Hond niet zindelijk, tips?

18-05-2020 06:54 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
We hebben een 10 maanden oude franse bulldog (reu), ontzettend gek mee maar zit een beetje met mijn handen in het haar wat betreft het zindelijk 'maken'.

Overdag gaat het prima, nooit meer ongelukjes. We staan nog steeds te klappen bij elk plasje :cheer: ...

Het is alleen de ochtenden, elke keer heeft ie weer in de bench geplast.. Hij slaapt dus in de bench, is ook al kleiner gemaakt. Drinkbak halen we rond 20.00 uur weg en s'avonds is om 23 uur z'n laatste ronde, om s'ochtends 6.30 weer als eerste te zijn.

Het gekke is, dat het ook een tijd lang goed is gegaan. Een maand geleden is hij gecastreerd en sindsdien plast hij weer, eerste dagen ging ik uit dat dit een 'bijwerking' is van de operatie maar nu nog steeds?

Heeft iemand tips?
Joe.
Alle reacties Link kopieren
Wellicht even de dierenarts bellen? Misschien is er iets niet geheel lekker gegaan bij de castratie...
En anders toch even midden in de nacht een wekker om er extra uit te gaan voor het plasje.
Alle reacties Link kopieren
Wat rottig! En doet hij zijn plas dan in een vast hoekje of laat hij het vallen waar hij staat en gaat hij er dan in liggen?

Ik zou inderdaad de dierenarts hierover consulteren en neem een opgevangen plasje mee. Misschien heeft hij diabetes of een blaasontsteking.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Kijk hier staat er het e.e.a. over: https://www.dierenkliniekkenaupark.nl/u ... ontinentie

Bij gecastreerde teven is het een meer algemene kwaal en daar zijn dan pillen tegen. Misschien ook voor gecastreerde reuen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Niet de drinkbak weghalen! Hij moet echt kunnen drinken hoor, dit is veel te lang zonder water.

Heb je de dierenarts al gevraagd, misschien heeft hij gewoon blaasontsteking.

En als je niets lichamelijks kan vinden: wel de drinkbak laten staan en kijken of het beter gaat met een uur vroeger uitlaten 's ochtends. Ja dat is balen om dat een tijdje vroeg op te moeten staan maar je kan die hond toch moeilijk in haar eigen urine laten liggen iedere dag. Hij zit in een bench dus hij kan niet aan je deur komen piepen/krabbelen om het aan te geven.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt als een complicatie van de castratie of een blaasontsteking. Snel naar de dierenarts dus.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou idd ook even naar de dierenarts gaan en in de tussentijd er 's nachts toch een keertje uit. Zo sneu als ze hun eigen plekje 'moeten' bevuilen.
Dierenarts laten kijken voor complicaties.

Kan ook een terugval zijn door stress. Dan weer even overnieuw beginnen om de 3 uur, na het spelen, eten of slaapje. Ook snachts er weer uit.

Absoluut niet zijn drinkbak weg halen! Dat is te lang zonder drinken!
Wat je wel kan doen is afgemeten water geven zodat je ziet hoeveel hij in 24 uur drinkt. Is dit extreem veel, dan overleggen met de dierenarts.
Dierenarts laten kijken voor complicaties.

Kan ook een terugval zijn door stress. Dan weer even overnieuw beginnen om de 3 uur, na het spelen, eten of slaapje. Ook snachts er weer uit.

Absoluut niet zijn drinkbak weg halen! Dat is te lang zonder drinken!
Wat je wel kan doen is afgemeten water geven zodat je ziet hoeveel hij in 24 uur drinkt. Is dit extreem veel, dan overleggen met de dierenarts.
Ik kom ook nog even wat mosterd brengen : drinkbak 's nachts niet weghalen!
Alle reacties Link kopieren
Kan zoals gezegd, gewoon een terugval zijn. Bedenk dat een hond totdat hij 1 jaar is nog geen volledige controle over z’n blaas heeft.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
Kan gebeuren! Het hondje van mijn ouders heeft dat ook nog best wel lang gedaan maar nu doet ze dat al een tijdje niet meer. Geeft hij niet aan door een blafje of piep dat hij moet plassen?
Alle reacties Link kopieren
Waarom je hond zo jong laten castreren? Laat me raden...op advies van de dierenarts?
Veel te jong, je hond is niet eens volgroeid! Had eerst eens overlegd met de fokker!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties! Ik zal eens informeren bij de dierenarts.
Joe.
Alle reacties Link kopieren
Beter.Laat schreef:
18-05-2020 09:12
Ik kom ook nog even wat mosterd brengen : drinkbak 's nachts niet weghalen!
Waarom niet?
Ik drink ook de hele nacht niet als ik in bed lig. En vroeger sliepen de honden bij mij op de kamer, op bed. En toen dronken ze ook de hele nacht niet. Ze sliepen alleen maar, net als ik. Zo erg is dat niet hoor. Als ze het overdags maar altijd tot hun beschikking hebben.
Alle reacties Link kopieren
Vervolg; vanochtend op aanraden van dierenarts urine ingeleverd. Gelukkig geen afwijkende waardes. Wel blijkt zijn brok vrij veel zout te bevatten. Ga me eens oriënteren op andere merken, wordt lastig gezien hij nog al een gevoelige maag heeft..
Joe.
Alle reacties Link kopieren
Bloemenmeisje97 schreef:
19-05-2020 23:22
Vervolg; vanochtend op aanraden van dierenarts urine ingeleverd. Gelukkig geen afwijkende waardes. Wel blijkt zijn brok vrij veel zout te bevatten. Ga me eens oriënteren op andere merken, wordt lastig gezien hij nog al een gevoelige maag heeft..

Goed dat je nu toch met de DA overlegd hebt! Ik vind het wel heel triest dat je de bench kleiner gemaakt hebt en zo je hond wekenlang gedwongen hebt in de eigen urine te liggen. Ook triest dat je al om 20u het water weggehaald hebt en al helemaal nu blijkt dat je veel te zoute brok geeft. Ga alsjeblieft in het vervolg meer denken vanuit het welzijn van je hond en minder voor je eigen gemak. Bij problemen, maar ook in de gewone dagelijkse verzorging (dus verdiep je in goed voer, denk na over de slaapruimte, gezondheid, beweging, uitdaging).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven