Aircooler of goede ventilator

21-05-2020 20:18 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds kort woon ik in een hele fijne en leuke studio.. Enig nadeel: Ik heb geen balkon/tuin en de temperatuur stijgt vanaf een uur of 2 naar vandaag 27 graden. Ik zit dus de hele dag in het donker met alles dicht. De zon staat echt recht op mijn ramen...

Niet heel fijn, zeker met de hete zomers. Aan dat balkon is niets te doen, dus maar veel naar buiten (gelukkig 'mag' dat nu ook), maar aan die hitte is natuurlijk wel iets te doen.


Een mobiele airco mag niet (ik huur het), maar een ventilator of aircooler natuurlijk wel.
Nu lees ik niet al te beste verhalen van de aircoolers die ik heb bekeken, dus ik twijfel of ik het bedrag er voor over heb.

Over goede ventilatoren die iets goedkoper zijn lees ik betere verhalen..

Dus wat te doen? Kijk, beide zullen niet de temperatuur 10 graden koeler maken, maar een beetje verfrissing op de extreem hete dagen zou zeer welkom zijn.
Een aircooler laat de temperatuur in de kamer sowieso niet dalen, dat kan alleen een airco.

Ik zou eerder denken aan iets van zonwering. Dan voorkom je dat het in de eerste plaats zo warm wordt binnen.
Aircooler is wel oke, maar eerlijk koop een ventilator en goede zonwering. Of toch een mobiele aico. ;) ;)

Aircooler is een vaak een goede ventilator welke je ook kan vullen met water en vrieskoelblokken en het word er alleen maar klammer van vind ik.

Dus ik gebruik zijn ventilator stand met verschillende sterktes en draai dingen wel, het water en ijsding amper.

Ik heb zonwering en dat helpt wel een paar graden..maar echt niet genoeg met die achterlijke hete zomers van laatste paar jaar.

En nu hebben we dus wel een mobiele airco maar wel een goede en 'vaste' afvoer.
Als we hier bleven hadden we vaste airco gekocht. :-D


Waarom zou je geen airco mogen als je huurt? Gaat het om de elektrarekening?
Alle reacties Link kopieren
Ik huur het en mag in principe niets ophangen of aan muren zitten... Ik ga het wel eens aankaarten, wellicht dat er iets mogelijk is. Maar ik denk het niet, gezien de verhalen van de vorige bewoners. Die zijn in de zomer een paar weken bij hun ouders gaan wonen, omdat het niet te doen was.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een mobiele airco en de slang gewoon uit het raam met behulp van een afdichtingssetje. Hoef je niet te boren.
Het leven is te kort om te lang op de verkeerde plek te blijven.
vrouw-92 schreef:
21-05-2020 20:26
Ik huur het en mag in principe niets ophangen of aan muren zitten... Ik ga het wel eens aankaarten, wellicht dat er iets mogelijk is. Maar ik denk het niet, gezien de verhalen van de vorige bewoners. Die zijn in de zomer een paar weken bij hun ouders gaan wonen, omdat het niet te doen was.
Mobiele airco met een slang uit een raam en een afdichting/venterklemding mag dus gewoon.
vrouw-92 schreef:
21-05-2020 20:26
Ik huur het en mag in principe niets ophangen of aan muren zitten... Ik ga het wel eens aankaarten, wellicht dat er iets mogelijk is. Maar ik denk het niet, gezien de verhalen van de vorige bewoners. Die zijn in de zomer een paar weken bij hun ouders gaan wonen, omdat het niet te doen was.
Zou helemaal niks aankaarten.
Alle reacties Link kopieren
Veel airco's die ik kan betalen zijn inderdaad niet echt energiearm.. Volgens mijn buurman heeft het vooral daar mee te maken, hij overwoog ook een airco, maar mede daarom niet gedaan.
vrouw-92 schreef:
21-05-2020 20:30
Veel airco's die ik kan betalen zijn inderdaad niet echt energiearm.. Volgens mijn buurman heeft het vooral daar mee te maken, hij overwoog ook een airco, maar mede daarom niet gedaan.
Sorry maar mag het nu niet omdat het energie kost of omdat je niet mag boren?
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
21-05-2020 20:31
Sorry maar mag het nu niet omdat het energie kost of omdat je niet mag boren?
Ik mag sowieso niet boren, dus als ik voor een airco zou gaan, zou het een mobiele airco zijn. En juist die zijn niet bepaald energiearm .
Ik zit elke zomer met een staande ventilator op me gericht vanaf een metertje afstand en het is daardoor meer dan prima te doen. Ik heb een redelijk goedkope en hij maakt niet tot nauwelijks geluid.
Alle reacties Link kopieren
vrouw-92 schreef:
21-05-2020 20:26
Ik huur het en mag in principe niets ophangen of aan muren zitten... Ik ga het wel eens aankaarten, wellicht dat er iets mogelijk is. Maar ik denk het niet, gezien de verhalen van de vorige bewoners. Die zijn in de zomer een paar weken bij hun ouders gaan wonen, omdat het niet te doen was.
Een mobiel airco hang je niet op hè, die staat gewoon op de grond of op een kastje. En een slang door het raam naar buiten.

Aircooler doet werkelijk niets is mijn ervaring. Als je elk half uur een lading ijs erbij gooit, blaast het idd koeler, maar dat is veel werk en zoveel ijs kan je nooit bijhouden.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
vrouw-92 schreef:
21-05-2020 20:35
Ik mag sowieso niet boren, dus als ik voor een airco zou gaan, zou het een mobiele airco zijn. En juist die zijn niet bepaald energiearm .
Dan zou ik een goede ventilator kopen.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Deze is fantastisch:

https://www.coolblue.be/nl/product/8313 ... r-wit.html
Life is short. Eat dessert first.
vrouw-92 schreef:
21-05-2020 20:35
Ik mag sowieso niet boren, dus als ik voor een airco zou gaan, zou het een mobiele airco zijn. En juist die zijn niet bepaald energiearm .
Die airco's jij niet kan betalen zei je net, ws terecht.

Maar een aircooler is ook duur en helpt niet meer dan een goede ventilator.

Zonwering kan nog wel beetje helpen. 2.5 graden verschil als je de zon goed kan blokken.
En anders zou ik toch voor de mobiele airco gaan. Een goede energiearme, die zijn er wel hoor.
Kosten wel wat meer maar hoef je dus niet voor te boren. ;-)
Alle reacties Link kopieren
Ik woon in een appartement (koop) dus dan zit je met een VVE en mag je ook niet zonder toestemming een gat in de muren boren en een bak op je balkon hangen voor een airco.

Ik had geen zin er heel veel tijd in te steken, dus ik heb in de woonkamer en slaapkamer een plafondventilator laten maken.

Niet een uit 1983 met een touwtje, maar een mooie transparante met afstandsbediening, timer en lichtpunt en moet zeggen dat me dat heerlijk bevalt. De temperatuur daalt natuurlijk niet (al wordt het door goede zonwering nooit bizar heet binnen), maar het is heerlijk er lekker onder te liggen met een koud drankje.

Volgens mij financieel ook een mooie middenweg.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een mobiele airco. Verder heb ik een torenventilator met afstandsbediening en timer. Een combi is top!
Ik heb staande pilaarventilators en ik vind echt dat die ook wel verkoelen.
rumforviva schreef:
21-05-2020 21:00
Ik heb staande pilaarventilators en ik vind echt dat die ook wel verkoelen.

Dat is gevoelstemperatuur. De kamer wordt er niet koeler door, maar het voelt wel degelijk wat aangenamer. En met een aircooler kun je dat dus nog iets versterken, doordat je de ventilator combineert met ijs.

Een plafondventilator schijnt trouwens ook heel prettig te zijn, die ben ik nog aan het overwegen.
RikM schreef:
21-05-2020 21:02
Dat is gevoelstemperatuur. De kamer wordt er niet koeler door, maar het voelt wel degelijk wat aangenamer. En met een aircooler kun je dat dus nog iets versterken, doordat je de ventilator combineert met ijs.

Een plafondventilator schijnt trouwens ook heel prettig te zijn, die ben ik nog aan het overwegen.
Dan is het een beter plan om twee flessen ijs voor de ventilator te zetten, heeft hetzelfde effect als een aircooler en je hebt niet zo vreselijk veel ijs nodig.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend heeft zich in dit onderwerp vastgebeten en wij hebben nu een meaco ventilator (groot), heel stil en zo goed dat het lijkt alsof ie koude lucht blaast.
Ozo.
Alle reacties Link kopieren
Als het mag, zou ik voor screens aan de buitenkant kiezen!!
Ik heb slaapkamer op het zuiden en heb maar van 1 ding spijt...dat ik het niet eerder heb gedaan!
Vorig jaar zomer had ik ze nog niet,en was het niet te harden van de hitte.
Nu, met die warmte vandaag, heerlijk koel op de slaapkamer!!
RikM schreef:
21-05-2020 21:02
Dat is gevoelstemperatuur. De kamer wordt er niet koeler door, maar het voelt wel degelijk wat aangenamer. En met een aircooler kun je dat dus nog iets versterken, doordat je de ventilator combineert met ijs.

Een plafondventilator schijnt trouwens ook heel prettig te zijn, die ben ik nog aan het overwegen.
Nou ja, mij gaat het vooral om gevoelstemperatuur. Soms moet ik ‘m in hete zomers ‘s nachts zelfs uitzetten omdat ik het te frisjes vind.

Ik moet wel zeggen; ik kan goed tegen hitte. Heerlijk.
Cateautje schreef:
21-05-2020 21:04
Dan is het een beter plan om twee flessen ijs voor de ventilator te zetten, heeft hetzelfde effect als een aircooler en je hebt niet zo vreselijk veel ijs nodig.

Die truc met de flessen is mij nooit gelukt, ik voelde daar nooit wat van.

Het valt reuze mee hoor, je hoeft alleen af en toe wat water bij te vullen. Eventueel aangevuld met ijsblokjes, als het echt heel warm is.
Alle reacties Link kopieren
Bella1971 schreef:
21-05-2020 21:09
Als het mag, zou ik voor screens aan de buitenkant kiezen!!
Ik heb slaapkamer op het zuiden en heb maar van 1 ding spijt...dat ik het niet eerder heb gedaan!
Vorig jaar zomer had ik ze nog niet,en was het niet te harden van de hitte.
Nu, met die warmte vandaag, heerlijk koel op de slaapkamer!!
De warmte buiten houden is natuurlijk het beste. Dus als je screens kan laten plaatsen, zeker doen.
Life is short. Eat dessert first.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven