Lui huishouden

26-05-2020 13:02 449 berichten
Ik houd van lui huishouden.

Zo min mogelijk inspanning, maximaal resultaat.

Wie ook? En wat is je ultieme tip?

Mijn lui-huishouden-tips:
Een slowcooker. Gooi het erin, wacht rustig een paar uur af en eet het op.

Niet strijken.

Zo veel mogelijk dichte kasten (minder af te stoffen en rustiger voor het oog).

Sowieso: minder spullen. Je hoeft het niet op te bergen, niet schoon te houden en niet te onderhouden.

Waar ik nog steeds veel te veel tijd aan besteed:
De was.
Haha, leuk topic. Hier ook een lui huishouden. Mijn tip: Laat het je partner doen ;-D

Wij strijken ook niet, en beddengoed doe ik het liefst vanaf de lijn weer op bed. Scheelt opvouwen ;-) Verder doet mijn man serieus best veel. Ik let dan op de kinderen, dat doe ik liever dan koken of de wc schoonmaken. Hij wil soms even een break van de kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik strijk ook niet en we hebben een schoonmaakster.

Verder baal ik ook enorm van die was. Heb een soort systeem met ieder een eigen wasmand, staan onder het wasrek, en de schone was vouwen we er in weg. Als de mandjes vol zijn, ruimt ieder zijn eigen was op, ook de kinderen.

Verder heb ik zon handig telsellachtig snijapparaat, scheelt veel tijd bij het koken

Ten slotte ben ik heel goed in dingen niet zien.
Alle reacties Link kopieren
Jaaa ik ben superlui!

Tips voor de was;
Ik gooi sokken en onderbroeken voor elke bewoner hier in een mandje in de kast.
Totaal geen nut om ze netjes op te vouwen of op een stapeltje te leggen.

Net als washandjes in de badkamer.
Flikker ze in 1 mandje en dan op een plank in de badkamer.

Verder... geen tips eigenlijk, ik loop zelf ook overal tegenaan te hikken.
Het is wel schoon hier ofzo, maar ik doe alles met flinke tegenzin.
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
Drijfzand_ schreef:
26-05-2020 13:06
Haha, leuk topic. Hier ook een lui huishouden. Mijn tip: Laat het je partner doen ;-D

Wij strijken ook niet, en beddengoed doe ik het liefst vanaf de lijn weer op bed. Scheelt opvouwen ;-) Verder doet mijn man serieus best veel. Ik let dan op de kinderen, dat doe ik liever dan koken of de wc schoonmaken. Hij wil soms even een break van de kinderen.
Ja mijn man doet ook veel. Ik ben nu in onderhandeling dat hij de was gaat doen en ik de boodschappen ;-D
Alle reacties Link kopieren
Hier heb ik gewoon een schoonmaakster, wassen en strijken doet ze gelukkig ook.
Ik heb ook een schoonmaker, maar die wil op dit moment nog niet komen werken. Helaas ;-D
Robotstofzuiger! Ondanks dat we een kat hebben, hoef ik maar eens per week zelf te stofzuigen. We hebben ook een bakje waar een dweil aan vast zit. Ideaal ;-D .
Kokoro schreef:
26-05-2020 13:09
Robotstofzuiger! Ondanks dat we een kat hebben, hoef ik maar eens per week zelf te stofzuigen. We hebben ook een bakje waar een dweil aan vast zit. Ideaal ;-D .
Ja, hebben wij! En een steelstofzuiger voor de dagelijkse hagelslag bij de keukentafel.
Kokoro schreef:
26-05-2020 13:09
Robotstofzuiger! Ondanks dat we een kat hebben, hoef ik maar eens per week zelf te stofzuigen. We hebben ook een bakje waar een dweil aan vast zit. Ideaal ;-D .
Hadden wij ooit ook. Maar ik vind dat het een hoop lawaai maakt. Degene die wij hadden tenminste. Inmiddels wonen we in een ander huis, waar de benedenverdieping een afstapje heeft, dus is het nog niet zo ideaal. Of voor boven misschien; voor onder de bedden enzo. Welke heb jij?
Alle reacties Link kopieren
Ja hier doet man ook best wel heel erg veel. Ik heb eigenlijk niet te klagen :)

Ik heb zo'n exemplaar dat is opgevoed door 3 vrouwen (oudere zus, moeder en oma en daarna 12 jaar eerst opzich zelf heeft gewoont)
Ik kan het iedereen aanraden. Hij ziet meer dan ik eigenlijk en gaat opeens alles uitgebreid stofzuigen, en dan vooral boven alles van de kant halen enzo.

Heerlijk.
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
Drijfzand_ schreef:
26-05-2020 13:11
Hadden wij ooit ook. Maar ik vind dat het een hoop lawaai maakt. Degene die wij hadden tenminste. Inmiddels wonen we in een ander huis, waar de benedenverdieping een afstapje heeft, dus is het nog niet zo ideaal. Of voor boven misschien; voor onder de bedden enzo. Welke heb jij?
Wij hebben een irobot roomba. Die is wel lawaaiig maar ook te programmeren voor als je er niet bent.
Wij zijn recentelijk verhuis en hebben e.e.a. toch wel uitgekozen op de robotstofzuiger :rofl: . Het enige wat soms problemen oplevert zijn de eetkamerstoelen. Die moet ik een stukje van de tafel af trekken.

Wij hebben de mamibot (Exvac 660), ja echt :facepalm: :proud: .

Afbeelding
anoniem_390311 wijzigde dit bericht op 26-05-2020 13:13
18.11% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Oh fijn topic 😅

Een robot stofzuiger - een van de betere aankopen van het afgelopen jaar.

Was weer aantrekken van de lijn, lijn leeg = wassen en pyjama dag

Beddengoed afhalen, wassen/ drogen en weer op bed.

Veel dezelfde sokken kopen. Man heeft zwarte ik heb grijze. Alles matcht.

Genoeg kleren voor kind zodat je niet perse elke vijf a zes dagen hoeft te wassen.

Zoveel mogelijk dichte kasten en ondergronden waar je weinig stof op ziet zitten.

Veel koken uit de oven, alles er in en wachten.
Ik heb laatst cola in de wc gegooid (was over datum) maar vond het effect daarvan tegenvallen overigens.
Drijfzand_ schreef:
26-05-2020 13:11
Hadden wij ooit ook. Maar ik vind dat het een hoop lawaai maakt. Degene die wij hadden tenminste. Inmiddels wonen we in een ander huis, waar de benedenverdieping een afstapje heeft, dus is het nog niet zo ideaal. Of voor boven misschien; voor onder de bedden enzo. Welke heb jij?
Dan plan je hem in of zet je hem aan als je weggaat?
Mijn keuken is alleen netjes vlak voordat ik weer ga koken. Dus ik doe de afwas terwijl ik wacht dat het water kookt, of de oven voorverwarmt. Of als m'n moeder langskomt, natuurlijk. Keuken zit ook apart dus geen last van.

En ik strijk niks. Ik vouw geen onderbroeken op. Ik hang de meeste kleren te drogen op tot ik ze weer aantrek. Scheelt ook vouwen.

Oh en ik droog nooit de afwas. Die staat uit te druipen in een rek tot ik het nodig heb of het droog op kan bergen.

Kleren liggen ook vaak in de droger tot ik geen schone onderbroek meer in de la heb liggen.

Ik ben echt heel lui. Ik poets ook niet vaak. De douche doe ik soms als ik eronder sta. De wasbak bij de wc doe ik als ik daar toch zit met wc-papier, zeep en water.

Ik heb Jemako-doeken voor de ramen. Alleen warm water, natte doek, dan droge doek. Klaar. Niks niet lappen. Streeploos schoon.

Ik heb wel met mezelf afgesproken dat als ik loonsverhoging krijg, ik een poets inhuur.
Kokoro schreef:
26-05-2020 13:12
Wij zijn recentelijk verhuis en hebben e.e.a. toch wel uitgekozen op de robotstofzuiger :rofl: .
:mrgreen: ik snap dat
Kokoro schreef:
26-05-2020 13:12
Wij zijn recentelijk verhuis en hebben e.e.a. toch wel uitgekozen op de robotstofzuiger :rofl: . Het enige wat soms problemen oplevert zijn de eetkamerstoelen. Die moet ik een stukje van de tafel af trekken.

Wij hebben de mamibot (Exvac 660), ja echt :facepalm: :proud: .

Afbeelding
Dat dweilstuk is wel fascinerend.

Ons lui huishouden betekent namelijk ook dat we vrijwel nooit dweilen...
Oh ja. Ondergoed zit bij ons in mandjes en lades. Dat vouw ik niet.
Tamago schreef:
26-05-2020 13:13
Dan plan je hem in of zet je hem aan als je weggaat?
Er is bij ons bijna altijd iemand thuis (ook buiten coronatijden). Kind van 2 gaat 1 dag per week naar de opvang en de andere dagen wordt er thuis op hem gepast. Maar voor de bovenverdieping zou het minder uitmaken. Ik vind onder de bedden stofzuigen irritant ;-)
Het is niet zo grondig als wanneer ik zelf dweil hoor, maar als ik hem 2-3x per week aan zet, hoef ik maar eens in de 2 weken écht te dweilen. Hij doet gewoon zijn normale rondje, dus gaat maar 1x over vlekken heen. Een opgedroogde koffiespetter poetst hij dus wel van de gietvloer, maar een ingedroogde slagroomspetter o.i.d. weer niet.
captain_hindsight schreef:
26-05-2020 13:15
Oh ja. Ondergoed zit bij ons in mandjes en lades. Dat vouw ik niet.
Hier ook! En sokken van man en mij zitten in één mand. We hebben ook ongeveer dezelfde maat. Man heeft voor een man gewoon normaal formaat voeten maar/en ik ben nogal lang :-P

Maar mijn man doet alle was opruimen. Met gevolg dat ik vaak sokken van de oudste uit het mandje van de jongste moet vissen, maar goed. Dat neem ik voor lief.
Ik overweeg twee vaatwassers. Eentje voor de vieze vaat en eentje voor de schone. Soort extra kast zeg maar.
captain_hindsight schreef:
26-05-2020 13:18
Ik overweeg twee vaatwassers. Eentje voor de vieze vaat en eentje voor de schone. Soort extra kast zeg maar.
:proud: :proud: :proud: Dat gaat in onze relatief kleine keuken helaas niet passen. Wel slim idee ;-) En dan de kinderen altijd alles laten inruimen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven