Na de verhuizing

19-05-2020 04:38 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een soort noodkreet,
Sinds 2 weken wonen mijn vriend en ik in huisje in de bossen. De buren wonen verspreid om ons heen. We hebben een klein huisje en een enorme tuin.
Nou is mijn kat al een 3 jaar bij mij. We hebben een goede band met elkaar. Mijn vriend vind het soms vervelend dat zij meer aandacht krijgt dan hij.
Nou is ze al eens een dag weg geweest op ons nieuwe terrein. Gisteravond zat ze bij de deur te mauwen. Ik wilde haar niet buiten laten en toch is het haar gelukt sw hordeur open te krijgen. Nou ben ik haar vannachtbgaan roepen en geen reactie. Heb nu de buitendeuren opengezet zodat ze naar binnen kan. Morgen moeten wij beide werken overdag en zal de deur op slot gaan. Ze kan dan niet zelf naar binnen. Wat moet ik doen volgens jullie? Mijn vriend irriteert zich dat ik me zo druk maak iedere keer. Ben echt bang dat mijn beste vriendin niet meer terug zal komen.
Dit topic hoort meer in de THUIS pijler thuis.
Wow een huisje in het bos, mmm.

Wat je moet doen?
Een kat een paar weken binnen houden na een verhuizing, verder kun je weinig doen.
Hopelijk is ze gechipt en is de chip ook geregistreerd.
Als ze lang wegblijft gaan flyeren en op de facebook 'waar is onze angel' plaatsen.
Duimen dat ze terugkomt.

Sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Haar mandje en bakjes met eten en drinken buiten zetten.
Als het oude adres in de buurt is, loopt ze misschien daar naartoe terug. Buren daar waarschuwen.
Alle reacties Link kopieren
Kat inderdaad minimaal 14 dagen binnenhouden na verhuizing.

Voor nu rammelen met brokjes of snoepjes , naam steeds roepend een rondje door het bos maken.
Alle reacties Link kopieren
kerst schreef:
19-05-2020 09:55
Kat inderdaad minimaal 14 dagen binnenhouden na verhuizing.

Voor nu rammelen met brokjes of snoepjes , naam steeds roepend een rondje door het bos maken.
Dat is echt wel minimaal. Ik zou eerder een maand of meer aan houden.
Grant me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can and wisdom to know the difference.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf mijn kat lange tijd binnen gehouden en daarna naar buiten met GPS-bandje om. Daar heb je nu niets aan natuurlijk maar wellicht een idee voor wanneer ze terug komt.

Mijn ouders lieten de katten vrijwel meteen naar buiten. Ze kwamen altijd terug.

Als ik jou was zou ik de kattenbak buiten zetten. Die geur moet ze herkennen.
Brokjes en water buiten zetten voor haar, en gaan werken.

Ze komt heus wel terug.
Alle reacties Link kopieren
Is ze gechipt?
Roepen, rondje lopen en schudden met een zakje lekkers. Een kattenluik laten plaatsen zodat ze naar binnen kan als ze naar binnen wil. Dit ook juist 's avonds doen als het rustiger is in de omgeving. Misschien durft ze niet, maar als het stiller/ rustiger is dan durven ze vaak weer tevoorschijn te komen.

En 2 weken is aan de korte kant om al naar buiten te laten zonder jouw aanwezigheid maar goed ze is ontsnapt dus daar kon je nu niets aan doen.

Succes! Ik hoop dat ze er snel weer is.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me voorstellen dat je niet met een lekker gevoel op werk zit, als je kat vermist is. Je vriend heeft misschien nooit huisdieren gehad en snapt dat blijkbaar niet. Het zou wel van empathie van zijn kant getuigen als hij op z'n minst probeert in te leven in jouw zorgen. Hoop dat ze snel terugkomt!
Alle reacties Link kopieren
Ik snap ook goed dat het je niet lekker zit. Wij hebben ook wel eens een kat overgenomen, en na 3 dagen was hij al naar buiten ontsnapt. We hadden niet verwacht dat die nog terug zou komen, maar na 3 dagen stond hij toch weer voor de deur.
Ik zou wat brokjes en water buiten zetten. Verder misschien iets van een mandje (als hij dat heeft) of gewoon een handdoek waar hij op kan liggen.
Alle reacties Link kopieren
wonen jullie ver van jullie oude huis ? ik heb vaker gehoord dat katten terug wandelen naar hun oude huis
Is de kat al teruggekomen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven