anti muggen tips?

20-05-2020 15:26 24 berichten
Het muggenseizoen is hier sinds eergister geopend. Krijg er best grote bulten (tot 5-6 cm) van en slik daar op doktersadvies ook al antihistamine (loratadine) voor.

Wat ik al heb gedaan:
- horre voor het raam
- anti muggen stekker
- blauw licht lamp vangbak
- citronella kaars

ben helaas allergisch voor DEET
klamboe is besteld

Hebben jullie nog tips??

Alvast bedankt!
Vliegenmepper en je slaapkamer voor het slapen gaan helemaal uitkammen.
Alle reacties Link kopieren
Een ventilator.
Muggen kunnen niet goed vliegen.
Alle reacties Link kopieren
drominique schreef:
20-05-2020 15:36
Een ventilator.
Muggen kunnen niet goed vliegen.
Nou, dan alleen maar in het stukje exact in de wind. Een jaar lang op ongeveer een meter van een ventilator geslapen/geleefd. En ze prikten toch. Ik heb wel gemerkt dat ik steeds minder heftig ging reageren op het prikken...

TO, een klamboe is echt ideaal, dan slaap je in ieder geval rustig. Wij hebben ook zo'n elektrisch racket.
Belangrijker is, als je veel last hebt van muggen in/om huis, is het belangrijk om na te gaan waar ze vandaan komen. Dus ervoor zorgen dat alles dicht is en dat er buiten bijvoorbeeld stilstaand water is waar ze graag eieren in leggen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Met goede horren zou je binnenshuis toch van het probleem af moeten zijn?

Buiten muggenspray gebruiken en evt lichte bedekkende kleding dragen 's avonds op het terras.
Alle reacties Link kopieren
en DEET op je lakens/pyjama?

dat is eigenlijk het enige wat mij helpt
Alle reacties Link kopieren
Ventilator aan.
ik geef mn bek ook maar een douw
Iemand naast je met zoet bloed.
Alle reacties Link kopieren
Tea tree olie doet bij mij de truc. Ik kan zeer weinig hebben op mijn overgevoelige huid, maar pure tea tree is op de één of andere manier geen enkel probleem, ookal sprenkel ik mezelf helemaal vol. Ook nog wat op m'n kussen sprenkelen en ik word met rust gelaten. Ik ben ook echt allergisch voor muggen, met dito bulten en medicijnen, maar dit helpt dus wel aanzienlijk bij mij!
thanks voor de tips dames!
ga een vliegenmapper halen
ventilator aanzetten
deet op mijn lakens en pure tea
en aan een vaste bedpartner wordt gewerkt ;)
Een plafond ventilator en horren. Dan hebben we er geen last van. Nu woon ik op een plek met weinig stilstaand water.
Alle reacties Link kopieren
Rnacie schreef:
20-05-2020 15:57
thanks voor de tips dames!
ga een vliegenmapper halen
ventilator aanzetten
deet op mijn lakens en pure tea
en aan een vaste bedpartner wordt gewerkt ;)
:rofl:
Deet laat wel lelijke vlekken achter hoor en lost plastics op (nou ja, geeft het een vies laagje).
Met die klamboe kom je een heel eind.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Ik sluit alle ramen en deuren net voor zonsondergang en sinds ik dat doe geen mug meer in huis gehad.
Alle reacties Link kopieren
Oordoppen.

Alle reacties Link kopieren
Trouwens over die partner. Muggen vinden mij veel lekkerder dan mijn vriend, maar toen wij een klamboe hadden, lag ik er eerst alleen onder. Vriend vond het te warm eronder. En toen konden ze hem ineens wel vinden! Terwijl hij de maand voordien (en zonder mij) totaal niet interessant was.

Muggen zijn gewoon raar.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
Damned if I don’t
Alle reacties Link kopieren
Ik haat muggen, en woon helaas in een huis met gigantische ramen. Geen enkele hor past en de horren op maat laten maken is nogal prijzig.
Behalve alles wat al genoemd is, kan je nog een citroen-geranium op je nachtkastje zetten. Voor het naar bed gaan even “aaien” om de geur vrij te maken.

Dan ben je met plant, horren, blauwlichtlamp, antimugstekker, citronellakaars, klamboe, vliegenmepper en bedpartner-met-zoet-bloed helemaal mug-proof lijkt me!
Alle reacties Link kopieren
ShaunTheSheep schreef:
20-05-2020 16:43
Behalve alles wat al genoemd is, kan je nog een citroen-geranium op je nachtkastje zetten. Voor het naar bed gaan even “aaien” om de geur vrij te maken.

Dan ben je met plant, horren, blauwlichtlamp, antimugstekker, citronellakaars, klamboe, vliegenmepper en bedpartner-met-zoet-bloed helemaal mug-proof lijkt me!
Oh, is dat het geheim? Wij hebben hier dus jarenlang een citroen-geranium op onze slaapkamer gehad, maar zonder succes. Ik heb er echt nooit aan gedacht om hem te aaien :-$
Hahaha, ja even aaien. En eventueel jezelf daarna aaien want dan smeer je de geur ook aan jezelf. Is geen wondermiddel, maar alle beetjes helpen.
Alle reacties Link kopieren
ShaunTheSheep schreef:
20-05-2020 17:03
Hahaha, ja even aaien. En eventueel jezelf daarna aaien want dan smeer je de geur ook aan jezelf. Is geen wondermiddel, maar alle beetjes helpen.
Behalve muggenbeetjes :hyper:
Verhuizen naar de kust, maar dat is misschien te drastisch.
Alle reacties Link kopieren
Een kameleon als huisdier? ;-)
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
Alleen 's morgens luchten als het nog koel is; koeler dan binnen. Daarna alles dicht.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven