Rookgeur uit aardewerk krijgen; tips?

22-05-2020 07:39 9 berichten
Gisteren een grote stapel tweedehands aardewerken ovenschaaltjes gekocht, maar bij thuiskomst bleek dat het spul uit een rookhuis komt. Alles is doordrongen van de geur en ik durf er niet in de koken, bang dat alles dan ook zo gaat smaken.

Heb het inmiddels met de hand afgewassen, in de vaatwasser gehad en een nacht in het sop laten staan, maar het blijft stinken.
Heeft iemand hier de gouden tip?
Alle reacties Link kopieren
Azijn verdund met heet water? Dat adviseert Google :)
Stom. Niet eens in me opgekomen om dat te proberen. En dat terwijl ik altijd alles schoonmaak met azijn :facepalm:

Ga ze eens een dagje weken en hopelijk kunnen we ze dan dit weekend gaan gebruiken.
Iemand nog lekkere tapas recepten? :-D
Alle reacties Link kopieren
Yuk. Ik hoopvoor je dat het helpt, maar persoonlijk zou ik daar niet meer lekker uit eten.

Ik zou ze terugbrengen naar de kringloop.
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
merano schreef:
22-05-2020 09:25
Yuk. Ik hoopvoor je dat het helpt, maar persoonlijk zou ik daar niet meer lekker uit eten.

Ik zou ze terugbrengen naar de kringloop.
Ik zou het ook niet fris vinden, tenzij het heel uniek duur servies is.
Voor iedereen een groene tuin
inspuiten met een mix van water, ammonia en afwasmiddel.
Alle reacties Link kopieren
merano schreef:
22-05-2020 09:25
Yuk. Ik hoopvoor je dat het helpt, maar persoonlijk zou ik daar niet meer lekker uit eten.

Ik zou ze terugbrengen naar de kringloop.
Wat een onzin, je weet toch ook niet wat ze erin geserveerd hebben. Als het niet ruikt en het is schoon dan is het toch schoon?

On topic, azijn helpt ik spreek uit ervaring! Tijdje laten weken en je ruikt niks meer!
Alle reacties Link kopieren
merano schreef:
22-05-2020 09:25
Yuk. Ik hoopvoor je dat het helpt, maar persoonlijk zou ik daar niet meer lekker uit eten.

Ik zou ze terugbrengen naar de kringloop.

Hoezo eet je daar niet meer lekker uit?
Er is eten in bereid, men heeft er niet in staan pissen neem ik aan?!
Gewoon blijven weken zoals in eerdere reacties is aangegeven. Een paar druppels chloor kan ook helpen.
Pindakaasjes schreef:
22-05-2020 10:40
Hoezo eet je daar niet meer lekker uit?
Er is eten in bereid, men heeft er niet in staan pissen neem ik aan?!
Gewoon blijven weken zoals in eerdere reacties is aangegeven. Een paar druppels chloor kan ook helpen.
Dat mag ik hopen :rofl:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven