Touchscreen LG wasmachine werkt niet meer goed

26-03-2020 15:43 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde net de aanzetten op 95 graden voor een wasje handdoeken en vaatdoeken. Eerder deze dag heb ik met een grote klomp soda en 60 graden de wasmachine zelf een wasbeurt gegeven, daarna heb ik een andere was op 95 graden gedaan, zonder problemen, de touchscreen waarmee dat moest deed het gewoon, dus aan de wasbeurt voor de wasmachine kan het niet liggen. Net wilde ik dus weer een was van 95 graden aanzetten en opeens doet een gedeelte van het touchscreen menu het niet? O.a dus het instellen op 95 graden. Vooral aan de rechter kant laten de 'knoppen' het afweten, terwijl links ze het nog allemaal doen. Ik ben de handdoeken etc nu maar aan het wassen op 60 graden, maar was ze liever op 95. Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn? In deze tijd een monteur erbij halen vind ik geen fijn idee en op google word ik njet veel wijzer. Ik heb een LG wasmachine nu zo'n 4,5 jaar oud.
Kan je de machine resetten?

Wat is het typenummer?
Alle reacties Link kopieren
Kan alsnog zijn dat er vocht bij het touchscreen is gekomen. Als het water langzaam optrekt, dan kan dat natuurlijk wat tijd gekost hebben.

Als je geluk hebt, dan droogt het weer en gaat ie het vanzelf weer doen. Als je pech hebt dan is het touchscreen kapot en moet het vervangen. Ik denk niet dat er nu iets is dat je kunt doen behalve afwachten - eventueel zou je goed kunnen luchten, om het vocht sneller te laten verdampen.
Heb je er al rijst in gedaan?
Alle reacties Link kopieren
95 graden? Wow

Stekker eruit en 2 minuten wachten werkt misschien.
Balen. Ik zou de stekker eruit trekken en kijken of het daarna wel goed gaat.
Overigens is wassen op 60C echt meer dan genoeg. 95C gebruik je hooguit eens in de zoveel tijd om je wasmachine schoon te houden.
Zalmsnipper schreef:
26-03-2020 17:00
95 graden?
Wat is daar raar aan?
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel voor jullie antwoorden
Resetten, mag ik dat zelf doen? Zitten daar geen gevolgen aan. Misschien inderdaad dat het toch vocht heeft opgevangen, wasmachine staat ook op de badkamer (kan door gebrek aan ruimte ook nergens anders staan). Maar zou niet moeten kunnen lijkt mij. Misschien dat het morgen weer opgelost is. Ik was ze altijd op 95 graden (90 graden zit er niet op), om bacteriën te doden en om de wasmachine (zo goed mogelijk)schoon te houden.
Fluffy85 schreef:
26-03-2020 21:05
Dank je wel voor jullie antwoorden
Resetten, mag ik dat zelf doen? Zitten daar geen gevolgen aan. Misschien inderdaad dat het toch vocht heeft opgevangen, wasmachine staat ook op de badkamer (kan door gebrek aan ruimte ook nergens anders staan). Maar zou niet moeten kunnen lijkt mij. Misschien dat het morgen weer opgelost is. Ik was ze altijd op 95 graden (90 graden zit er niet op), om bacteriën te doden en om de wasmachine (zo goed mogelijk)schoon te houden.
Waarom niet, je hebt toch geen garantie meer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven