Lekvrije waterfles

20-05-2020 08:32 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag een lekvrije herbruikbare waterfles. Hebben jullie tips? Ik heb al een Dopper maar vind die helemaal niet lekvrij (ik wil de fles kunnen meenemen in mijn tas naar het werk). Bovendien vind ik de inhoud (400 ml) wat te weinig.
Heeft iemand ervaring met de Mepal flessen?
Of welk type fles raden jullie aan?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een rvs drinkfles van green jump, heb ‘m al 3 jaar. Lekt niet, de verf is er na al die jaren wel vanaf gesleten... inhoud is 600 ml geloof ik.
Alle reacties Link kopieren
Erg tevreden van Kambukka.
Heel handig vind ik het rietje, ik zet de fles op een koel-element waardoor het onderste gedeelte van de fles steeds fris blijft.
Alle reacties Link kopieren
Nalgene flessen zijn ook fijn.
Hier hebben wij allemaal Tupperware flessen. Ook de kinderen nemen ze mee naar school. Gaan al 2 schooljaren zonder problemen mee terwijl ze bijna elke dag gebruikt worden (ze hebben er ieder 2. 1 in de tas, 1 in de was/kast :P)
Ik heb hier verschillende maten: 310ml 500ml en 750ml. Na aanleiding van wat ik doe pak ik een bepaalde maat uit de kast. 310 past makkelijk in de handdtas. 500ml neem ik mee als ik weet dat ik hem wel makkelijk weer ergens kan vullen. 750ml als we gaan wandelen bv
Alle reacties Link kopieren
Wat raar dat je Dopper niet lekvrij is. Mijn kinderen gebruiken die al jaren, ze gaan elke dag mee naar school in hun rugzak en er is nog nooit iets misgegaan. Ik heb een grote thermo Dopper die ik erg fijn vind, maar ook Clean Kanteen vind ik fijne flessen hebben.
Alle reacties Link kopieren
Shenandoah schreef:
20-05-2020 08:42
Hier hebben wij allemaal Tupperware flessen.

Die ja, die zijn ideaal en gegarandeerd lekvrij.
Alle reacties Link kopieren
Mapel flessen zijn erg fijn.
De waterflesjes die ze vorig jaar bij AH hadden. 2,50 inclusief water, doen het ook goed.
warrique wijzigde dit bericht op 20-05-2020 08:52
Reden: .
80.30% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Warrique schreef:
20-05-2020 08:50
Mapel flessen zijn erg fijn.
De waterflesjes die ze vorig jaar bij AH hadden. 2,50 inclusief water, doen het ook goed.

Zijn dat die van Join the pipe? Die zijn ook fijn. Zijn dus ook buiten AH te koop.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben twee flessen van Ion8 waar we heel tevreden over zijn. Hij heeft een drinktuitje en de dop heeft een veiligheidsklepje zodat hij niet zo maar open gaat.

Maar meestal nemen we de Dopper mee. Hier ook geen probleem met lekken. Hij is lekker licht. Past alleen niet zo veel in.

En ik heb ook Clean Kanteen flessen. Ik vind ze alleen niet zo lekker drinken. Door de hals giet ik vaak eerst een golf over mezelf heen :P . En ze zijn wat zwaar.
Maar de thermos versie houdt het drinken wel goed warm/koud en heeft een uitstekende lekvrije drinkdop. De gewone schroefdop zit vaak zo strak dicht dat ik hem moeilijk open krijg.
Ja, de klean kanteen. En dan niet degene met de sportdop (die dop lekt bij mij), maar de gewone schroefdraaidop! Topfles.
Alle reacties Link kopieren
Die van mij slopen alles en doen al een hele tijd met Decathlon flessen, metaal met een soort rubberen dop, lekker groot.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 3 Doppers die alle drie niet lekken. Mail ze anders om je verhaal uit te leggen. Ze hebben mij een keer nieuwe rubbers opgestuurd toen deze (door mijn eigen schuld) vies waren.

Klean kanteen bevalt ook goed.
huisduif wijzigde dit bericht op 20-05-2020 09:21
0.47% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Doppers lekken hier ook niet. Ik neem ze altijd gevuld mee. Je moet wel zorgen dat de dop er recht op gedraaid zit.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu aan mijn 2e Dopper bezig. Deze en mijn vorige (ben ik verloren) hebben nooit gelekt en ik gebruik ze al jaren. Lijkt me een fabrieksfout bij die van jou?
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk zijn alle flessen waar ooit mondwater in heeft gezeten, lekvrij. Ze zijn ook lekker plat dus makkelijk op te bergen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik heb een Mizu RVS waterfles, een Nalgene waterfles van BPA-vrij plastic van een liter, een RVS fles van Gift Republic en een glazen fles met een siliconen sleeve. Geen van allen lekken bij mij. Mijn Dopper trouwens ook niet, maar die gebruik ik niet veel meer.
Alle reacties Link kopieren
Tupperware! De Ecofles. Zijn ook bpa-vrij.
sweetfirefly wijzigde dit bericht op 20-05-2020 10:16
58.49% gewijzigd
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 3 dopplers en ze lekker ook alledrie. Terwijl ik ze niet in de vaatwasser of iets doe, Vanaf dag 1 lekker ze.

De IKEA 365+ lekt bij mij niet en is maar 2 euro.
Ook heb ik er twee van Mizzu BottlesForEarth, stuk duurder, maar wel heel fijne dop.
Alle reacties Link kopieren
Wij gebruiken ook de tupperware flessen. Bevallen erg goed.
Hier wordt Sistema gebruikt (eerst Mepal, maar die gingen vernieuwen en alles ging stuk en/of lekken).

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Ik heb veel doppers en hier lekt er geen van
Ze hebben ook grotere (in RVS) van 800 ml.
Live long and prosper
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de Mepal Ellipse, lekt ook niet. Fijn dat er een lus aan de dop zit, neem hem op kantoor (toen ik daar nog kwam) handig mee, samen met mijn laptop en mobiel, naar alle vergaderingen aan die lus.
Alle reacties Link kopieren
Hema heeft een hele fijne waterfles met 0,5l inhoud. Ideaal in formaat.
Ik vind persoonlijk de Dopper ook te klein, en heb ook wel eens last van het dopje die los schiet in mijn tas.
roze-roos schreef:
20-05-2020 10:15
Ik heb 3 dopplers en ze lekker ook alledrie. Terwijl ik ze niet in de vaatwasser of iets doe, Vanaf dag 1 lekker ze.
Nou, lekker dan ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven