Hondennamen die op elkaar lijken

05-04-2020 13:57 15 berichten
Hoi!

Over 2 weken krijgen wij een pup, en we zijn nu namen aan het bedenken. Ik zou haar heel graag Chloe willen noemen, maar de hond van mijn ouders heet Zoey. Nu zullen deze 2 honden elkaar niet dagelijks zien, maar het is wel de bedoeling dat onze pup 1 dag per week bij hun zal verblijven.

Ik vroeg me af, omdat deze namen best op elkaar lijken, of dat niet te verwarrend zal zijn voor de honden? Iemand die daar verstand of ervaring mee heeft?
Ja dat is verwarrend.
Dat ligt er aan hoe je het gaat uitspreken.
Zowie en kloe is geen probleem :biggrin:
Als je het uitspreekt als Klowie en Zowie wel..
Als je Klowee en Zo-wie zegt dan valt het mee.... :)
Ja Zoey spreken we uit als Zoowie, en Chloe als Kloowie. Hmm dan misschien toch maar een andere naam bedenken haha
Alle reacties Link kopieren
Leuk, een pup! Wat voor ras is het?

Naast dat ik de namen te veel op elkaar vind lijken voor honden die elkaar regelmatig zien, lopen er bij ons in het uitlaat gebied opvallend veel Zoey’s, Joey’s en Bowies. Klinkt allemaal hetzelfde. Lijkt me ook verwarrend.
patchouli_ schreef:
05-04-2020 14:06
Leuk, een pup! Wat voor ras is het?

Naast dat ik de namen te veel op elkaar vind lijken voor honden die elkaar regelmatig zien, lopen er bij ons in het uitlaat gebied opvallend veel Zoey’s, Joey’s en Bowies. Klinkt allemaal hetzelfde. Lijkt me ook verwarrend.
Een kruising tussen een Samojeed en Akita Inu!

Ja klopt dat is ook zo, honden namen hebben vaak wel beetje dezelfde klank! Je hoort vaker met ie op het einde
Alle reacties Link kopieren
Ik had op den duur 3 katten; simba, lyla en mira. Toch hadden alle namen hun eigen klank, toonhoogte en manier van uitspreken. Ook de klemtoon lag anders.
Voor een kat maakt de precieze naam niet zo uit denk ik. Ik denk dat ze meer de toonhoogte en de klemtoon horen.
Dus je kan vast wel 2 honden hebben met dezelfde naam, als je het maar op een andere manier uitspreekt.
Alle reacties Link kopieren
Mijn hond heeft een naam die heel erg lijkt op de naam van een kindje wat hier vaak over de vloer komt. In het begin vonden zowel hond als baby dat heel erg verwarrend, maar inmiddels kunnen ze allebei heel duidelijk dat onderscheid maken.

Zeker omdat de "ch" in chloe best 'hard' klinkt, denk ik dat honden dat verschil echt wel horen hoor. Het zal alleen even wennen zijn. En is het erg als ze allebei luisteren als je een van de twee roept?
Misschien is dat jouw vraag niet, maar ik vind Cloë een (lelijke) mensennaam.

Waarom geen krachtige hondennaam als King, Duck, Max (is ook een mensennaam). Oh, ja, maar het is een meisje, jullie hond. Daar weet ik niet zo onmiddellijk een goeie naam voor.

Veel plezier met jullie pup!

Mamme-zel
Alle reacties Link kopieren
honden luisteren niet naar een exacte naam maar naar een klankkleur. Lijken de namen op elkaar dan kan het voor de hond verwarrend worden.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden eerst May (spreek uit: Maai) in huis. Daar is later Sky (spreek uit Skaai) bijgekomen.

Wij waren van plan om Sky een nieuwe naam te geven maar het gaat prima zo dus we laten het zo maar.
Niet geschoten is altijd mis
mammezel schreef:
05-04-2020 14:28
Misschien is dat jouw vraag niet, maar ik vind Cloë een (lelijke) mensennaam.

Waarom geen krachtige hondennaam als King, Duck, Max (is ook een mensennaam). Oh, ja, maar het is een meisje, jullie hond. Daar weet ik niet zo onmiddellijk een goeie naam voor.

Veel plezier met jullie pup!

Mamme-zel

Dus je geeft commentaar op iets wat niet gezegd of gevraagd wordt. En vervolgens geef je suggesties die niet van toepassing zijn bestaande uit onder andere het voorstel om een hond krachtig naar een eend te vernoemen :rofl:

Ik begin te snappen waarom je je vernoemd hebt naar de moeder aller ezels


Shif-ty
Alle reacties Link kopieren
Bitje93 schreef:
05-04-2020 16:29
Wij hadden eerst May (spreek uit: Maai) in huis. Daar is later Sky (spreek uit Skaai) bijgekomen.

Wij waren van plan om Sky een nieuwe naam te geven maar het gaat prima zo dus we laten het zo maar.
wat een rare manier van uitspreken.. gras maaien en de zwarte kraaien..
Wij hadden een tijdje 4 katten met allen een ie-klank op het eind. Omdat ze allemaal ook naar hun bijnaam luisteren, viel het mee en leek er weinig verwarring. Toen we tijdelijk een nestje kittens hadden lopen en er hier ook 2 een naam hadden gegeven met een ie-klank op het einde, merkte je toch wel dat ze gingen reageren op de verkeerde naam, zo reageerde een Zoëy en Mickey tegelijkertijd.
Ik zou zeggen: probeer de hond van je ouders eens een paar keer de nieuwe naam van je pup te noemen, en kijk of ze reageert. Dan weet je het snel genoeg.
En alternatief voor Chloe, is wellicht Cleo leuk. Lijkt erop, maar hele andere klank.

Veel plezier met je nieuwe pup!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven