Loungeset

22-05-2020 21:37 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar een niet al te dure maar toch fijne loungeset voor de tuin.
Wat hebben jullie en wat is fijn?
Ik zie bijvoorbeeld bij vrijwel alle loungesets lage rechte rugleuningen, wat merk je daar van?
Hoe bevalt wicker? Heeft iemand een aluminiumset of is wellicht een steigerhouten bank iets?

Ik zoek in ieder geval iets met 1 hoek maar dat hoeft niet per se een hoekbank te zijn, mag ook een zijleuning met kussen en loungegedeelte zijn.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Man heeft er zelf een gebouwd van hardhout. Steigerhout vind ik niet mooi, ik houd meer van wat gepolijster en afgewerkt.

Het lijkt hierop, maar dan wat groter:

Afbeelding

We hebben er kussens voor op maat laten maken. Zit heerlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind die loungesets echt duur, ik snap niet precies waarom die zo duur zijn. Ik zag er ook een aantal bij IKEA, heeft iemand daar ervaring mee?
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Het ziet er leuk uit maar zit vaak niet lekker. En als je er een neemt, zorg dan dat je de kussens er in de zomer op kan laten liggen. Dus vochtig en zonlichtbestendig. En dat je als je de kussens moet opbergen je daar ruimte voor hebt.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben er 2 jaar geleden eentje gekocht bij karwei toen voor iets van 600 euro met 35%. Deze wordt nog steeds verkocht. Hij zit echt super lekker..we ruimen wel de kussens na gebruik op en hij staat onder een overkapping. Dat scheelt misschien wel.

Ikea hadden we er ook een geprobeerd maar die zat echt voor geen meter..op wehkamp hadden we toen ook mooie gezien maar ja, voor dat geld wil je toch zelf proberen hoe hij zit. Ipv online op de gok
Alle reacties Link kopieren
SweetFirefly schreef:
22-05-2020 22:05
Het ziet er leuk uit maar zit vaak niet lekker. En als je er een neemt, zorg dan dat je de kussens er in de zomer op kan laten liggen. Dus vochtig en zonlichtbestendig. En dat je als je de kussens moet opbergen je daar ruimte voor hebt.
Nou, kussens ruim ik sowieso op, veel katten hier in de buurt 😬
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Koop een lounge in de winkel, dan kan je erop zitten.... Ik heb ooit een set online gekocht. En na een jaar weggedaan, omdat het niet zat....
Alle reacties Link kopieren
Ik heb van de week de loungeset bij Ikea geprobeerd en hij zit lekker. Voordeel vind ik dat deze ruimt onderin heeft om de kussens 's nachts op te bergen, hiervoor zijn ook speciale opbergzakken te koop. 's Winters kunnen ze dan in die zakken naar zolder.
Maar waar zijn dan de oren van het konijn? Die zitten nog in mijn potlood opa (vrij naar Herman van Veen)
Belle73 schreef:
22-05-2020 21:48
Ik vind die loungesets echt duur, ik snap niet precies waarom die zo duur zijn. Ik zag er ook een aantal bij IKEA, heeft iemand daar ervaring mee?
Wij hebben vorig jaar de houten van de IKEA gekocht en die bevalt prima. Hebben er vorig jaar heel veel uitgeprobeerd, ook dure. Maar heel veel zaten toch niet lekker of waren veel te groot voor ons terras en niet in onderdelen te kopen. Dus toen toch bij IKEA uitgekomen. Wel met de duurdere kussens trouwens, die vonden we echt lekkerder zitten.

Voordeel is ook dat je losse onderdelen koopt en de bank dus zelf kan samenstellen. En als hij staat schroef je ze dan aan elkaar zodat ze niet uit elkaar schuiven.
Alle reacties Link kopieren
Nijn5 schreef:
26-05-2020 14:16
Wij hebben vorig jaar de houten van de IKEA gekocht en die bevalt prima. Hebben er vorig jaar heel veel uitgeprobeerd, ook dure. Maar heel veel zaten toch niet lekker of waren veel te groot voor ons terras en niet in onderdelen te kopen. Dus toen toch bij IKEA uitgekomen. Wel met de duurdere kussens trouwens, die vonden we echt lekkerder zitten.

Voordeel is ook dat je losse onderdelen koopt en de bank dus zelf kan samenstellen. En als hij staat schroef je ze dan aan elkaar zodat ze niet uit elkaar schuiven.
Mag ik vragen welke kussens je erbij hebt gekocht? Wij overdenken ook een loungeset van Ikea.
Maar waar zijn dan de oren van het konijn? Die zitten nog in mijn potlood opa (vrij naar Herman van Veen)
tbl1966 schreef:
26-05-2020 15:03
Mag ik vragen welke kussens je erbij hebt gekocht? Wij overdenken ook een loungeset van Ikea.
Wij hebben de Frösön/Duvholmen kussens erbij, maar zag dat ze nu ook nog weer een nieuw soort hadden. Zou gewoon even daar proberen :)
Alle reacties Link kopieren
Nijn5 schreef:
26-05-2020 16:05
Wij hebben de Frösön/Duvholmen kussens erbij, maar zag dat ze nu ook nog weer een nieuw soort hadden. Zou gewoon even daar proberen :)
Dank je wel, die had ik ook gezien en van de week even op gezeten, ben blij dat ze goed zitten.
Maar waar zijn dan de oren van het konijn? Die zitten nog in mijn potlood opa (vrij naar Herman van Veen)
Alle reacties Link kopieren
Nijn5 schreef:
26-05-2020 14:16
Wij hebben vorig jaar de houten van de IKEA gekocht en die bevalt prima. Hebben er vorig jaar heel veel uitgeprobeerd, ook dure. Maar heel veel zaten toch niet lekker of waren veel te groot voor ons terras en niet in onderdelen te kopen. Dus toen toch bij IKEA uitgekomen. Wel met de duurdere kussens trouwens, die vonden we echt lekkerder zitten.

Voordeel is ook dat je losse onderdelen koopt en de bank dus zelf kan samenstellen. En als hij staat schroef je ze dan aan elkaar zodat ze niet uit elkaar schuiven.
Wij hebben eerder een set van Ikea gehad, zelfde materiaal, ander model. Na drie jaar was ie af. Houten meubels moeten in de winter buiten kunnen blijven staan en dat kon dit duidelijk dus niet. En afdekhoes bij hout is niet zo goed, krijg je schimmel.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb uiteindelijk een hoekbank besteld bij een timmerman. Een 1x2 zits met aan de korte zijde geen leuning en aan de lange zijde ook een schuine leuning zodat je daar ook comfortabel tegenaan kan zitten. De kussens heb ik apart besteld.
Zoals deze:

https://woodiez.nl/verkoop/wp-content/u ... ussens.jpg
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
suzyqfive schreef:
26-05-2020 20:01
Wij hebben eerder een set van Ikea gehad, zelfde materiaal, ander model. Na drie jaar was ie af. Houten meubels moeten in de winter buiten kunnen blijven staan en dat kon dit duidelijk dus niet. En afdekhoes bij hout is niet zo goed, krijg je schimmel.
Oh? Wij hebben hem nu ruim een jaar, heeft ook in de winter buiten gestaan (zonder hoes) maar ziet er nog uit als nieuw. Hebben er wel aan het begin van dit seizoen van dat onderhoudsspul op gesmeerd, dat was wel echt nodig. Maar misschien moet je me over een paar jaar nog eens vragen ;-D
Alle reacties Link kopieren
Nijn5 schreef:
26-05-2020 20:55
Oh? Wij hebben hem nu ruim een jaar, heeft ook in de winter buiten gestaan (zonder hoes) maar ziet er nog uit als nieuw. Hebben er wel aan het begin van dit seizoen van dat onderhoudsspul op gesmeerd, dat was wel echt nodig. Maar misschien moet je me over een paar jaar nog eens vragen ;-D
Ik hoop natuurlijk gewoon dat Ikea dat verbeterd heeft 👍🏻.
Bij ons wat het niet het hout op zich maar vooral de verbinding van de zitlatten/ruglatten met de zijkanten. Dat is gewoon hout op hout verbinding (beetje deuvel idee) en dat ging helemaal los zitten. Maar dat zie ik wel vaker bij houten meubels. Mijn vader heeft het ook en die heeft ze van een tuincentrum.
Ik heb nog een foto dat ik over het tuinhek met de buurman wilde praten en ik ging op zo’n stoeltje staan. Krak!
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb loungeset Kopenhagen van de Karwei. Hele goede reviews, maar volgens mij istie uitverkocht.
Alle reacties Link kopieren
Die vind ik er mooi uitzien Zebra. Zijn het flexibele stangetjes in de rug of gewoon stijf?
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
suzyqfive schreef:
31-05-2020 19:49
Die vind ik er mooi uitzien Zebra. Zijn het flexibele stangetjes in de rug of gewoon stijf?
Het is een soort touw en het zit strak gespannen om het frame. Zit niet heel veel speling in.
Ik ben weken op pad geweest maar deze set zit echt lekker! En ik lees veel goede reviews, veel houten sets van bouwmarkten worden slecht beoordeeld.

Er zijn misschien nog wat showmodellen beschikbaar maar de set komt volgend jaar pas weer in het assortiment.
Alle reacties Link kopieren
Zebra123 schreef:
31-05-2020 18:00
Ik heb loungeset Kopenhagen van de Karwei. Hele goede reviews, maar volgens mij istie uitverkocht.
Jaaa deze hebben wij dus ook, zo blij mee. Hij was begin dit jaar nog te koop maar hoe het nu is geen idee. Maar aanrader idd en oogt ook heel fris en licht omdat hij niet zo massief is.
suzyqfive schreef:
31-05-2020 17:46
Ik hoop natuurlijk gewoon dat Ikea dat verbeterd heeft 👍🏻.
Bij ons wat het niet het hout op zich maar vooral de verbinding van de zitlatten/ruglatten met de zijkanten. Dat is gewoon hout op hout verbinding (beetje deuvel idee) en dat ging helemaal los zitten. Maar dat zie ik wel vaker bij houten meubels. Mijn vader heeft het ook en die heeft ze van een tuincentrum.
Ik heb nog een foto dat ik over het tuinhek met de buurman wilde praten en ik ging op zo’n stoeltje staan. Krak!
Dat zou toch niet moeten kunnen na een paar jaar idd. Benieuwd hoe het bij ons blijft, heb er zelf ook al een aantal keer wel op gestaan.
Alle reacties Link kopieren
Nijn5 schreef:
31-05-2020 23:21
Dat zou toch niet moeten kunnen na een paar jaar idd. Benieuwd hoe het bij ons blijft, heb er zelf ook al een aantal keer wel op gestaan.
Dat ging de eerste jaren ook helemaal prima 🤣. Maar we gaan er gewoon vanuit dat het van jullie goed blijft.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven