Verhuisverhalen: ergernissen of leuke verhalen

21-05-2020 18:25 55 berichten
Naar aanleiding van een ander topic nu een topic over verhuizingen.
Wat waren je frustraties bij je eigen verhuizing of de verhuizing van anderen?
Of juist je leuke/goede/grappige ervaringen?
TO trapt.
Ergernis. Ik had een uur gefietst om een vriendin te helpen verhuizen. Vriendin ging doodleuk rondleidingen geven aan familieleden. En haar kinderen renden daar ook gillend rond in huis en liepen in de weg.

Goede ervaring. Een vriend had zijn verhuizing (inpakken en vervoer) allemaal veel te krap ingeschat. Hij had een aantal meubels weggegeven aan de buurvrouw. Die buurvrouw had – net als ik – in de gaten dat vriend een ‘ambitieuze’ planning hanteerde. Zij bood onmiddellijk aan om mee te helpen en verzorgde het avondeten. Na afloop zei ze dat ze blij was, dat ze iets had kunnen terugdoen voor haar gekregen meubilair.

Voor mijn eigen verhuizing een verhuisbedrijf ingeschakeld. Allemaal pico bello gegaan.
Verhuisverhaal van mijn vader van 50 jaar geleden. Hij is in zijn studententijd tien keer verhuisd. Hij charterde twee vrienden. Hij had nooit een bed, alleen een matras, dat hij op de grond legde. Een matras was makkelijker te vervoeren. Verhuizen betekende een bakfiets huren (betalen per uur), van locatie A naar locatie B racen. Bij locatie A en locatie B een vriend die op de dozen paste (anders werd alles gestolen), naar locatie A voor volgende lading, met eerste vriend naar B toe, weer uitladen bij B, met zijn drieën snel dozen naar boven, bakfiets als de wiedeweerga terug naar bakfietsverhuurder. Een twee maanden later ging dan één van die vrienden verhuizen en begon het weer van voren af aan.
Frustratie: Vriendin en haar vriend gingen verhuizen. Ik de volgende dag. Wij met zijn allen 1 boedelbak gehuurd. De ene dag zouden ik en mijn vriend hun spullen helpen verhuizen en de volgende dag het bevriende stel onze spullen.

Maar...bevriend stel had nog niks gedemonteerd! Dus al die godskolere IKEA kasten mochten nog uit elkaar. Daarnaast verzon zij dat ook de oude wasmachine nog naar t stort moest (op zaterdag, dikke rij) en dat er nog in het oude huis een vochtplekje moest worden weggewerkt. Al met al 9 uur lang bezig geweest voor iets wat ons werd voorgespiegeld als zooi in aanhanger flikkeren en wegrijden. Echt nooit meer. Fucking hell...
Alle reacties Link kopieren
Ik kwam een week voor de verhuizing in het ziekenhuis terecht met mijn zoontje, en kreeg daar te horen dat mijn zoon Diabetes type 1 heeft. Ik heb op de dag van de verhuizing compleet verdwaasd rond gelopen.
Frustratie: verhuizing met vrienden en familie. Op afgesproken tijdstip kwam ik aan, verder was er niemand. Er was nog vrijwel niks ingepakt, er waren bij lange na niet genoeg verhuisdozen, die moesten nog gehaald worden. In het daarop volgende uur kwam iedereen binnen druppelen en eerst nog aan de koffie. Ik ben maar verhuisdozen gaan halen toen. Verhuiswagen was maar voor 1 dag gehuurd.

Is allemaal goedgekomen omdat iedereen uiteindelijk keihard heeft gewerkt maar ik werd er echt kriegel van.
Alle reacties Link kopieren
Toen ik ging verhuizen wilden veel vrienden die allang gesetteld waren komen helpen. Zij hadden immers ervaring. Ze hebben zich toen heel erg geergerd aan bijna twee volle boedelbakken met dozen waarop niet stond welke kamer ik die doos wilde.

Ja, wist ik veel, ik had 15 jaar op een kamertje gewoond. Alsof ik dan heb nagedacht over wat ik in welke kamer wil hebben. :facepalm:
"Want iedereen verdient een 23ste kans"
Remco Veldhuis (Een lang verhaal kort)
beetjegek schreef:
21-05-2020 18:33
Ik kwam een week voor de verhuizing in het ziekenhuis terecht met mijn zoontje, en kreeg daar te horen dat mijn zoon Diabetes type 1 heeft. Ik heb op de dag van de verhuizing compleet verdwaasd rond gelopen.
Ach nee wat erg :hug:
Schoonvader die een kom tomatensoep liet vallen op mijn 48 uur oude tapijt.

Mijn zus die erg eigenwijs was en zeker wist dat ze iets groots en zwaars wel naar boven kon tillen. Ik vond dat de mannen dat moesten doen zodra ze terug waren van de bus weg brengen, maar zus zei dat het dan maar klaar was. Toen ik niet wilde helpen heeft zij het alleen geprobeerd. Het ging niet goed en toen stootte ze een stuk uit de deur van de badkamer.
Alle reacties Link kopieren
Verhuisdatum met Kerst aangekondigd voor 1.5 maand later.
Iedereen neemt zijn agenda erbij.
25 man die zegt te komen helpen.
2 dagen vooraf begint iedereen af te bellen en houden we exact 1 iemand - een collega van man - over.

Daar stonden we met onze 50 bestelde koffiekoeken.


Mijn vader ging mee komen helpen, maar vond meer heil in 't schilderen van de keuken ... terwijl we kasten aan 't binnenslepen waren door diezelfde keuken.

En was kwaad dat er iemand in de verfpot - die hij achter gelaten had op de vloer - trapte.


Verhuis overigens in 2 dagen.
Ik heb mijn vader zo'n beetje net niet op mijn knieën moeten smeken dat ie op zondag niet weer kwam schilderen.
Hij vond mij een egoïstisch kreng dat niet dankbaar was voor zijn hulp en heeft een maand niet tegen me gesproken.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
ik ging een jaar of 30 geleden verhuizen. Zwager hoorde wat dat kostte en zei: dat kunnen we zelf wel. Dus ik had hulp van een stuk of 6 zwagers + zussen. En die zwagers wilden 's middags toch wel heel graag voetbal kijken wereldcup of zo, dus om 2 uur 's middags was bijna iedereen weg, op 1 zwager na die niets met voetbal had, en bleef om nog het een en ander aan te sluiten.
Heeft me een etentje gekost, alles keurig afgewerkt
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Mijn vader en een goede vriend van ons de auto in. Boedelbak erachter. Heel gedoe en gestress. Eindelijk klaar, laat mijn vader de boedelbak achteruit de dijk af rijden.
Uiteindelijk wel eind goed al goed. Maar mijn vader wordt zo ontzettend onaangenaam bij stress.
Dus die vriend kwam in de middag helemaal geschrokken bij ons thuis en zei ‘ Ja hij werd wel boos ja’ .
Ik schaamde me echt vreselijk....
Alle reacties Link kopieren
Ik lees even mee :)
Over een week krijgen wij de sleutel van ons nieuwe huis. 3 weken klussen en een week om over te gaan/het oude huis nog te poetsen.

Verhuishel: toen man nog vriend was woonde we voor het eerst samen in een klein appartementje/studiootje zonder 'buiten'. Toen na het eerste jaar de benedenwoning vrij kwam, 2x zo groot met een tuintje gingen we met kerst over. Helaas was vriend hartstikke ziek, bleken later galstenen, maar dat wisten we nog niet. Ik heb in een dag toen in mijn eentje ons hele zware ikeabed, kast, koelkast en overige spullen lopen verhuizen van zo'n klote smalle trap af.
Voelde me wel een powervrouw maar was kapot.

2 verhuizingen daarna was prima, alles ingepakt, spullen goed uit elkaar, zwager en schoonouders kwamen helpen, met aanhanger heen en weer gereden.

Nu voor het eerst verhuizen met 2 kinderen, ben benieuwd!

:lijstje:
Genoeg dozen check
Kasten gaan uit elkaar check
Zwager en schoonouders weer geregeld check
Op de reeds ingepakte dozen geschreven wat er in zit + welke kamer ze horen. check
Not my circus, not my monkeys
Alle reacties Link kopieren
In onze studententijd: vriendin ging verhuizen. Had busje gehuurd en andere vriendin die kon rijden. We komen aan om het busje in te laden, was er letterlijk nog helemaal niets ingepakt. En ze had ook geen dozen. Wat spullen in vuilniszakken gepropt en de rest gewoon los in de bus gegooid. Ik kan me nog zo herinneren dat toen wij die deuren open deden dat er een fles ketchup op straat rolde.
Grootste ergernis: mensen die niets hebben uitgezocht, ingepakt of gedemonteerd. En evt ook nog moeten klussen in oude of nieuwe huis.

Als ik hulp vraag bij het verhuizen dan verwacht ik dat mensen me helpen om de spullen van A naar B te verplaatsen. Daar wil ik bij een ander ook met alle plezier bij helpen.
Maar alles eerst nog moeten inpakken of demonteren, dat hoort niet bij verhuizen. En kluswerk doe je in een leeg huis, niet op de verhuisdag zelf, want dat combineert voor geen meter.

Ook irritant: mensen die er vooral een gezellig dagje van willen maken, met ellenlang koffiedrinken, rookpauzes tussendoor, uitgebreide lunch, en maar kletsen. We zijn er om te verhuizen, om te werken dus, niet om alleen maar te zitten kletsen.




Succesverhaal: laatste verhuizing helemaal zelf gedaan (vriend en ik, hij heeft een bus), zonder hulp van anderen. Veel meubels in oude huis verkocht, veel meubels voor het nieuwe huis zelf via Marktplaats geregeld. Paar weken de tijd genomen, wat niet verkocht was naar de stort gebracht of tijdelijk opgeslagen in het nieuwe huis. Zo lekker dat we het samen konden doen, onze eigen planning aan konden houden, van niemand afhankelijk waren.
Alle reacties Link kopieren
silent-witness schreef:
21-05-2020 19:09
Ik lees even mee :)


:lijstje:
Genoeg dozen check
Kasten gaan uit elkaar check
Zwager en schoonouders weer geregeld check
Op de reeds ingepakte dozen geschreven wat er in zit + welke kamer ze horen. check
Eten en drinken voorzien voor de verhuizers :-) ?
Rondgang door het nieuwe huis zodat iedereen weet waar "kamer Loesje" is als er op een doos "kamer Loesje" staat?
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Goeie vriend ging verhuizen, meerdere mensen zouden helpen. Van te voren was al bekend dat ik de enige was die een auto/busje had (waren allemaal student en in mocht het busje van mijn ouders lenen). Op de dag zelf bleek dat iedereen af had gezegd, we hebben dus met z’n tweeën al zijn spullen verhuisd (van één hoog zonder lift), meerdere keren op- en neer gereden.
Als bedankje een paar weken later door hem getrakteerd op een heerlijk avondje uit eten.
Alle reacties Link kopieren
Wissewis schreef:
21-05-2020 19:12
Eten en drinken voorzien voor de verhuizers :-) ?
Rondgang door het nieuwe huis zodat iedereen weet waar "kamer Loesje" is als er op een doos "kamer Loesje" staat?
Eten en drinken zorgen we idd altijd voor.
Kamers zijn duidelijk, we zorgen meestal dat een van ons in het oude huis is en de ander in het nieuwe huis :) maar goede tip hang er evt briefjes op de deuren.
Not my circus, not my monkeys
Leuke ervaring: ik ging naar een bovenwoning en heb met verbazing staan kijken hoe het verhuisbedrijf mijn complete inboedel via het keukenraam naar binnen werkte. Ze hebben de hele trap nooit gebruikt. :lol:

Beste 1000 euro die ik ooit besteed heb. ;-D
Nog een verhuistip. Als na de eerste lading al wat mensen in het nieuwe huis blijven, en de rest gaat weer op en neer, check even of de sleutel van het oude huis dan ook meegaat naar het oude huis, zeker als het wat verder rijden is.

En of degenen die in het nieuwe huis zijn dan in ieder geval telefonisch bereikbaar zijn mocht dit misgaan.

Ik spreek totaal niet uit ervaring ofzo. ;)
Alle reacties Link kopieren
Wij, man en ik, zijn noodgedwongen verhuisd vanwege pesten, stalken en mishandeling van mij door een persoon in onze woonomgeving. Ik heb gejankt als een klein kind toen de verhuiswagen voor de deur stopte. Die arme verhuizers wisten waarschijnlijk niet hoe ze het hadden. Ik ben toen maar in de auto gestapt en naar ons nieuwe huis gereden, daar heb ik staan braken van de stress en opluchting tegelijk; er kwam die dag een einde aan jarenlange ellende.

De dag voor de sleuteloverdracht van ons oude huis ben ik er nog 1 keer geweest om te controleren of we niks over het hoofd gezien hadden; wat was ik blij dat ik er daarna nooit meer hoefde te zijn!
Alle reacties Link kopieren
Jaren geleden hielpen vrienden ons met verhuizen, huis was nog lang niet woon klaar maar we moeten er toch in.. Na een lange dag kwamen we erachter dat een vriend zijn sleutels in een doos had gedaan aangezien dat makkelijker dragen was. De rest reed met hem mee naar huis :) Uiteindelijk is het erop neer gekomen dag het een erg gezellige logeerpartij werd in een huis zonder elektriciteit ;-) nog steeds wordt dit beschouwd als een van de leukste herinneringen samen!
Alle reacties Link kopieren
Neem de planning even door voor je begint. Sommigen hebben andere ideeën dan jij en dan loop je elkaar in de weg. Of er is niemand meer over in het oude huis voor de laatste lading. :P
Slechte ervaring: ooit een verhuizing gedaan vanaf een flat op drie hoog zonder lift. Verhuislift gehuurd, sterke collega's geregeld; was de verhuislift stuk. Urenlang geklooi om te proberen dat ding te laten werken.
Goede ervaring: laatste keer kon ik pas wat later in de ochtend komen meehelpen bij familie, toen was ik op tijd voor de koffie, alles was al over.
Alle reacties Link kopieren
Frustratie: vriend en ik gingen samenwonen. Op 1 dag verhuisden we zijn spullen uit zijn (gedeelde) appartement en mijn spullen uit mijn appartement. Vriend had vriend en ouders ingeschakeld om te helpen. Toen ze gingen sjouwen liep ex-huisgenoot continu in de weg maar stak geen vinger uit. Stond erbij en keek ernaar, maar helpen ho maar. Zo irritant.

Goede ervaring: verhuizing van appartement naar woonhuis 100km verderop. Wij alles al ingepakt en gedemonteerd. Verhuisbedrijf ingehuurd dat alles via het raam naar buiten heeft gekregen. En zonder morren alles op de juiste plekken heeft gezet, wasmachine naar zolder getild etc. Heel fijn om de stress daarvan niet te hebben. Ik zat met katten in aparte kamer en man heeft alles met de verhuizers geregeld :cat:
Alle reacties Link kopieren
Leuk ; met de randstad rail een kleding kast (op wieltjes) vervoerd van locatie A naar nieuw huis, samen met een vriendin. Hebben ons rot gelachen en de mensen op straat en in de randstadrail ook😂

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven