Doffe aanslag op steen

23-03-2020 11:18 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi! Wie weet hoe ik dit weer mooi schoon/zwart krijg? Het is steen, een schouw uit 1910, zoiets. Wat voor steen het is weet ik helaas niet....het was mooi zwart, ik denk dat het door vocht zo dof geworden is

Het lukt niet echt met de foto's, ik probeer het zo nogmaals. Er zitten een soort witte vlekken op zwarte/gladde steen.

https://www.mupload.nl/img/3bbj6smqx.jpeg

https://www.mupload.nl/img/nazzqog.jpeg
kankan wijzigde dit bericht op 23-03-2020 11:19
Reden: Link proberen toe te voegen
32.37% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Die schouwen zijn van natuursteen ( 'marmer') en dus hartstikke poreus. Niet met water proberen dus. Het enige dat ik weet is dat je ze kan (laten) polijsten, maar dat is een rotklus en als je niet weet waar je mee bezig bent, kan je het zelfs erger maken. Tijd voor een vakman dus.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Alle reacties Link kopieren
Hasse88 schreef:
23-03-2020 11:26
Die schouwen zijn van natuursteen ( 'marmer') en dus hartstikke poreus. Niet met water proberen dus. Het enige dat ik weet is dat je ze kan (laten) polijsten, maar dat is een rotklus en als je niet weet waar je mee bezig bent, kan je het zelfs erger maken. Tijd voor een vakman dus.
Ja dat lijkt mij echt iets voor een vakman, dankjewel voor je antwoord!
Alle reacties Link kopieren
Hg heeft spul voor grafstenen dat werkt volgens mij wel
Alle reacties Link kopieren
Je zou een klein stukje kunnen doen met groene zeep wie weet...
Mijn aanrecht is dan wel van graniet die knapt veel op van groene zeep.
het leven is als n neus,haal eruit wat erin zit.
Alle reacties Link kopieren
Die HG heb ik al geprobeerd, niet voor grafstenen maar voor natuursteen. Dat werkte helaas niet. Misschien die voor grafstenen eens proberen. Groene zeep kan ik wel proberen, en als het dan erger wordt laat ik de polijster komen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven