Bananenplant in de vorst...

25-03-2020 07:10 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Is er nog hoop? Gisteren mijn bananenplant lekker in het zonnetje gezet buiten, maar ik ben hem vergeten 😭. Hij heeft dus de hele nacht buiten gestaan... hij is helemaal in elkaar gekrompen. Kan ik hem nog redden??
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen idee van bananenplanten, maar als hart onder de riem: mijn ogenschijnlijk dode mandarijn is er na strenge vorst een paar jaar geleden weer helemaal bovenop gekomen nadat ik hem gesnoeid had. Sterkte :hug:
:rofl: het spijt me echt maar ik vind dit grappig..
Uhhmmm ik zou hem weer binnen zetten (maar dat had je zelf ook al bedacht vermoed ik .. :P) en hem even 1 of 2 dagen met rust laten.
Morgen of overmorgen even kijken of hij droog is en water nodig heeft, en dode bladeren eraf halen.
Als alle bladeren min of meer zijn overleden kun je hem ook helemaal aftoppen.

Derde optie; hem naar het 'crisiscentrum' brengen ;)
(Mijn moeder heeft 4 kinderen die geen van allen erg goed zijn met planten, al begin ik het inmiddels wel te leren. Wanneer een plant er erg slecht aantoe is dan lapt zij hem weer op, zij weet veel van planten. En dat noemen wij het crisiscentrum, wanneer 1 van onze planten tijdelijk naar haar gaat, zoals het afgelopen jaar nog 2 van mij :$. Die overigens recent ontslagen zijn en weer in mijn huis staan)

Succes, ik hoop dat je er nog wat mee kunt .
Alle reacties Link kopieren
Die kosten niks meer tegenwoordig (3,50?) dus ik zou een nieuwe kopen als de parkeerplaatsen voor het tuincentrum wat leger zijn. Planten worden doorgedraaid op de veiling dus ga daar een plant redden.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Vorstbestendig
Dan moet het maar zoals het kan
Alle reacties Link kopieren
Een nachtje lichte vorst overleeft hij wel, maar je hebt wel kans dat de nu aanwezige bladen het begeven. Plant heeft dan tijd nodig om te herstellen en nieuwe bladen te maken.
Alle reacties Link kopieren
Wat tv icoon zegt.
Ik zag laatst ook banamplant bij de Lidl.
Gewoon afwachten een nachtje vorst overleeft hij wel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven