Gek worden van stampen buren

22-03-2020 20:17 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt het al: ik word gek van het gestamp van de buren.

We wonen dus in een rijtjeshuis. Aan de ene kant gezin met kinderen, nergens last van. Tuurlijk hoor je weleens wat, maar echt geen last.

Aan de andere kant gezin met 2 kinderen. Ene kind bijna volwassen andere een puber met verstandelijke beperking.

Het kind met verstandelijke beperking rent en stampt sowieso. Soms de hele tijd de trap op en af en gooit met deuren. Daar durf ik nog niet eens over te klagen. Alhoewel ik wel soms denk, nu mag je hem wel laten stoppen met rennen en stampen op de trap....

Maar de vrouw des huizes stampt onwijs hard. Andere kind begint dat ook steeds meer te doen. Ze lopen alsof ze alleen op hun hakken lopen zeg maar. Ze gebruiken hun voorvoet niet.

Als ze thuis zijn horen we ze de hele tijd heen en weer lopen. Dat begint al 's ochtends vroeg. Ze staan meestal net iets eerder op. Dan worden we soms wakker van vooral haar gestamp. En ze loopt wel tig x heen en weer. Wat doe je dan vraag ik me ook af. Verder horen we ze de hele dag lopen. Ik weet precies wie wanneer thuis is. Ik weet precies hoe laat ze uit bed zijn en hoe laat ze naar bed gaan. Daar gaat het gestamp dan nog een tijd door.

Zijn de huizen gehorig? Het kan beter. Maar aan de andere kant horen we amper iets. Dus het hoeft niet nodig te zijn.

Net ook, zaten we te eten. Al die tijd gestamp langs me heen. Je voelt het ook. Ik word er gek van.

Maar het zijn verder aardige mensen en we hebben ook prima contact. Daarom wil ik niet te snel zeiken. En ik ben bang voor reacties. Ze zullen misschien aardig reageren, maar vervolgens wel met vrienden en familie bespreken dat we zeikerds zijn. En die zien we dan weer op verjaardagen bij hun.

En het is vooral lastig omdat het om een manier van lopen gaat. Ging het bijvoorbeeld om hakschoenen, dan kan ik vragen of ze die binnen uit wil doen bijvoorbeeld. Dat is anders. Maar dit is gewoon hoe ze is, dat maakt het zo lastig. Dan spreek je iemand aan op zn lichaam ofzo.

Ik probeer het te accepteren, maar het is gewoon om gek van te worden. De hele tijd heen en weer gestamp. Ik voel het ook vaak door de vloer.

Hebben jullie tips misschien?
Wat zouden jullie doen?
Accepteren.

Of verhuizen.

Of moeten ze soms hun voeten afhakken?
Al dat gekruk ga je dan ook horen.
Maar het zijn verder aardige mensen en we hebben ook prima contact.

Hebben jullie tips misschien?


Misschien een rare tip, maar is bespreken met de buren een optie?
Alle reacties Link kopieren
Misschien eens algmeen opwerpen: jeetje de huizen zijn super gehorig he? Ik hoor jullie de hele dag lopen/op de trap/met deuren slaan.

Meer als gesprek dan als klacht. Dan kijken wat ze zegt. En misschien gaat ze er dan wat meer op letten.
Alle reacties Link kopieren
Als huizen van voor 1990 hebben hier meestal last van.
Vooral bij hiellopers.

Bij mijn onderburen hoor ik ook elke stap. En ja , die is ook altijd thuis.
Ik begrijp je irritatie hoor! Ik blijf hopen dat stampertje nog eens gaat verhuizen.
To zolang zet ik maar muziek op.
kerst wijzigde dit bericht op 22-03-2020 20:27
27.70% gewijzigd
Geen tips maar ik zou hier ook helemaal de zenuwen van krijgen. Ik kan me niet voorstellen dat ik de hele godganse dag heen en weer zou lopen in mijn huis. Wat doe je dan allemaal?!
Alvorens besproken?
Alle reacties Link kopieren
Marnamai schreef:
22-03-2020 20:19
Accepteren.

Of verhuizen.

Of moeten ze soms hun voeten afhakken?
Al dat gekruk ga je dan ook horen.
Haha, ja dat gekruk moeten we ook niet hebben.
Alle reacties Link kopieren
Aankaarten vinden we dus zo moeilijk. Juist omdat ze hiellopers (dit woord net geleerd uit een ander topic) zijn. Ik snap ook dat dat lastig aanpassen is.

Als het nou kwam doordat ze op schoenen zouden lopen bijvoorbeeld, dan zou ik het makkelijker durven.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou idd net als iemand anders opperde ,gewoon keer in een luchtig gesprek een grapje over maken, of opmerking maken.
Als ze er dan serieus op in gaat , kun je vertellen waar je last van heb.
Dan maar hopen dat ze iets veranderen.
Verder zou ik een muziekje opzetten.
En probeer te accepteren dat het zo is en waarschijnlijk niet gaat veranderen .
Alle reacties Link kopieren
kerst schreef:
22-03-2020 20:22
Als huizen van voor 1990 hebben hier meestal last van.
Vooral bij hiellopers.

Bij mijn onderburen hoor ik ook elke stap. En ja , die is ook altijd thuis.
Ik begrijp je irritatie hoor! Ik blijf hopen dat stampertje nog eens gaat verhuizen.
To zolang zet ik maar muziek op.
Pfff, echt k*t he. Al zet ik muziek op of de tv aan, dan hoor ik het nog. We hebben zelf ook kinderen. Zelfs dan hoor ik het nog als zij aan het spelen zijn. Onze kinderen worden overigens gewaarschuwd als er teveel gerend wordt. Vind ik niet meer dan normaal.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het weinig zin heeft ze hierop aan te spreken. Ze zullen zich misschien tijdelijk bezwaard voelen in hun vrijheid en daarom minder heen en weer lopen, maar ze vervallen zo in oude patronen. Dat ga je geen jaren volhouden; voorzichtig zijn in je eigen huis.
Alle reacties Link kopieren
Herfstblaadje19 schreef:
22-03-2020 20:25
Geen tips maar ik zou hier ook helemaal de zenuwen van krijgen. Ik kan me niet voorstellen dat ik de hele godganse dag heen en weer zou lopen in mijn huis. Wat doe je dan allemaal?!
Dat dus! Ik ga naar boven, kleed me om, poets tanden, plasje doen, klaar. Dat zijn 3 korte loopjes. Ik hoor haar minimaal 300 x heen weer gaan boven steeds.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind juist dat het in een luchtig gesprek of met een grapje het muntje misschien niet valt.
Alle reacties Link kopieren
Sjulia schreef:
22-03-2020 20:45
Ik denk dat het weinig zin heeft ze hierop aan te spreken. Ze zullen zich misschien tijdelijk bezwaard voelen in hun vrijheid en daarom minder heen en weer lopen, maar ze vervallen zo in oude patronen. Dat ga je geen jaren volhouden; voorzichtig zijn in je eigen huis.
Ben ik ook bang voor....
Alle reacties Link kopieren
Verhuizen.
Chickandduck schreef:
22-03-2020 20:45
Dat dus! Ik ga naar boven, kleed me om, poets tanden, plasje doen, klaar. Dat zijn 3 korte loopjes. Ik hoor haar minimaal 300 x heen weer gaan boven steeds.
Ik scharrel ook de hele dag voor van alles en nog wat door m’n huis. Ik ben geen hielloper of stamper, maar ik ben niet erg georganiseerd. Ik doe ook veel dingen tegelijk, dus dan hoop je veel op en neer. Dat zou voor mij heel moeilijk aan te passen zijn. Zelfs als ik een film kijk ga ik voortdurend dingen pakken of doen. Was opvouwen en op diverse plekken opbergen bijvoorbeeld.

Boven mij woont een stamper met zijn lichtvoetige vriendin, gelukkig stoort het me niet, want je hoort ze echt.
anoniem_639a9136a72af wijzigde dit bericht op 22-03-2020 20:55
9.42% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
22-03-2020 20:52
Verhuizen.
Ja, was dat maar zo makkelijk....

En vrijstaand is hier niet te doen. Dus dan zitten we weer met buren....
Alle reacties Link kopieren
winkelfanaat schreef:
22-03-2020 20:46
Ik vind juist dat het in een luchtig gesprek of met een grapje het muntje misschien niet valt.
Ja klopt, ben ik ook bang voor.
Alle reacties Link kopieren
doei
onweertje wijzigde dit bericht op 19-02-2021 22:50
Reden: Geheim
94.12% gewijzigd
Bespreken
Accepteren
Verhuizen

Veel meer smaken zijn er volgens mij niet
Alle reacties Link kopieren
Chickandduck schreef:
22-03-2020 20:55
Ja, was dat maar zo makkelijk....

En vrijstaand is hier niet te doen. Dus dan zitten we weer met buren....
Mee eens hoor maar mijn ervaring is dat als het geluid echt gekmakend is dat het niet beter wordt. Ik heb in mijn vorige huis alles geprobeerd. Meditatie, hypnose, white noise, oordoppen, noise cancelling koptelefoon.. en niets hielp. Ik heb mijn huis met pijn in mijn hart verkocht maar ik werd er echt gek van, zeker toen de bovenburen in ploegendiensten gingen werken. Alles trilde als ze liepen, daar kon geen oordop tegenop.

Ik zit nu op de bovenste verdieping, op een hoek. In een appartement hoor je eigenlijk altijd wel wat en dat is prima. Het is ook in het centrum dus daar is altijd wel wat reuring (nu even niet). Maar het gestamp boven mijn hoofd heb ik hier niet. Heerlijk. Nooit meer bovenburen.
Alle reacties Link kopieren
Zelf erger ik me veel meer aan herrie van asociale mensen, dan aan herrie van mensen die verder wel hun best doen om geen overlast te veroorzaken.

Ik weet niet of je de buren echt aardig vindt, maar misschien kun je denken aan een moment waarop de buurvrouw iets aardigs deed.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het gewoon bespreken.

Buurvrouw kan ik even wat met je bespreken. Ik zit ergens mee en ik wil het graag even het met je bespreken. Als jullie door het huis lopen hoor ik dat heel erg goed en ik heb er eigenlijk best last van. Ik weet niet of het mogelijk is maar zouden jullie er een beetje op kunnen letten.

Volgens mij heel normaal.
Blijf in jezelf geloven !
Alle reacties Link kopieren
05-2019 schreef:
22-03-2020 21:51
Ik zou het gewoon bespreken.

Buurvrouw kan ik even wat met je bespreken. Ik zit ergens mee en ik wil het graag even het met je bespreken. Als jullie door het huis lopen hoor ik dat heel erg goed en ik heb er eigenlijk best last van. Ik weet niet of het mogelijk is maar zouden jullie er een beetje op kunnen letten.

Volgens mij heel normaal.
Vind ik ook, op zijn minst het proberen waard. Heel normaal hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven