Buren klagen over katten

21-03-2020 16:57 105 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,
Voor mij de eerste keer dat ik iets plaats op dit forum (wel heel lang bij van alles meegelezen, Hihi). Het gaat om mijn katten.
Ik woon in een studentencomplex met een huisgenootje en twee katten. We hebben een woning op de begane grond met een strook gras ervoor (openbare weg), met tuindeuren, maar zonder eigen tuin. De laatste tijd met het lekkerdere weer laat ik mijn katten zo nu en dan naar buiten (denk een uurtje per dag hoogstens). Dit is voor de buren aanleiding geweest om vaker te komen klagen. Zij hebben wat plantjes voor hun ramen geplant, in die grasstrook. De buurvrouw wil niet dat mijn katten voor haar ramen langs lopen of aan de planten snuffelen. Dit omdat de buurvrouw zegt allergisch te zijn en de katten haren achter laten op de planten en zij daar dan last van heeft als ze haar raam open heeft (?). Daarnaast is ze bang dat de katten tussen haar planten gaan poepen of een vogel vangen voor haar deur, wat beiden nog nooit gebeurd is.
De enige keren dat ik haar of haar vriend/man/huisgenoot (geen idee) heb gesproken, is als ze komen klagen over de meest uiteenlopende dingen. De keren dat ik heb voorgesteld om samen een keer te praten, zijn ze er niet op ingegaan.
Nog een kleine sidenote wat het verhaal vreemder maakt is dat deze mensen ongeveer 50 zijn en nog steeds in een studentencomplex wonen. Ik weet dus ook niet goed waarom ze hier eigenlijk wonen.
Wat ik mij nu afvraag:
In hoeverre kunnen zij mijn katten verbieden over het gras te lopen?
En wat zouden jullie doen in deze situatie?
Ik wil liever niet dat mijn katten de dupe worden van zoiets onzinnigs.
Alvast bedankt!
Mensen van 50 hebben ook woonruimte nodig. Wat doet het er toe dat ze daar wonen? Misschien door echtscheiding te weinig punten voor sociaal huur noem maar op.
Zij kunnen zich ook afvragen waarom je niet bij je ouders woont etc.
Maar je hebt van alles mee gelezen hihihi
Lekker buiten laten banjeren.
Alle reacties Link kopieren
Een allergie is niet iets onzinnigs.
Ik snap best dat die haren bij haar naar binnen vliegen zodra zij haar raam opent.
Ik vind dat je wel wat meer begrip voor de buurvrouw kan opbrengen ipv excuses verzinnen.
Ik zeg dus niet per definitie dat je je kat binnen moet houden, maar je doet nu haar probleem af als onzinnig en dat is niet terecht.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou de katten voorlopig binnenhouden als je niet wil dat ze vergiftigd worden oid. Heb zelf katten maar zou nooit willen dat andere mensen er last van hadden, mijn katten zijn dan ook binnentijgers.
Alle reacties Link kopieren
Je kan de klachten van je buren onzinnig vinden en misschien zijn ze dat ook wel. Maar feit is dat jouw katten niks te zoeken hebben bij het huis van de buren. En of die buren nou 50 zijn of 20 zijn, maakt daarbij niet uit.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Houd je katten gewoon binnen. Zo vervelend als die beesten ongewenst in je tuin banjeren en poepen.
anoniem_389800 wijzigde dit bericht op 22-03-2020 11:12
0.51% gewijzigd
Wat ik begrijp is dat jullie geen tuin hebben en jullie buren ook niet. Zij hebben plantjes gezet in grond van de gemeente. Jullie katten lopen dus nooit op grond van jullie buren. Volgens mij mogen katten gewoon buiten op gemeentegrond lopen.
Alle reacties Link kopieren
zorgen dat je geen overlast bezorgd
Katten aan een lijntje, werkt hier goed

Ik wil niet, dat anderen last hebben van mijn dieren (inclusief kinderen)
Alle reacties Link kopieren
wittereiger schreef:
21-03-2020 17:25
Wat ik begrijp is dat jullie geen tuin hebben en jullie buren ook niet. Zij hebben plantjes gezet in grond van de gemeente. Jullie katten lopen dus nooit op grond van jullie buren. Volgens mij mogen katten gewoon buiten op gemeentegrond lopen.
Dit inderdaad.
Maar gezien je katten niet vaak naar buiten gaan, en buuf allergisch is, is het misschien wel zo netjes om even aan te geven wanneer ze naar buiten gaan zodat buuf dan het raam dicht kan houden voor dat uurtje
Misschien kan je ze een paar mooie tuinplantjes geven, als goedmakertje?
Alle reacties Link kopieren
wittereiger schreef:
21-03-2020 17:25
Wat ik begrijp is dat jullie geen tuin hebben en jullie buren ook niet. Zij hebben plantjes gezet in grond van de gemeente. Jullie katten lopen dus nooit op grond van jullie buren. Volgens mij mogen katten gewoon buiten op gemeentegrond lopen.
Tjee. Kan ik mijn honden dan ook gewoon buiten de deur zetten en over gemeentegrond laten lopen tot ze weer uit zichzelf thuiskomen?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Het is dus gemeentegrond en openbaar gebied? Ik vind het allemaal erg vergezocht klinken van de buuv en ik zou hier geen rekening mee houden. Als ze zo allergisch is voor iets dat in de lucht zou kunnen zweven, dan moet ze dr raam maar dichthouden.
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
21-03-2020 17:30
Tjee. Kan ik mijn honden dan ook gewoon buiten de deur zetten en over gemeentegrond laten lopen tot ze weer uit zichzelf thuiskomen?
jij weet niet, dat voor honden andere regels gelden?
malle eppie ben je toch
Wat ik erger vind is dat ze jongere mensen (in de 50) in een comlex voor ouderen zetten.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
21-03-2020 17:31
jij weet niet, dat voor honden andere regels gelden?
malle eppie ben je toch
Oh. Wat raar. Dus al katten op je stoep poepen en je planten uitgraven, dan is het OK, maar als honden het doen, is het niet OK. Wat merkwaardig.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Als je nou in dat uurtje ook zelf buiten gaat zitten kan je je katten in de gaten houden en op tijd wegjagen uit de tuin van je buren.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon maling hebben aan je buren en even afwachten dat het wettelijk verbod om katten los buiten te laten lopen. Dat zit er aan te komen.
Niet geschoten is altijd mis
Zijn ze wel gechipt?
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
21-03-2020 17:33
Oh. Wat raar. Dus al katten op je stoep poepen en je planten uitgraven, dan is het OK, maar als honden het doen, is het niet OK. Wat merkwaardig.
jaaa, en jullie moeten vaak Ook nog belasting betalen
nananananaaaaaaaaaaa
Alle reacties Link kopieren
Mogen jullie überhaupt huisdieren hebben in het studentencomplex?
Alle reacties Link kopieren
Bitje93 schreef:
21-03-2020 17:34
Gewoon maling hebben aan je buren en even afwachten dat het wettelijk verbod om katten los buiten te laten lopen. Dat zit er aan te komen.
Goh? Volgens mij is dat kletskoek.
Alle reacties Link kopieren
Die buren zijn niet goed wijs. Haren in de plantjes? Doe me een lol. Zeg dat ze minder moeten drinken, da’s namelijk niet gezond.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
Hoe doe je dat: slechts een uurtje per dag?
Komen je katten vrijwillig terug als jij ze roept en laten ze zich naar binnen dragen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven