper. Ik val makkelijk in slaap maar slaap moeilijk door.

Sinds een jaar ben ik mijn lieve vriend tegen het lijf gelopen en wil ik steeds vaker bij hem zijn. Het probleem is dat hij snurkt en ik dat mij wekt. Er is een bank waar hij of ik op kan slapen maar deze is redelijk oud en wij denken er nu aan om een nieuwe te kopen; eentje die goed kan dienen als bank overdag, en 's nachts als bed. Het moet een bank/bed zijn die echt voor langere tijd gebruikt kan worden (dus vaker dan een weekendje).

Wie weet een bed/bank om aan te raden?

Alvast bedankt voor jullie input!
Ga eens naar Ikea of Leen bakker
Alle reacties Link kopieren
Je went er vanzelf aan dat hij snurkt. Tegenwoordig (na 20 jaar) kan ik bijna alleen maar in slaap vallen als hij naast me ligt te snurken.
Hecamel schreef:
26-02-2020 10:16
Je went er vanzelf aan dat hij snurkt. Tegenwoordig (na 20 jaar) kan ik bijna alleen maar in slaap vallen als hij naast me ligt te snurken.
Nou, ik niet hoor!
Niet dat ik nu zoveel ervaring heb met bedbanken, maar ik ken geen bedbanken die lekker liggen als bed.

Ik zou het volgende doen.
Koop een echt goed matras.
Koop een ruim passend hoeslaken, in een kleur die past bij de woonkamer,
Het matras zet je achter de bank.

Als je hubby begint te snurken, ga je naar de woonkamer en schuift het matras achter de bank vandaan.
Het reservebeddegoed doe je in een mooie doos (zo eentje die ook als tafeltje fungeert) naast de bank.
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
26-02-2020 10:18
Nou, ik niet hoor!
Ik ook niet. Ik slaap met oordopjes anders krijg ik toch serieuze neigingen om hem te smoren met een kussen. Als hij heel hard snurkt, door verkoudheid of zo, dan ga ik op zolder slapen. Daar hebben we een slaapstoel staan. Hiervoor hadden we een slaapbank van de ikea met 2 echte matrassen. Maar werd verder niet echt gebruikt als bank.

TO, ik zou eens bij de IKEA gaan kijken. Sommige hebben een gewoon matras en slapen prima. Ik weet alleen niet hoe goed het voor het matras is als hij ook veel als bank gebruikt wordt. Is er geen ruimte voor een slaapstoel? Bijvoorbeeld in een andere kamer? Neemt minder ruimte in en je kunt nog een gewone bank hebben.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Is het DE bank, of is het een extra bank? ik zou dan namelijk gewoon een bed nemen en dan kussens erop zodat je er op kan zitten hangen, een bed bank slaapt niet bepaalt fijn. Maar als het gaat om de bank in de woonkamer die jullie altijd gebruiken dan is dat weer niet zo handige oplossing
Het gaat idd echt om een bank die overdag wordt gebruikt als bank en 's nachts als bed.
.
Wij hebben de asarum van IKEA, en daar slaapt zelfs mijn man (120 kg) goed op. We hebben er wel een topper van ikea Tuddal, opliggen, dat slaapt echt stukken lekkerder. Het dekbed en kussen kan in de opbergruimte. Bij ons wordt bank als bed standaard 3x per maand gebruikt en af en toe met snurken klappen we hem ook uit, dat is zo gebeurd. Top matras rol ik incl molton en hoeslaken op met 2 spanbandjes

PS. Wij zijn in de winkel eerst gaan proefliggen en in en uitklappen. Toen vielen andere banken af. 😉.
Alle reacties Link kopieren
Koop niet de vilasund van ikea. Die hebben wij en eigenlijk een beetje spijt van. Was een dure bank, maar zit niet goed. En ook het bed is niet zo comfortabel als we zouden willen.
Alle reacties Link kopieren
Zijn oordopjes geen optie voor je? Zelf word ik ook makkelijk wakker van geluid (in mijn geval van vroege buren) en ik heb mezelf aangeleerd om dan meteen oordoppen in te doen en dan slaap ik rustig verder. Die oordoppen blijven ook wel even inzitten, dus je word niet elk uur wakker ofzo.

Ze helpen ook tegen mijn snurkende vriend, maar daar heb ik alleen last van bij inslapen gelukkig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven