Welke verzekeringen zijn belangrijk?

24-03-2020 14:55 7 berichten
Hoi,

Geloof het of niet maar ik heb geen inboedelverzekering.
Gedeeltelijk omdat ik het nooit nodig vond, ik had altijd een bij elkaar geraapt minimalistische inboedel en dacht als daar wat mee gebeurd dan vind ik het niet erg om het allemaal te vervangen.

Inmiddels ben ik wel toe aan een inboedelverzekering.

Welke verzekeringen zijn nog meer belangrijk en waarom?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het volgende verzekerd:
ziektekosten (maar dat is verplicht)
aansprakelijkheidsverzekering particulieren. Als je iets sloopt van een ander dan keert je verzekeraar een bedrag uit.
opstalverzekering. Enkel als je je huis in eigendom hebt
caravanverzekering.
reisverzekering, maar geen annuleringsverzekering
ik heb de auto verzekerd
rechtsbijstandverzekering.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
https://www.nibud.nl/consumenten/verzek ... es-bewust/
Alle reacties Link kopieren
Ik heb:
- Zorgverzekering
- Inboedelverzekering
- Aansprakelijkheidsverzekering
- Rechtsbijstand voor werk
- Uitvaartverzekering
- Autoverzekering

Ohja waarom: het is fijn om bij een conflict met werkgever sterker te staan, is eerder van pas gekomen om juridische bijstand te krijgen. Uitvaart heb ik al vanaf geboorte, reden hier achter was dat ouders hier niet over na wilde denken als er iets zou gebeuren altijd maar aangehouden. Aansprakelijkheid omdat je ook bij vrienden per ongeluk iets stuk kan maken en dat je vriendschap goed kan verpesten, verder heb ik een huisdier die meeverzekerd is mocht hij iets slopen. Inboedel helpt blijkbaar ook als je huis afbrand bij onderdak. En autoverzekering heb ik allrisk omdat die dan ook gewoon uitbetalen onafhankelijk waar de schuld ligt en ik nog een vrij nieuwe auto heb.
rp7 wijzigde dit bericht op 24-03-2020 15:24
69.93% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb inboedelverzekering. Geen opstal want heb een huurhuis
Aansprakelijkheid particulieren. Zie uitleg ninanoname.
Auto alleen WA
Doorlopende reis + annulering.
Uitvaartverzekering

En natuurlijk zorg maar die heeft iedereen.

Edit: je vraagt ook waarom. Tja. Das een keuze per persoon. Als ik bij iemand wat duurs sloop (bijv: ik stoot een Swarovski beeldje om, gooi een glas rode wijn over een duur tapijt, enz.) vind ik het prettig dat het verzekerd is (aansprakelijkheid).
En als ik straks onder een auto kom is het ook wel fijn om niet mijn ouders of partner met duizenden euro's aan uitvaartkosten op te zadelen.
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Ik heb een reis-, inboedel-, aansprakelijkheids-, opstal-, rechtsbijstands- en een ongevallenverzekering. Allemaal lekker in 1 pakket. M.u.v. opstal- en ongevallenverzekering heb ik ze allen al eens aangesproken. Vooral rechtsbijstand heeft me flink wat opgeleverd.
Aviendha schreef:
24-03-2020 15:01
Ik heb inboedelverzekering. Geen opstal want heb een huurhuis
Aansprakelijkheid particulieren. Zie uitleg ninanoname.
Auto alleen WA
Doorlopende reis + annulering.
Uitvaartverzekering

En natuurlijk zorg maar die heeft iedereen.

Edit: je vraagt ook waarom. Tja. Das een keuze per persoon. Als ik bij iemand wat duurs sloop (bijv: ik stoot een Swarovski beeldje om, gooi een glas rode wijn over een duur tapijt, enz.) vind ik het prettig dat het verzekerd is (aansprakelijkheid).
En als ik straks onder een auto kom is het ook wel fijn om niet mijn ouders of partner met duizenden euro's aan uitvaartkosten op te zadelen.
Er zijn nog steeds mensen zonder zorgverzekering ;-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven