Magimix of Kitchenaid

22-05-2020 16:11 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag een nieuwe keukenmachine.
Ik twijfel tussen de Magimix en KitchenAid.
Ik ben iemand die het voornamelijk zal gebruiken voor het (zoet) bakken. De Magimix heeft natuurlijk meer mogelijkheden, maar hoe is het om bijv. pannenkoekenbeslag of cake hiermee te maken?
Met die merken heb ik geen ervaring, maar heb een silvercrest waar ik erg blij mee ben.
Alleen noem je met cake- en pannekoekenbeslag nu juist wel precies de dingen waar ik hem nooit voor gebruik :lol:

Gebruik hem voor deeg, slagroom, merengue, etc.

Dingen die ik ook gewoon met een garde kan kloppen doe ik gewoon met de hand(mixer), omdat je dan enkel 2 artikelen in de vaatwasser hoeft te zetten ipv het apparaat voorbereiden, de kloppers met de hand af moet wassen (kan ook in vaatwasser, maar met de hand houd je het langer goed) en de machine moet schoonmaken.
Maar voor de complexere zaken is het hemels
Alle reacties Link kopieren
Om je keuze moeilijker te maken...die van Smeg is ook fijn en het aantal toeters en bellen die je er bij kan kopen, is groeiend.
Alle reacties Link kopieren
Ik had een magimix met sinaasappelpers in 1. Toen ik de eerste keer sinaasappels ging persen zaten er zwarte brokjes plastic in het sap.
Retourtje mediamarkt.
Ik heb beide. Totaal verschillend einddoel.
Ik heb met de aanschaf wel gewacht tot ik een goede aanbieding zag. De kitchenaid komt van de eindopruiming van de DDD van de Bijenkorf. De Magimix van de blackfriday. Scheelt zo €100-€150 per apparaat.

Van de kitchenaid heb ik de grote gekocht. Dan kon ik meerdere broden tegelijk kneden en pannenkoekenbeslag voor de hele familie.

Laat de kitchenaid trouwens niet een paar maanden werkeloos staan. Dat kost €250 als het smeer oud wordt en vervangen moet worden bij kitchenaid in België. Ik heb het uiteindelijk zelf gedaan.
Ik heb een Kitchenaid maar voor pannenkoeken en cake gebruik ik een gewone handmixer.

Het is een mooi ding, maar ook onhandig en zwaar.

Ik heb het veel gebruik toen ik professioneel taarten maakten, en ook eigen fondant maakten etc.

Maar als je vooral cake en pannenkoeken wil bakken zou ik niet van die dure machines aanschaffen.
Alle reacties Link kopieren
De Kitchenaid is een fantastisch ding. Wordt - meestal met het groentenrasphulpstuk wat je erbij moet kopen - nog heel vaak gebruikt.

Andere acties, waar hij juist bij uitstek voor geschikt is zoals brood, koek en cake, voer ik meestal met een handmixer uit. Omdat dat met dezelfde moeite gaat.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
De KA heb ik nu bijna tien jaar en hij werkt nog prima. Hij is extreem solide.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ook hier een Kitchen Aid, voor pannenkoeken gebruiken wij altijd de handmixer. Voor cakes meestal wel de KA.
Alle reacties Link kopieren
BeaTea schreef:
22-05-2020 16:52
Ik heb beide. Totaal verschillend einddoel.
Waarvoor gebruik jij de Magimix dan voornamelijk?
Alle reacties Link kopieren
biekoe schreef:
22-05-2020 17:22
Ook hier een Kitchen Aid, voor pannenkoeken gebruiken wij altijd de handmixer. Voor cakes meestal wel de KA.
Waarvoor gebruik je dan de KA verder?
De kitchenaid (wel een grotere) gebruik ik voor alle soorten beslag/deeg. Ik heb wel een spatdeksel erbij.

Van Magimix heb ik de mini plus voor de zaken die ik niet kan met de kitchenaid. Een prima combinatie.
Alle reacties Link kopieren
Laviva88 schreef:
22-05-2020 17:24
Waarvoor gebruik je dan de KA verder?
Voor al het andere :lol:
Merengues
Gehakt
Taartdeeg
Cupcakes
Pastadeeg
Enz
Alle reacties Link kopieren
Een magimix is toch meer een hakmachine?
Ik heb een kitchenaid en echt super! Heel blij mee, ook al bak ik nu veel minder.
Ik had alleen wel dat ik vrij snel de garde stuk had en toen kreeg ik zonder pardon een nieuwe. En ze kunnen beter niet in de vaatwasser, dan verkleuren ze (althans, bij mij destijds 6/7 jaar geleden).
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Heb je het over een food processor of een mixer? Van de eerste heb ik MagiMix, gebruik voor dingen die gehakt moeten worden bij het mixen, maar ook bepaald taartdeeg. Van de laatste heb ik een kitchenaid, gebruik meer voor beslag en brooddeeg. Mijn moeder had ruim 30 jaar een food processor van MagiMix en een mixer van Kenwood.

Cakebeslag kan over het algemeen met een handmixer, maar kitchenaid is handig (handen vrij en mixt beter, minder tijd nodig). Pannenkoeken beslag doe ik met de handmixer.
Ik weet niet of ik je het advies kan geven dat je zoekt, want ik kook vooral en bak heel weinig zoet. Maar ik heb een magimix in combinatie met een handmixer.

De magimix heeft goede deeghaken, dus bv deeg voor hartige taarten etc doe ik daar allemaal mee. Ook heeft ie een briljant ding om eiwitten mee te kloppen.

Dingen als pannekoekenbeslag maak ik met de handmixer, al was het maar omdat het makkelijker is met afwassen.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties, neem ze mee in m'n keuze.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven