Wonen in zeewolde

13-05-2020 22:44 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!!

Mijn vriend en ik zijn aan het kijken voor een leuk startershuis. Nu zijn we in zeewolde een aantal leuke huizen tegen gekomen. Bijv. Bij de pauwoog.

Ik had een stukje Forum hierover gelezen van 2013. Nu is dat al 7 jaar geleden...

Ik ben op zoek naar nieuwe informatie. Iemand recente meningen over zeewolde?

Daar zou ik erg blij mee zijn 😊

Groetjes!
Zeewolde, hoe kom je daar terecht? Heb je werk in de buurt? Ik ben vlak bij Zeewolde opgegroeid (in de polder) en ken mensen die daar wonen. De vraag is wat zoek je... Het is een middelgroot dorp waar niet veel gebeurd. Maar wel dicht bij H'wijk en Amersfoort. Als je gewoon kan rijden om dingen op te zoeken en je vind het geen probleem.. .Dan doen!
Alle reacties Link kopieren
Ik werk inderdaad redelijk in de buurt, de reden van zeewolde is dat de prijs/kwaliteit van een huis daar veel lager ligt dan in de grotere steden. Als starter hebben wij niet een enorm budget 😋
Bloempje2209 schreef:
14-05-2020 09:55
Ik werk inderdaad redelijk in de buurt, de reden van zeewolde is dat de prijs/kwaliteit van een huis daar veel lager ligt dan in de grotere steden. Als starter hebben wij niet een enorm budget 😋
Begrijpelijk! De reden dat het een stuk goedkoper is komt natuurlijk ergens vandaan ;-). Het is ontzettend rustig en in Zeewolde zelf is niets te doen. Als je dat geen probleem vind (want alles zit wel op rijbare afstand) dan zou ik zeggen doen! Een rustig boeren dorpje, gebeurd niks geks haha ;-)
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me niks mis mee. Wij wonen vlakbij Nunspeet. Je hebt vanaf Zeewolde ook natuur, de polder maar ook even verderop de stadjes zoals Elburg, Nunspeet etc. Ik zie alleen dat de huizen daar ook nogal hard gaan denk ik.....
Alle reacties Link kopieren
Is Harderwijk een optie?
Wel wat duurder, maar enkele wijken zijn nog goed betaalbaar.
Ik woon al 21 jaar in Zeewolde, ik vind het er heerlijk.
Pauwoog is prima wonen, nog dichter bij dan wij bij het strand (wij moeten wel 5 minuten fietsen) en ook het bos is om de hoek.
Zeewolde heeft wel wat evenementen maar het blijft een dorp, wel een snel groeiend dorp.
Qua supermarkten, kerken en scholen is er meer dan genoeg keuze. Goede bakker, visboer, kaasboer en slager hebben we en ook genoeg sportgelegenheden.
Wij gaan naar Almere of Harderwijk als we in het dorp iets niet kunnen vinden, respectievelijk een half uur en een goeie 20 minuten rijden.
En laat ik met dit weer vooral ook Gebo gelato niet vergeten, heerlijk ijs!
Mocht je van uitgaan houden dan zou ik het niet doen want dat kun je hier echt niet en qua restaurants ga ik persoonlijk liever naar Almere/Harderwijk hoewel de griek en Tung (wok) niet verkeerd zijn. Maar goed een heleboel andere mensen vinden de keuze qua restaurants wel prima.
Succes.
Ik ben daar als kind tot aan mijn 18e opgegroeid. Voor jonge kinderen prima, maar voor de middelbare scholier/jongere/student is het OV bijv. erg slecht geregeld. Ik vond het dorp erg saai en erg sfeerloos. Ik zou eerder in Ermelo, Putten, Harderwijk, Nijkerk of Nunspeet zoeken naar een woning als ik in die regio zou willen wonen.
Alle reacties Link kopieren
Zeewolde ligt er prachtig bij. Aan de randmeren en aan de kant van Nijkerk grote bosgebieden waar je heerlijk kunt fietsen en wandelen. Het dorp vind ik bijzonder overzichtelijk.
Het mist echter één belangrijk element : een NS station. Je moet dus wel over een auto beschikken. Uiteraard gaan er wel gewoon bussen, maar persoonlijk vind ik dit toch een nadeel. Het maakt je nogal afhankelijk, als bijv. je auto ermee op houdt.
Harderwijk is ongeveer 10km, de andere kant op ligt het Nijkerkernauw, de eerstvolgende brug.

Een leuke tip is het Griekse restaurant Irodos in de haven. Echt erg lekker! Hopelijk bestaat het nog in deze corona crisis..

Wij hebben er ook gekeken, maar helaas heeft vrouwlief geen rijbewijs dus was het geen optie. Harderwijk en Amersfoort zijn op woninggebied een stuk duurder.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven