K...k...koud! (Tips voor verkleumen op zolder)

25-03-2020 22:38 98 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ook ik werk, net als velen, thuis. Mijn werkplek is op zolder en ik heb het zó koud!
De verwarming op zolder slaat niet of nauwelijks aan als de zon vol in de woonkamer schijnt en dus kom ik elke keer verkleumd beneden. Ik zou natuurlijk een elektrische kachel of zo’n verwarmingskussen kunnen aanschaffen, maar ik ben bang dat de stoppen er dan uit vliegen. Er is namelijk al heel veel aangesloten op één stopcontact.
Extra warme kleding helpt onvoldoende. Verhuizen naar een andere kamer is ook geen optie.
Wie heeft de tip voor mijn koude lijf?
Ik denk dat je alle mogelijke tips zelf al heb weggestreept. Geen kachel, geen warme kleding en geen andere plek.. Dan zou ik het ook niet weten helaas.. Wel sterkte.. het koud hebben is kut.
Alle reacties Link kopieren
Een warme kruik bij je voeten. Koude voeten = koud lichaam, misschien is een kruik een goede start.
Kop thee erbij, superwarme trui en hopelijk is het dan een beetje te doen
Alle reacties Link kopieren
Kruikje meenemen naar boven of een Snuggie (deken met armsgaten) omdoen? Toch de kachel iets hoger zetten, dat is het beneden maar iets warmer.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hetzelfde probleem. Een werkkamer op het noorden en veel stilzitten.

Zorg dat je genoeg beweegt tussendoor. Ik loop af en toe 5 minuten binnen op en neer om het wat warmer te krijgen.
Deken om je benen.
Zolder beter isoleren, want kennelijk wandelt alle warmte buiten.

Van dat isoleren en klussen krijg je 't bovendien warm :-).
Alle reacties Link kopieren
Gordijnen dicht in de woonkamer, elektrische deken en kruik mee naar zolder.
Straalkacheltje neerzetten.
https://www.stoov.com/nl/
Is draadloos, dus kun je beneden opladen en dan boven gebruiken.

Of gewoon een Snuggie ;-)
Alle reacties Link kopieren
Hang de thermostaat op een andere plek. Waar de zon niet op schijnt.
O kan niet zeg je. Voor die paar euro die zo’n ding kost zou ik het er op wagen.
Alle reacties Link kopieren
https://www.etageregeling.nl/zoneregeling-hid.html
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Panda1987 schreef:
25-03-2020 22:41
Een warme kruik bij je voeten. Koude voeten = koud lichaam, misschien is een kruik een goede start.
Kop thee erbij, superwarme trui en hopelijk is het dan een beetje te doen
Een kruik! Die moet ik nog wel ergens hebben liggen. Super warme trui is in bestelling,
Op mijn werk is het ook erg koud, dus ik vul regelmatig mijn grote mok met heet water en daar warm ik mijn handen aan als ik stukken moet lezen ofzo.
Misschien heel simpel gedacht maar kun je niet de radiatoren beneden lager draaien of uitdraaien en dan de thermostaat gewoon hoger zetten zodat je op zolder een warme radiator hebt.
Ik heb zo'n snuggie deken met armen eraan..is echt lekker voor op zolder! Daarnaast dikke fluffy sokken en eventueel pantoffels aan.
Alle reacties Link kopieren
MN101 schreef:
25-03-2020 22:42
Kruikje meenemen naar boven of een Snuggie (deken met armsgaten) omdoen? Toch de kachel iets hoger zetten, dat is het beneden maar iets warmer.
Haha, die Snuggie, dat zullen mijn leerlingen leuk vinden! Dekentje om de benen kan natuurlijk wel. Regelmatig even bewegen (andere tip) is sowieso goed natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Zoneregeling
Sommige ketels zijn met een kleine aanpassing geschikt om 2 verwarmingscircuits onafhankelijk van elkaar aan te sturen. Zo kun je de werkkamer verwarmen zonder de woonkamer, waar de thermostaat hangt, ook warm te stoken. Van de recent door ons geteste ketels heeft volgens de specificaties alleen de Itho Daalderop Base Cube een mogelijkheid voor een 2-zonesysteem.
Gelukkig zijn er veel oplossingen op de markt die je in combinatie met andere cv-ketels voor ditzelfde doel kunt gebruiken. Zo biedt Honeywell 'zoneregelsets' aan. Dan monteer je een elektrische klep op een slimme plek in de retourleiding. De klep communiceert met een tweede thermostaat in, bijvoorbeeld, de badkamer. Zo houd je 2 of meer ruimtes, onafhankelijk van elkaar, op de gewenste temperatuur met dezelfde cv-ketel.
Zo'n zoneregelset vereist wel een extra investering in de regelset en bijbehorende thermostaten. Een installateur kan vertellen of een bepaalde cv-ketel voor zo'n systeem geschikt is.
Tenslotte zijn er ook draadloze zoneregelingen, zonder kleppen in de retourleiding. Bij zo'n systeem heb je nog wel radiatorregelaars en vloerverwarmingregelaars nodig. Voorbeelden zijn de Evohome van Honeywell en de Spider Zonering van Itho Daalderop.

https://www.consumentenbond.nl/cv-ketel ... aten-zones
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
rafs schreef:
25-03-2020 22:43
Ik heb hetzelfde probleem. Een werkkamer op het noorden en veel stilzitten.

Zorg dat je genoeg beweegt tussendoor. Ik loop af en toe 5 minuten binnen op en neer om het wat warmer te krijgen.
Precies dat! Zolder gaat over de hele breedte van ons huis (geen afgetimmerde kamer), maar het raam zit op het noorden. Zou een kamer nog voor meer warmte zorgen?
Om het uur een stukje van je huis stofzuigen. In je winterjas.
Alle reacties Link kopieren
prada schreef:
25-03-2020 22:49
Misschien heel simpel gedacht maar kun je niet de radiatoren beneden lager draaien of uitdraaien en dan de thermostaat gewoon hoger zetten zodat je op zolder een warme radiator hebt.
Dat heb ik eerder eens geprobeerd. Toen ging de verwarming boven helemaal niet meer aan.
Alle reacties Link kopieren
prada schreef:
25-03-2020 22:49
Misschien heel simpel gedacht maar kun je niet de radiatoren beneden lager draaien of uitdraaien en dan de thermostaat gewoon hoger zetten zodat je op zolder een warme radiator hebt.
Dit! Het enige juiste antwoord :)
En nou is het afgelopen!
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
25-03-2020 22:51
Zoneregeling
Sommige ketels zijn met een kleine aanpassing geschikt om 2 verwarmingscircuits onafhankelijk van elkaar aan te sturen. Zo kun je de werkkamer verwarmen zonder de woonkamer, waar de thermostaat hangt, ook warm te stoken. Van de recent door ons geteste ketels heeft volgens de specificaties alleen de Itho Daalderop Base Cube een mogelijkheid voor een 2-zonesysteem.
Gelukkig zijn er veel oplossingen op de markt die je in combinatie met andere cv-ketels voor ditzelfde doel kunt gebruiken. Zo biedt Honeywell 'zoneregelsets' aan. Dan monteer je een elektrische klep op een slimme plek in de retourleiding. De klep communiceert met een tweede thermostaat in, bijvoorbeeld, de badkamer. Zo houd je 2 of meer ruimtes, onafhankelijk van elkaar, op de gewenste temperatuur met dezelfde cv-ketel.
Zo'n zoneregelset vereist wel een extra investering in de regelset en bijbehorende thermostaten. Een installateur kan vertellen of een bepaalde cv-ketel voor zo'n systeem geschikt is.
Tenslotte zijn er ook draadloze zoneregelingen, zonder kleppen in de retourleiding. Bij zo'n systeem heb je nog wel radiatorregelaars en vloerverwarmingregelaars nodig. Voorbeelden zijn de Evohome van Honeywell en de Spider Zonering van Itho Daalderop.

https://www.consumentenbond.nl/cv-ketel ... aten-zones
Dank voor de informatie. Onze CV-ketel is helaas niet geschikt. Die gaan we binnen nu en een aantal jaren wel vervangen, maar dat biedt voor nu geen oplossing.
Een verlengsnoer aanschaffen zodat je een stopcontact van beneden kunt pakken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven