Positie huurwoning

04-05-2020 11:56 346 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey hoi :)
Weer een topic van mij w.b.d. huurwoning hihi (Sorry ik ben er maar al te hyped van)
Ik vraag me af in hoeverre je nog de kans maakt op de woning wanneer je niet in de top 3 staat.
Ik sta nu op plek 6 van totaal 35 reacties, en er kan nog gereageerd worden tot 7 mei.

Hoe hebben jullie dat ervaren met jullie huurwoningen? Ik ben erg benieuwd! :)
Alle reacties Link kopieren
Het kan zeker, maar de kans is klein. Vriendin van mij stond ook 6e en heeft de woning gekregen omdat de vorige 5 afhaakten.
Alle reacties Link kopieren
Ik stond 3e en kreeg het ook. Mijn moeder stond ook derde en kreeg het omdat de eerste 2 niet kwamen opdagen. Heb jij ook dat de eerste 10 mogen bezichtigen?
Op elk potje past dekseltje, maar als dat niet past dan heb je altijd nog afdekfolie.
Alle reacties Link kopieren
Het gebeurt, maar de keer dat ik het hoorde bleek de huur 35 euro hoger dan op de website en vonden die eerdere 5 dat wel een probleem en mijn vriendin niet. Dus toen was er 'iets'.

Als het een droomhuis is zou ik nog geen laminaat bestellen, want meestal wordt het niks.
Alle reacties Link kopieren
Dropdrop schreef:
04-05-2020 12:01
Het gebeurt, maar de keer dat ik het hoorde bleek de huur 35 euro hoger dan op de website en vonden die eerdere 5 dat wel een probleem en mijn vriendin niet. Dus toen was er 'iets'.
Dat is vrij bijzonder! Wel gelukkig voor jouw vriendin.

Gelukkig is het een sociale huurwoning dus ik hoop niet dat ze dat soort gekkigheid gaan uithalen.
Mensen kunnen nog 3 dagen reageren de kans dat er dus nog meer aanmeldingen komen is wel aanwezig.

Of je nog kans maakt is niet te zeggen. Hier is de woningnood hoog en is het zeldzaam dat iemand die 1 staat de woning niet neemt. Laat staan dat er 5 mensen afhaken.
Alle reacties Link kopieren
Ik stond eens nummer 21 of zo, aan het eind van de reactietijd. De eerste 25 kregen een brief dat, als ze nog geïnteresseerd waren, ze moesten bellen. Dat deden er uiteindelijk 15. De eerste 10 kregen een uitnodiging voor bezichtiging. Ik was nummer 6. De vijf voor mij kwamen alle vijf niet opdagen.... Over extreem geluk gesproken ;) (en het was echt een top huis, op een top locatie... ik snap er nog steeds niets van.....)


Dus het is best zeldzaam, maar waarom zou het geluk jou niet kunnen treffen?
Vanaf plek 6 kan makkelijk hoor, er hoeven er maar 5 af te vallen. Bijvoorbeeld omdat ze niet komen opdagen bij de bezichtiging, de woning afslaan of de papieren niet op orde hebben.

Er zijn ook mensen die reageren om te kijken waar ze staan (of omdat ze 1x in de zoveel tijd moeten reageren), maar helemaal geen interesse hebben in de woning.

Duimen maar dus!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een keer een huis gekregen terwijl ik 20e stond. Er was wel minder woningnood dan nu en het was in de vakantie, maar toch. Het was een heerlijk huisje.
Zeker proberen dus.
Alle reacties Link kopieren
35 reacties??
Hier (randstad) staan er na een paar uur al zeker 100 reacties.
Alle reacties Link kopieren
granny71 schreef:
04-05-2020 12:14
35 reacties??
Hier (randstad) staan er na een paar uur al zeker 100 reacties.
Heb mijn flat gekregen terwijl ik 8ste stond omdat er verder niemand op kwam dagen bij de bezichtiging
Ik acht de kans klein. Wij stonden 1e en stonden 10 jaar ingeschreven. Het scheelde maar een week met de persoon op de 2e plaats. Er kwamen een hoop mensen kijken en er was niemand die het afsloeg en een fantastische woning was het echt niet. Wij hebben hem wel genomen omdat de kans heel erg klein was dat we nog ergers 1e zouden worden en we hadden echt een woning nodig.
Alle reacties Link kopieren
Ahh wat fijn om te horen. Brengt toch nog hoop met zich mee (maar moet ook natuurlijk realistisch blijven), dankjewel allemaal!

granny71 schreef:
04-05-2020 12:14
35 reacties??
Hier (randstad) staan er na een paar uur al zeker 100 reacties.
Ik woon helemaal in het oosten en hier valt het reuze mee allemaal. Als ik naar de randstad kijk dan schrik ik ook van al die reacties en de wachttijd o_o
Alle reacties Link kopieren
Mocht je bij het sluiten nog de 6e plek bezitten is de kans er. Mits het uiteraard geen enorm gewilde woning is.
Wij waren op onze vorige woning eerste 21e...toen 7e bij bezichtiging kwamen er wat niet opdagen. Toen waren we 3e...eerste wilde niet, tweede werd afgewezen...wij werden het.
Bij onze huidige woning eindigde we derde in de loting. Eerste kwam niet opdagen, tweede had zich afgemeld...toen waren we eerste :heart:
Ik ben wel eens van de 30e naar de 2e plek gestegen. Maar dat was wel echt een heel oud flatje.
Alle reacties Link kopieren
Bij mijn eerste huis stond ik iets van 30ste, dat waren wel 12 huizen die in 1 keer opgeleverd werden want nieuwbouw. Bij mijn tweede huis was ik 6de of 7de. Ik snap ook echt niet waardoor mensen beide huizen niet geaccepteerd hebben. Het eerst was een nieuwbouwappartement op een goede locatie. Kan me alleen de iets hogere huurprijs (nog steeds onder de sociale huursters) en de wat latere oplevering bedenken maar dat weet je al als je reageert. Het tweede huis was een hele nette tussenwoning, goed onderhouden en in 1 van de beste wijken van mijn stad. Soms reageren mensen volgens mij alleen om te kijken hoe hoog ze eindigen.
Alle reacties Link kopieren
ik was nummer 16. een paar kwamen niet opdagen en sommigen vonden de woning toch niks.
het was overigens geen oude flat oid. gewoon netjes, met lift en 5 kamers.
sommige mensen reageren gewoon om het reageren. tegenwoordig worden er ook meer eisen gesteld dus de kans dat er veel mensen afvallen omdat ze hun papieren niet op orde hebben dan wel niet in aanmerking komen is vrij groot.

ik zou mij meer zorgen maken om het feit dat men nog 3 dagen kan reageren. de kans is best groot dat er flink wat reacties binnen gaan komen tussen nu en dan.
Alle reacties Link kopieren
FlowerBomb19 schreef:
04-05-2020 12:40
ik zou mij meer zorgen maken om het feit dat men nog 3 dagen kan reageren. de kans is best groot dat er flink wat reacties binnen gaan komen tussen nu en dan.
Dat is inderdaad nog een dingentje. Nou moet ik eerlijk zeggen dat er de eerste dag de meeste reacties waren en nu bouwt het gauw af. De woning is ook voor de tweede keer aangeboden dus neem aan dat iedereen die graag wou reageren, al heeft gereageerd. (Althans, dat hoop ik :-D ) Vorige week waren er in totaal 54 reacties.
Alle reacties Link kopieren
Ik stond 4e, een gewild huis, in een gewilde wijk. Maar er moest veel aan gedaan worden. Ik had geluk dat de bezichtiging werd opgeschoven, naar de bouwvakvakantie om 8.00. Ik was de enige die kwam opdagen.
Hou er rekening mee dat er nog veel reacties kunnen bijkomen, en je daardoor misschien gaat zakken op de lijst. Succes
Ze nodigen niet voor niks 10 mensen uit om te bezichtigen. De helft komt niet opdagen en van de helft die wel komt wil een deel het toch niet of krijgen ze hun papieren niet rond. Dus ja, de hele top 10 maakt kans. Ik geloof dat ik 7e stond toen ik mijn woning kreeg. Ga dus altijd naar een bezichtiging.
Alle reacties Link kopieren
Ik stond 6e. Moest een huis hebben na de scheiding, kopen was toen geen optie. Ineens kreeg ik een bericht dat ik kon gaan kijken. Helemaal blij. Geen ideaal huis wel een fijn huis met een fijne, niet ideale, ligging. Ik mocht 3 dagen denken. Gewikt en gewogen, knoop doorgehakt dat ik 't moest doen.
Kreeg ik een berichtje of ik met spoed wilde bellen want ze hadden een foutje gemaakt. Bleek dat ze nr. 5 hadden over geslagen.
Veel gedoe want ik wilde het huis. Uiteindelijk het huis toch gekregen.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
granny71 schreef:
04-05-2020 12:14
35 reacties??
Hier (randstad) staan er na een paar uur al zeker 100 reacties.
ja inderdaad dat. Ik sta ingeschreven in Hilversum (soms ruim 400 reacties op een woning) en Utrecht (ook daar in de betere wijken gaan het aantal reacties zo richting de 300)
Hier mogen de eerste 15 komen kijken. Bij mijn huidige huis was ik nummer 12, maar ik was de enige die het kwam bezichtigen dus ik had goede hoop. Ik zou zelf namelijk nooit een woning accepteren zonder er ooit gekeken te hebben. En bovendien was het een sloopwoning. Dus ja, ik kreeg hem.

Ik hoop voor je dat er niemand bij komt en dat je je positie behoudt! Succes ermee! Laat het ons weten. Het is super spannend al dat huizengedoe. Ik mag nu ook gaan kijken ( met urgentie omdat mijn woning dus gesloopt gaat worden ) en ik vind het ook allemaal weer heel leuk spannend. :proud:
Alle reacties Link kopieren
Voordat ik mijn huidige woning kreeg ben ik ook altijd (als dat kon met mijn werktijden) gaan kijken.

Ze nodigen in Utrecht altijd een groep (eerste 8 ofzo) uit om te komen kijken. Dat kijkmoment is op een vaste dag op een vast tijdstip, kan je niet jammer dan. Je kan dan nog op de website aangeven of je de woning ongezien toch nog wil maar als je niet al teveel omhoog zit zeg je nee.

Dan heb je nog de totaal uitgeleefde huizen. Als je toch al op plek 3 staat dan heb je binnenkort toch ook snel een aanbieding voor een ander huis en zeg je weer nee.

Dan de huisjes die kwa indeling toch niet passen bij wat je zoekt. Als je reageert op een advertentie met een slaapkamer van 7m2 ziet het er toch kleiner uit als je er in staat en is het ook een nee.

Dus ja dan kan het best dat je ook al sta je 6e toch de woning krijgt.
In de vakantieperiode en rond Kerst heb je de grootste kans dat je de woning krijgt met een lagere positie. Ik heb ooit eens een huis gekregen toen ik 11e stond, sleuteloverdracht op 3 januari. Het was wel een nogal uitgewoonde flat, hele kolonie vlooien erin, dus we konden nog niet direct verhuizen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven