Waar wonen in Gelderland?

22-03-2020 19:40 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
In de zomer willen we gaan verhuizen naar Gelderland voor het werk. Nu zijn we daar niet echt bekend en aangezien onze kinderen van school moeten wisselen, willen we gelijk een vaste plek zoeken om te wonen. Wat we zoeken is een plek waar we op loopafstand in de natuur kunnen wandelen, sporten en met de hond (los) lopen. Daarnaast moet er een middelbare school op fietsafstand zijn (max 8 km ongeveer). En dus in Gelderland. Wie heeft leuke tips?
Bijna Alles op de Veluwe dus
Alle reacties Link kopieren
Wij woonden in Arnhem noord. Park/bos op loopafstand, veel scholen ook. Maar Gelderland is best groot. Lijkt me dat je dicht bij je werk wil zitten?
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig is Gelderland een van de kleinere provincies van dit land, dat maakt het lekker makkelijk... Welke regio bijvoorbeeld? Waar werken jullie? Een dorp? Een stad?
Alle reacties Link kopieren
Gelderland is groot hoor, waar ongeveer?
Alle reacties Link kopieren
Maartje2016 schreef:
22-03-2020 19:42
Gelukkig is Gelderland een van de kleinere provincies van dit land, dat maakt het lekker makkelijk... Welke regio bijvoorbeeld? Waar werken jullie? Een dorp? Een stad?
Whaha, Gelderland is wbt oppervlakte de grootste provincie van Nederland!
The time is now
Alle reacties Link kopieren
@to: Vrijwel overal in Gelderland is de natuur op loopafstand en een middelbare school op fietsafstand. Je vraag houdt dus ontelbare opties open.....
The time is now
Alle reacties Link kopieren
Banba schreef:
22-03-2020 19:47
Whaha, Gelderland is wbt oppervlakte de grootste provincie van Nederland!
Cynisme... je kent het woord??
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
22-03-2020 19:42
Gelderland is groot hoor, waar ongeveer?
Huh, ten oosten van Utrecht houdt Nederland toch zo'n beetje op?
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Eh. Dat maakt nogal verschil of je in Nijmegen, Arnhem of Apeldoorn gaat wonen of in Didam, Rekken of De Steeg.

Dus ‘voor werk’ is allemaal grappig maar het is 1,5 uur rijden van de ene kant van Gelderland naar de andere kant van Gelderland.

En geloof me, Lunteren of Nijmegen zijn héél verschillende plaatsen en beiden voldoen aan je omschrijving.

Daarbij is Wezep Gelderland en Wijchen ook, maar het ligt 100 km uit elkaar
anoniem_395148 wijzigde dit bericht op 22-03-2020 20:21
59.34% gewijzigd
Winterswijk.
Ede.
Arnhem.

Ik denk dat het handiger is om een cirkeltje van 25 km rondom jullie werk te maken op de kaart en dan te kijken waar meer dan 25.000 inwoners zijn. Dan zit het meestal met die middelbare school ook wel goed. Of als jullie ver uit elkaar wonen: dat cirkeltje van 25 km maken vanaf het overlappende stuk van beide banen.

Hoe minder reistijd, hoe gunstiger voor je vrije tijd en je gezinsleven (behalve als je al een beetje hekel aan elkaar begint te krijgen natuurlijk) - en voor het milieu.

Reistijd is overigens niet alleen een kwestie van kilometers in vogelvlucht maar ook beschikbaarheid van OV, filedruk, snelwegen of binnenwegen etc.
Alle reacties Link kopieren
Haha, bedankt voor de reacties. Werk is in Apeldoorn, dus beetje daar in de buurt zou praktisch zijn.
Dan zou je ook Deventer, Zutphen, Zwolle kunnen overwegen. Is Overijssel maar vlakbij Apeldoorn. Dichterbij dan Nijmegen iig
anoniem_395148 wijzigde dit bericht op 22-03-2020 20:23
4.20% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Deventer (overijssel) of Zutphen
Kleiner? Dan Lochem bijvoorbeeld
Alle reacties Link kopieren
Wageningen heeft alles wat je wilt en leuke sfeer en super gezellig
where ever you go, go with your heart
Skawa schreef:
22-03-2020 20:23
Wageningen heeft alles wat je wilt en leuke sfeer en super gezellig
Vind ik ook! Maar waar ze wilt wonen is natuurlijk ook belangrijk waar het werk is.
Skawa schreef:
22-03-2020 20:23
Wageningen heeft alles wat je wilt en leuke sfeer en super gezellig
Ja alleen nog steeds 50 km rijden vanaf Apeldoorn Moet je dan maar net zin in hebben elke dag.
Alle reacties Link kopieren
Skawa schreef:
22-03-2020 20:23
Wageningen heeft alles wat je wilt en leuke sfeer en super gezellig

Ik vind dat niet vlak bij Apeldoorn.

Als je toch kan kiezen dan zou ik gewoon in de stad van je werk gaan wonen! Apeldoorn dus, dat heeft alles wat je zoekt.
Alle reacties Link kopieren
Th∅rdis schreef:
22-03-2020 20:16
Eh. Dat maakt nogal verschil of je in Nijmegen, Arnhem of Apeldoorn gaat wonen of in Didam, Rekken of De Steeg.

Dus ‘voor werk’ is allemaal grappig maar het is 1,5 uur rijden van de ene kant van Gelderland naar de andere kant van Gelderland.

En geloof me, Lunteren of Nijmegen zijn héél verschillende plaatsen en beiden voldoen aan je omschrijving.

Daarbij is Wezep Gelderland en Wijchen ook, maar het ligt 100 km uit elkaar
Van Harderwijk tot Winterswijk :lol:
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Alle reacties Link kopieren
Th∅rdis schreef:
22-03-2020 20:22
Dan zou je ook Deventer, Zutphen, Zwolle kunnen overwegen. Is Overijssel maar vlakbij Apeldoorn. Dichterbij dan Nijmegen iig
Zutphen ligt in Gelderland.
En is vooral leuk als je van niet-ingeente pluizen en dansen rond de meiboom houdt :fortune:
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Alle reacties Link kopieren
Apeldoorn is tegenwoordig best prijzig, maar voldoet wel aan wat je zoekt. Als je buiten Apeldoorn zoekt zou ik echt goed kijken naar het verkeer. De A50 is filegevoelig, dus probeer het eens uit op de tijden dat je normaal naar je werk zou rijden zou ik zeggen.

En Wageningen is leuk maar heeft geen station en met de komst van een aantal grote bedrijven zoals Unilever, Friesland Campina etc. is de infrastructuur niet uitgebreid (toegegeven daar heb je vooral veel last van als je de stad in wil rond de spits).
Alle reacties Link kopieren
eckano schreef:
22-03-2020 20:29
Zutphen ligt in Gelderland.
En is vooral leuk als je van niet-ingeente pluizen en dansen rond de meiboom houdt :fortune:
Wel een heel mooi stadje!
Alle reacties Link kopieren
Apeldoorn zelf is leuk, prima centrum met alle voorzieningen en woonwijken. Bestaat naast de stad uit 10 dorpen waar het erg mooi wonen is (zou wel Uddel vermijden, is zwarte kousen). Weet niet waar gewerkt gaat worden in Apeldoorn qua bereikbaarheid, maar in de omgeving zijn Deventer en Zutphen ook leuk (wel echt veel kleiner dan Apeldoorn) en goede treinverbinding.

Kijk eens in Apeldoorn in de buurt van park Berg en Bos, het Loo of het Orderbos. Prachtige woonwijken, je fietst zo naar de stad maar wandelt ook zo het groen in.
Alle reacties Link kopieren
Banba schreef:
22-03-2020 19:47
Whaha, Gelderland is wbt oppervlakte de grootste provincie van Nederland!
Joh, je meent het o_o
Alle reacties Link kopieren
madamecannibale schreef:
22-03-2020 20:30
Apeldoorn is tegenwoordig best prijzig,

Vergeleken met wat? Met 5 jaar geleden? Overal is het duurder dan 5 jaar geleden.

Of vergeleken met andere delen van het land? Dan kan ik je vertellen dat (afhankelijk waar je vandaan komt) Apeldoorn spotgoedkoop kan zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven