Een huisdier nemen en welke dan?

25-03-2020 11:44 105 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ze zeggen altijd dat je je in moeilijkere tijden moet focussen op de toekomst. En aangezien ik nu zoveel thuis zit en tijd heb om na te denken, realiseerde ik me dat ik het hebben van een huisdier erg mis. In mijn huidige woning mag ik geen huisdier, maar ik moet er dit jaar uit. En in plaats van zitten te stressen over de corona crisis of het feit dat ik misschien geen woning kan vinden, leek het mij beter om alvast weg te dromen bij het idee van mijn toekomstige huisdier!

Maar nu vraag ik me dus af, past een huisdier in mijn leven en vooral welke dan? Maar ook of het eigenlijk niet zielig is om een huisdier te nemen? Ik hoor graag jullie advies, eigen ervaringen en meningen over huisdieren!

Hieronder alvast wat huisdieren die ik zelf al bedacht had (en eventuele reden dat het niet kan). Ik hoop dat jullie nog meer input hebben. :)


Hond (Ik ben dol op honden, maar teveel van huis. Is dus geen optie)
Kat (Super leuk, maar ben ik allergisch voor. Ja ik weet dat met allergie te leven is, maar niet iets wat mij nu slim lijkt)
Cavia's (Heb ik altijd gehad, helaas ook daar allergisch voor. Dus tijdens echt lang knuffelen kreeg ik last. Kijk dus liever even verder.)
Konijn (Heb ik niet per se veel mee en vermoedelijk ook allergisch voor. Dus iets anders lijkt me leuker.)

Egel / witbuikegel ( Ik ben verliefd, dat lijkt me heel leuk. Iemand ervaring?)
Hamster (Makkelijk in onderhoud)
Axelotl (Kan je alleen naar kijken. Zijn wel leuke beestjes)
Muisjes (Die schijn je goed tam te kunnen maken en ik vind ze wel schattig)
Ratten (Ook weer allergisch, wel erg leuk maar ze stinken wel, dus nee.)
Dwergrelmuis (Weet ik niet zoveel vanaf, maar lijkt wel leuk te zijn)
Vissen.
Alle reacties Link kopieren
tamagotchi, kun je nu al nemen :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Gerbils als je in de knaagdieren wil.. neem ze altijd in een paar (schaf ze aan bij de fokker en niet , nooit! in dierenwinkel).

Zijn enorm leuke beestjes die de hele dag wel actief zijn. Graven holletjes etc. etc..

Wij hadden in grote glazen aquarium zitten met verdiepingen etc..
Alle reacties Link kopieren
witbuikegel heeft veel warmte nodig, dat weet je?
lampen etc
niet echt een geschikt huisdier
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
25-03-2020 11:46
Vissen.
Dat vind ik een beetje saai.
Alle reacties Link kopieren
Als je allergisch bent voor katten en cavia’s zou ik er rekening mee houden dat je allergisch bent voor meer knaagdieren.
Alle reacties Link kopieren
poldervrouw schreef:
25-03-2020 11:46
Gerbils als je in de knaagdieren wil.. neem ze altijd in een paar (schaf ze aan bij de fokker en niet , nooit! in dierenwinkel).

Zijn enorm leuke beestjes die de hele dag wel actief zijn. Graven holletjes etc. etc..

Wij hadden in grote glazen aquarium zitten met verdiepingen etc..
Ik heb niet zo heel veel met gerbils op de een of andere manier. Kan je deze ook tam maken of zijn ze meer om naar te kijken.
Aardvarkentje schreef:
25-03-2020 11:51
Dat vind ik een beetje saai.
Ja, je moet wat als je allergisch bent en per se een huisdier wil.
granny71 schreef:
25-03-2020 11:46
Afbeelding
Bionic robo cat.


https://www.youtube.com/watch?v=sJaa1-Vnz4E
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
25-03-2020 11:51
witbuikegel heeft veel warmte nodig, dat weet je?
lampen etc
niet echt een geschikt huisdier
Ja ik weet het. Vrij ingewikkelde verzorging nodig. Dat kan inderdaad een minpunt zijn. Maar ik vind het op zich niet erg om me veel in te lezen en veel moeite te doen. Ik vind dat juist wel leuk.

Ik ben nu ook onderzoek aan het doen naar de kleine egeltenrek. Ander diertje maar lijkt wel op een egeltje. En heeft geen warmtelampen nodig.
Alle reacties Link kopieren
Parkiet?
Papegaai als je die verzorging etc op kan brengen?
Er zijn ook hypoallergenic katten.

Ik wou nu heel erg dat ik een kattenmens was en ze niet eng vond.... Lijkt me best gezellig.
Alle reacties Link kopieren
Egeltjes enzo zijn toch geen huisdieren.
Ga alsjeblieft voor een dier wat jouw gezelschap ook op prijs kan stellen. En dus niet een dier wat niet geschikt is voor gevangenschap.

Criteria: als je het op moet sluiten anders loopt het weg: ongeschikt.
Ik raad het je af een huisdier te nemen. Is een kind geen optie?
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
25-03-2020 11:54
Bionic robo cat.


https://www.youtube.com/watch?v=sJaa1-Vnz4E
Beetje eng zelfs!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou denken dat je je energie beter kan verspillen aan het vinden van een woning ipv een huisdier. Een woning vinden lijkt mij meer prioriteit. Een huisdier aanschaffen terwijl je niet eens weet of je een woning hebt lijkt mij niet verstandig.
Alle reacties Link kopieren
patchouli_ schreef:
25-03-2020 12:01
Egeltjes enzo zijn toch geen huisdieren.
Ga alsjeblieft voor een dier wat jouw gezelschap ook op prijs kan stellen. En dus niet een dier wat niet geschikt is voor gevangenschap.

Criteria: als je het op moet sluiten anders loopt het weg: ongeschikt.
Dan vallen dus alle huisdieren af. Want je konijn en cavia lopen ook weg. Ik vind een witbuikegel niet zieliger dan een cavia ofzo. Wat is volgens jou het verschil?

Alle dieren die ik heb opgenoemd staan trouwens op de positief lijst van dieren die je als huisdier mag houden.
Alle reacties Link kopieren
Vlamtosti schreef:
25-03-2020 12:04
Ik zou denken dat je je energie beter kan verspillen aan het vinden van een woning ipv een huisdier. Een woning vinden lijkt mij meer prioriteit. Een huisdier aanschaffen terwijl je niet eens weet of je een woning hebt lijkt mij niet verstandig.
Ik ga het huisdier nu natuurlijk niet kopen, want dat mag niet in mijn woning. Ik fantaseer over de toekomst.
Alle reacties Link kopieren
Aardvarkentje schreef:
25-03-2020 11:51
Dat vind ik een beetje saai.
Maar vissen zijn misschien wel verstandig met allergieën. Ik wilde al een hagedis of ander reptiel opperen, maar die vind je dan waarschijnlijk ook saai. Waarmee ik het overigens volkomen eens ben.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Waarom geen vogels? Vind je die niet leuk? Ik had een parkiet en die kwam altijd bij mij op mijj schouder zitten en aan mijn haar knabbelen. Je kon hem ook goed aaien. Ik had hem ook geleerd zijn naam de zeggen (ofja het leek erop haha).
Alle reacties Link kopieren
tonkje schreef:
25-03-2020 12:11
Maar vissen zijn misschien wel verstandig met allergieën. Ik wilde al een hagedis of ander reptiel opperen, maar die vind je dan waarschijnlijk ook saai. Waarmee ik het overigens volkomen eens ben.
Axolotls of kikkers ofzo, dat lijkt me eigenlijk nog best wel leuk. :) Hoop vooral dat er mensen met ervaring nog komen reageren.
Alle reacties Link kopieren
Een grote hoge vitrinekooi met dwergmuisjes lijkt mij erg leuk, maar heb genoeg aan hond en katten.
Alle reacties Link kopieren
Dutchgirly schreef:
25-03-2020 12:12
Waarom geen vogels? Vind je die niet leuk? Ik had een parkiet en die kwam altijd bij mij op mijj schouder zitten en aan mijn haar knabbelen. Je kon hem ook goed aaien. Ik had hem ook geleerd zijn naam de zeggen (ofja het leek erop haha).
Ik schrik altijd zo van vogels, zo fladderig en dan gaan ze ineens keihard krijzen. En daarnaast hebben vogels ook vaak wel meer ruimte nodig. Je cavia kan je nog lekker in de ren in de tuin zetten maar je papegaai kan je niet bepaald even buiten laten fladderen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven