Wat zijn dit voor beestjes? Kakkerlakken?

23-03-2020 16:18 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de laatste tijd al een paar keer een soort plat kevertje in huis gevonden. Misschien een wants-achtige? Het is vrij plat, zwart, wigvormig, heeft zes pootjes en twee lange gestreepte voelsprieten. Van neus tot achtereind denk ik bijna een cm groot en op het breedste deel ook ongeveer een cm.

Ik heb ook al last van muizen en die verschuilen zich helaas op plekken waar ik niet overal bij kan om schoon te maken. Het zou kunnen dat deze beestjes daarop af komen en ik ben heel bang dat het kakkerlakken zijn. Maar die zijn eerder ovaal of langwerpig, toch?

Hebben jullie enig idee wat het kan zijn? Ik heb wel een duidelijke foto maar weet niet hoe ik die hier kan uploaden.
Klinkt als een soort wants.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk een wants. Die waren afgelopen 2 jaar een plaag van lente tot zomer, dus die zullen nu ook wel weer komen buurten.

Ik zou ze niet pletten als ik jou was want als het een stinkwants is gaat hij héél erg stinken als je hem plet.
Alle reacties Link kopieren
Zoiets? Afbeelding
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
23-03-2020 16:22
Zoiets?
Nee, veel meer een driehoek.
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Euhhhh... De ongediertebestrijding heeft een heel rijtje gemaakt, hier eens kijken? https://www.rentokil.nl/voorraadinsecte ... dinsecten/
Alle reacties Link kopieren
Dit is 'm.
Alle reacties Link kopieren
Oh, zo'n hard kevertje. Nee joh, dat is geen kakkerlak, gewoon een kevertje.
...
Alle reacties Link kopieren
Grauwe schildwants?

Afbeelding
luistervink wijzigde dit bericht op 23-03-2020 16:29
98.59% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Is wel een wants, wantsen overwinteren soms in huis en zijn vaak niet schadelijk. Maar kunnen wel schadelijk zijn voor de fruitteelt. Je kan ze opzuigen met de stofzuiger.
viva-amber wijzigde dit bericht op 23-03-2020 16:30
12.50% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Luistervink schreef:
23-03-2020 16:26
Euhhhh... De ongediertebestrijding heeft een heel rijtje gemaakt, hier eens kijken? https://www.rentokil.nl/voorraadinsecte ... dinsecten/
Die site geeft bij mij geen plaatjes...
Alle reacties Link kopieren
Nee, geen grauwe schildwants. Ik vind gewoon echt geen plaatjes van kevertjes of wantsen die er zo uitzien.
Alle reacties Link kopieren
Tot nog toe zag ik ze steeds in de buurt van deuren en ramen dus dan schuif ik ze met een groot stuk karton naar buiten. Geen fruittelers in de buurt, want ik woon midden in de stad. Wel steeds meer horeca, vandaar de muizenplaag hier in de binnenstad en vandaar mijn angst dat kakkerlakken de volgende plaag gaan vormen. @(
MirandaGoesViva schreef:
23-03-2020 16:25
Afbeelding
dat is in ieder geval geen kakkerlak
Alle reacties Link kopieren
forsyth schreef:
23-03-2020 16:35
dat is in ieder geval geen kakkerlak
Ik durf het nog niet helemaal te geloven maar ben wel heel blij dat meerderen dit zeggen.
MirandaGoesViva schreef:
23-03-2020 16:37
Ik durf het nog niet helemaal te geloven maar ben wel heel blij dat meerderen dit zeggen.
geloof me maar, ik heb ooit een plaag gehad toen ik nog in het buitenland woonde. Is al jaren geleden maar ik gruw er nog van :| Ik kan niet eens naar plaatjes van die beesten kijken zonder rillingen te krijgen
Kakkerlakken houden van donker trouwens, je zult ze niet snel zo rustig bij een raam zien zitten.
Alle reacties Link kopieren
forsyth schreef:
23-03-2020 16:43
geloof me maar, ik heb ooit een plaag gehad toen ik nog in het buitenland woonde. Is al jaren geleden maar ik gruw er nog van :| Ik kan niet eens naar plaatjes van die beesten kijken zonder rillingen te krijgen
Ik heb ze in de zuidelijke helft van de USA in grote steden veelvuldig gezien..kwam je je hotel uit..jurkje, open schoentjes om s avonds te gaan eten. Beneden: Gadverdamme kakkerlakken..eerst weer naar boven om dichte schoenen aan te trekken :-)

En in New York schijn je aan de verdieping tot waar de kakkerlakken gevorderd zijn te kunnen afleiden hoe oud een gebouw is :proud: :facepalm:

Maar on topic: die beestjes op dat plaatje zijn volgens mij geen kakkerlakken.
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Alle reacties Link kopieren
Nee joh, dat is geen kakkerlak!
Dit soort beestjes, en daarnaast ook motjes, wantsjes en kevertjes, lopen ook regelmatig door ons huis (we wonen landelijk). Niks om je druk over te maken.
Alle reacties Link kopieren
forsyth schreef:
23-03-2020 16:43
geloof me maar, ik heb ooit een plaag gehad toen ik nog in het buitenland woonde. Is al jaren geleden maar ik gruw er nog van :| Ik kan niet eens naar plaatjes van die beesten kijken zonder rillingen te krijgen
Ik krijg al de rillingen van alle plaatjes van kevers, wantsen en kakkerlakken die ik vandaag gezien heb dus dat kan ik me goed voorstellen. :sick:

Het diertje is nogal plat, kevers zijn volgens mij boller. Ik snap echt niet waarom ik nergens een plaatje vindt dat erop lijkt.
Maak dan eens close up foto. Dan kijken we mee.
Ik vind het op een wants lijken namelijk
anoniem_636406528baf6 wijzigde dit bericht op 23-03-2020 16:57
38.93% gewijzigd
Lijkt je insectenbezoek hier op?
Afbeelding
Ik heb deze in huis. Broodkevertjes.
Sinds de zomer vallen ze me op.Ineens waren ze er, waarschijnlijk uit een pak meel of brood, koek of macaroni ofzo mijn huis in gekomen.

Van de zomer was het best erg, zaten in mijn kastjes.

Kom er maar niet helemaal vanaf. Wel een heel stuk minder nu al het eetwaar altijd helemaal goed afgesloten is. Kunnen ook geen kwaad, ze kauwen alleen aan je etenswaar.

Afbeelding

Is het zoiets?
Alle reacties Link kopieren
MirandaGoesViva schreef:
23-03-2020 16:25
Afbeelding

Om het zeker te weten heb ik een betere foto nodig maar ik denk dat dit de zuring-randwants is. Het is iig een wants; maar de kleur en vorm achterlijf zijn niet zo goed te beoordelen op je foto. Wantsen overwinteren graag in huizen en als ze een goed plekje gevonden hebben scheiden ze aggregatie feromonen uit om soortgenoten te laten weten dat dit een goede stek is. Nu worden ze weer wakker en zullen ze vanzelf gaan vertrekken. Opzuigen is echt niet nodig en al helemaal niet diervriendelijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven