Ventilatiesysteem buren

24-03-2020 13:45 21 berichten
Ik woon in een flat en heb benedenburen. Deze ruiken niet zo fris Ik weet bijna onmiddelijk als ik op mijn bank zit wanneer mijn benedenburen hun deuren open hebben staan. Ik heb ze wel eens gesproken en aangegeven of ze het ventilatie systeem kunnen laten nakijken. Ik woon hier nu bijna 16 jaar en heb meerdere benedenbuen gehad en daar had ik deze klachten niet, De ventilatiesystemen zijn nagekeken toen het huis leeg stond en het zal heel goed kunnen dat deze niet is nagekeken. De huismeester is ook bij ze geweest ook omdat ze meerdere malen in de week geluidshinder veroorzaakte en omdat ik door oververmoeidheid uiteindelijk een tijdje in de ziektewet ben beland. Woningbouw was ook ingeschakeld net als buurtbemiddeling. De laatste keer heb ik gedreigd de politie te bellen en sindsdien is het eigenlijk heel rustig. waar ik heel blij mee ben. Vorige week zal de woningbouw het ventilatiesysteem nakijken omdat het vermoeden bestaat dat er een ( motorloze) afzuigsysteem op is aangesloten wat niet is toegestaan en ook om na te gaan of te mijne niet te hard werkt en die van hun het goed doet. Het lijkt of al hun luchtjes het huis uit worden geblazen i.p.v. dat het meeste door het ventilatiesysteem wordt weggezogen. Nu is het mooi weer en ik zit op het balkon en zij hebben de deuren open en het ruikt gewoon echt niet lekker op mijn balkon en in mijn huis. Wat zijn tot de woningbouw komt mogelijke oplossingen? Voor zowel de buren als ikzelf zijn ramen en deuren dicht en niet op het balkon zitten niet de oplossingen. Ze kennen de klacht en doen er niets aan. Zijn er op het moment sterk ruikende planten met bloemen zoals kamperfoelie, serring enz. Wierssok krijg ik last van mijn holtes, geurkaarsen? Andere mensen nog ideeen?
Alle reacties Link kopieren
Verhuizen. Je bent niet geschikt om in een flat te wonen. Geeft niet, maar dat is de kortste klap.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Wat vervelend!

Misschien aromatische olie in zo'n brandertje verwarmen?

Lavendel ruikt ook lekker, maar veel planten doen het niet op balkon. Vanwege teveel wind. Dus ik zou even goed zoeken via google naar planten die en sterk geuren en voor balkon geschikt zijn.

anders geurkaarsen op het balkon.
Wat ruik je dan? Rook ofZo?
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg altijd honger als ik langsloop bij de buren.
Volgens mij koken zij waanzinnig lekker :yum:
Ben benieuwd wat je dan ruikt? Muffe geur? Rook? Wiet? Zweet?Dierengeuren?Eten?
Doreia* schreef:
24-03-2020 13:57
Verhuizen. Je bent niet geschikt om in een flat te wonen. Geeft niet, maar dat is de kortste klap.
Hoezo zal ik niet geschikt zijn? Stucturerele geluidshinder op nachtrustbestemde tijden en afzuigsystemen aansluiten op mechanische ventilaties is niet toegestaan. Verder heb ik niet morgen een andere woning en is dat zeker niet de kortste klap.
Globe83 schreef:
24-03-2020 14:19
Ben benieuwd wat je dan ruikt? Muffe geur? Rook? Wiet? Zweet?Dierengeuren?Eten?
Zweet, dieren,eten en rook.
Alle reacties Link kopieren
"De ventilatiesystemen zijn nagekeken toen het huis leeg stond en het zal heel goed kunnen dat deze niet is nagekeken. (...) Vorige week zal de woningbouw het ventilatiesysteem nakijken omdat het vermoeden bestaat dat er een ( motorloze) afzuigsysteem op is aangesloten wat niet is toegestaan en ook om na te gaan of te mijne niet te hard werkt en die van hun het goed doet. "

Whut? :confused:
nessemeisje schreef:
24-03-2020 14:28
"De ventilatiesystemen zijn nagekeken toen het huis leeg stond en het zal heel goed kunnen dat deze niet is nagekeken. (...) Vorige week zal de woningbouw het ventilatiesysteem nakijken omdat het vermoeden bestaat dat er een ( motorloze) afzuigsysteem op is aangesloten wat niet is toegestaan en ook om na te gaan of te mijne niet te hard werkt en die van hun het goed doet. "

Whut? :confused:
Dat is niet duidelijk, sorry. Eens in de zoveel tijd komen ze voor de algemene onderhoudsbeurten van alle ventilatiesystemen in de flat en doordat deze woning leeg stond kan het heel goed zijn dat deze is overgeslagen.
Yasmin1974 schreef:
24-03-2020 14:26
Zweet, dieren,eten en rook.
Is het zo dat je een sterk ontwikkeld reukvermogwn hebt?
Zweet ruik je doorgaans niet vanaf een volgende etage dus vandaar?
Alle reacties Link kopieren
Yasmin1974 schreef:
24-03-2020 14:23
Hoezo zal ik niet geschikt zijn? Stucturerele geluidshinder op nachtrustbestemde tijden


Dat was toch al opgelost?
Donna1971 schreef:
24-03-2020 14:35
Is het zo dat je een sterk ontwikkeld reukvermogwn hebt?
Zweet ruik je doorgaans niet vanaf een volgende etage dus vandaar?
Euhm vriendinnen en familie ruiken het ook.
Alle reacties Link kopieren
Het komt wat bizar op me over. Hebben de mensen van de WBV of de huismeester en buurtbemiddeling het ook geroken?
Yasmin1974 schreef:
24-03-2020 14:26
Zweet, dieren,eten en rook.
He bah zeg!!! Nou geloof je gelijk hoor! Heb jaren op de flat gewoond. Nergens problemen mee maar er was een huis waar ik mijn adem in moest houden bij voorbij lopen. Niet te doen de geur die er vandaan kwam!!!
Alle reacties Link kopieren
Zoek wat te doen. Dit zijn typisch klachten van iemand die te weinig te doen heeft.

En val al die andere mensen niet zo lastig.
jo12345 schreef:
24-03-2020 17:37
Zoek wat te doen. Dit zijn typisch klachten van iemand die te weinig te doen heeft.

En val al die andere mensen niet zo lastig.
Wat een dikke onzin!
S-Groot schreef:
24-03-2020 15:55
Het komt wat bizar op me over. Hebben de mensen van de WBV of de huismeester en buurtbemiddeling het ook geroken?
Huismeester, maar die heeft niet bij hen naar het ventilatiesysteem gekeken want die was er toentertijd voor de geluidshinder maar hij heeft een aantal maanden erkend dat hij het geroken heeft.
Globe83 schreef:
24-03-2020 18:22
Wat een dikke onzin!
Joh...op dat soort opmerkingen moet je helemaal niet ingaan.
Yasmin1974 schreef:
24-03-2020 19:42
Joh...op dat soort opmerkingen moet je helemaal niet ingaan.
Haha! True! Trapte er weer eens in ;) Maar weer 20 sec vermaak
Alle reacties Link kopieren
Vervelend hoor. Ik heb zelf (ook) een zeer sterk reukvermogen dus ik kan me heel goed voorstellen dat zulke geuren heel storend zijn. Maar ik vind het zo raar dat je het (alleen) ruikt als zij hun (balkon?)deuren op hebben. Je zou toch denken dat dat flinkt vervliegt in de buitenlucht voordat het bij jou is. Maar jij ruikt het dus als hún deuren opengaan ongeacht of de jouwe dan openstaan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven