Kookblunders

26-05-2020 19:39 207 berichten
Misschien bestaat er al zo'n topic, maar die kan ik even niet vinden.

TO trapt af: Eieren opzetten, de tijd totaal vergeten en na een half uur erachter komen dat de eieren nog steeds staan te koken :facepalm:

Jullie nog leuke blunders?
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk niet in de zin zoals jij vertelt. Ik blijf erbij als ik eten kook en ga niet ondertussen iets anders doen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
26-05-2020 19:43
Eigenlijk niet in de zin zoals jij vertelt. Ik blijf erbij als ik eten kook en ga niet ondertussen iets anders doen.

Maar ze vroeg om blunders. In welke zin dan wel?
Ik heb een keer de rookmelder laten afgaan omdat ik appelflappen had gebakken en naar boven was gegaan. Achter de computer gaan zitten en de tijd vergeten. Ze waren dus zwart en ik kon ze gelijk in de vuilnisbak gooien.
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
26-05-2020 19:44
Maar ze vroeg om blunders. In welke zin dan wel?
Dat je bij een nieuw recept de verhoudingen van de kruiden of specerijen niet geheel optimaal hebt, of dat de asperges net een tikje te gaar zijn voor het mooi. Dat soort dingen. Maar dat ik pannen met eieren (of aardappels) een half uur lang droog laat staan te koken, dat nou weer niet.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
herfstappeltaart schreef:
26-05-2020 19:46
Ik heb een keer de rookmelder laten afgaan omdat ik appelflappen had gebakken en naar boven was gegaan. Achter de computer gaan zitten en de tijd vergeten. Ze waren dus zwart en ik kon ze gelijk in de vuilnisbak gooien.
Oeps :proud:
Alle reacties Link kopieren
Vriend van mij. Serieus. Die hing een theezak in de waterkoker en zette hem aan. Die dacht serieus dat je zo thee moest zetten :facepalm:
Aan de amandelmelk ruiken, leek me wel goed. Dus ik giet het in de pan bij de andere ingredient.. en allemaal klontjes :sick:
pejeka schreef:
26-05-2020 19:46
Dat je bij een nieuw recept de verhoudingen van de kruiden of specerijen niet geheel optimaal hebt, of dat de asperges net een tikje te gaar zijn voor het mooi. Dat soort dingen. Maar dat ik pannen met eieren (of aardappels) een half uur lang droog laat staan te koken, dat nou weer niet.
Nou, mooi.
Kwebbeltje91 schreef:
26-05-2020 19:47
Oeps :proud:

Het ergste was nog dat ik me een ongeluk schrok van de rookmelder. Wat maakt dat ding een enorme herrie o_o
herfstappeltaart schreef:
26-05-2020 19:49
Het ergste was nog dat ik me een ongeluk schrok van de rookmelder. Wat maakt dat ding een enorme herrie o_o
Zo echt he. Hier is ie een keer 's nachts gaan piepen. Dan zit je wel rechtop in bed :O Wel goed natuurlijk, als er echt een keer brand uitbreekt..
mabelle schreef:
26-05-2020 19:47
Vriend van mij. Serieus. Die hing een theezak in de waterkoker en zette hem aan. Die dacht serieus dat je zo thee moest zetten :facepalm:
:rofl:
mabelle schreef:
26-05-2020 19:47
Vriend van mij. Serieus. Die hing een theezak in de waterkoker en zette hem aan. Die dacht serieus dat je zo thee moest zetten :facepalm:

O, dat vind ik wel slim eigenlijk. Werkt dat niet?
SimpeleZiel schreef:
26-05-2020 19:47
Aan de amandelmelk ruiken, leek me wel goed. Dus ik giet het in de pan bij de andere ingredient.. en allemaal klontjes :sick:
Yuk.. Was toch niet goed meer dus?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er wel eens in de trein achtergekomen dat ik vergeten was dat ik een stuk stokbrood in de oven had gedaan. En ik was al een uur onderweg. Dat was niet zo handig.
RikM schreef:
26-05-2020 19:51
O, dat vind ik wel slim eigenlijk. Werkt dat niet?
Dan kookt je zakje toch kapot denk ik?
Ik heb het nooit uitgeprobeerd :P
Alle reacties Link kopieren
mijn zusje: droogkokende rijst zonder water op het vuur zetten. :facepalm: dat heeft de pan dus niet overleefd.. :lol:
Ik heb er wel eentje van jaren geleden.. Schaam me er nog voor :facepalm:. Ik moest naar het ziekenhuis en wilde voordat ik ging koekjes bakken zodat ik na het onderzoek wat lekkers in huis had als troost. Helaas waren ze nog net te zacht dus ik zette de oven even op standje knal. Bedoeling was max. 2 minuutjes, maar ik vergat ze.

Ik ben de deur uit gegaan en pas op de fiets terug van het ziekenhuis, 2u later, herinnerde ik me de koekjes. Als een GEK naar huis gefietst, obstakels ontwijkend, links en rechts inhalend, dat soort dingen. Als de dóód dat mijn huis in de fik stond en mijn katten in de val zaten.

Eenmaal thuis trof ik een (niet brandend) huis vol rook, een loeiende brandmelder en twee katten volledig in paniek. Alarm uitgezet, oven uitgezet, alle ramen open, ventilator aan en zelf staan wapperen met de grootste handdoek die ik kon vinden. Wat een ellende. Ik heb me werkelijk waar nog nooit zo dom gevoeld en ik zet ook nooit meer iets in de oven zonder wekker op mijn telefoon.

Komt vervolgens ook nog, terwijl ik druk sta te wapperen met de ramen open, de buurvrouw langs. Je kent het type wel, type Oh-ben-je-bezig?-Hier-is-mijn-nutteloze-kutverhaal-waar-je-niet-vanaf-komt --> "Gut kiiiiiiiiind, wat heb je nou gedaan... Wat eenrook he? Jeeeetje joh, heb je wat laten aanbranden? Ik had al bijjjjna de brandweer gebeld. Wat heb je laten aanbranden? Koeeeeekjeeeees???? Neeeee kiiiiiiinddddd........"

Het heeft 3 weken geduurd voor de geur uit huis was :'( .


Edit: Ik heb nog telefonisch overlegd met de dierenarts of ik met de katten langs moest komen, maar ze hadden geen hoestklachten dus dat hoefde niet.
anoniem_390311 wijzigde dit bericht op 26-05-2020 19:59
7.65% gewijzigd
lizenlotte schreef:
26-05-2020 19:55
mijn zusje: droogkokende rijst zonder water op het vuur zetten. :facepalm: dat heeft de pan dus niet overleefd.. :lol:
Hahaha droogkokend :HA:
Alle reacties Link kopieren
Droge couscous onder het gehakt draaien ipv paneermeel om gehaktballen te draaien is nooit een strak plan.

Zet dus nooit een pot zonder naamkaartje in je kast.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde als 11 jarige mijn ouders verrassen door het avond eten te koken zodat zij dat niet hoefde te doen na een dag werken.
Macroni met ham en kaas was mijn lievelingseten dus dat stond op het menu.
Vol goede moed zetten ik een pan met water op en gooide de macroni er gelijk bij.

Gevolg; een dikke plak ongare macroni in de pan en een vader die de deur uit moest om patat te halen.
Kokoro schreef:
26-05-2020 19:56
Ik heb er wel eentje van jaren geleden.. Schaam me er nog voor :facepalm:. Ik moest naar het ziekenhuis en wilde voordat ik ging koekjes bakken zodat ik na het onderzoek wat lekkers in huis had als troost. Helaas waren ze nog net te zacht dus ik zette de oven even op standje knap. Bedoeling was 2 minuutjes, maar ik vergat ze.

Ik ben de deur uit gegaan en pas op de fiets terug van het ziekenhuis, 2u later, herinnerde ik me de koekjes. Als een GEK naar huis gefietst, obstakels ontwijkend, links en rechts inhalend, dat soort dingen. Als de dóód dat mijn huis in de fik stond en mijn katten in de val zaten.

Eenmaal thuis trof ik een (niet brandend) huis vol rook, een loeiende brandmelder en twee katten volledig in paniek. Alarm uitgezet, oven uitgezet, alle ramen open, ventilator aan en zelf staan wapperen met de grootste handdoek die ik kon vinden. Wat een ellende. Ik heb me werkelijk waar nog nooit zo dom gevoeld en ik zet ook nooit meer iets in de oven zonder wekker op mijn telefoon.

Komt vervolgens ook nog, terwijl ik druk sta te wapperen met de ramen open, de buurvrouw langs. Je kent het type wel, type Oh-ben-je-bezig?-Hier-is-mijn-nutteloze-kutverhaal-waar-je-niet-vanaf-komt --> "Gut kiiiiiiiiind, wat heb je nou gedaan... Wat eenrook he? Jeeeetje joh, heb je wat laten aanbranden? Ik had al bijjjjna de brandweer gebeld. Wat heb je laten aanbranden? Koeeeeekjeeeees???? Neeeee kiiiiiiinddddd........"

Het heeft 3 weken geduurd voor de geur uit huis was :'( .
:O Dan denk je alles te hebben gehad, komt je buurvrouw ook nog langs.. :P
granny71 schreef:
26-05-2020 19:58
Ik wilde als 11 jarige mijn ouders verrassen door het avond eten te koken zodat zij dat niet hoefde te doen na een dag werken.
Macroni met ham en kaas was mijn lievelingseten dus dat stond op het menu.
Vol goede moed zetten ik een pan met water op en gooide de macroni er gelijk bij.

Gevolg; een dikke plak ongare macroni in de pan en een vader die de deur uit moest om patat te halen.
:rofl:
lizenlotte schreef:
26-05-2020 19:55
mijn zusje: droogkokende rijst zonder water op het vuur zetten. :facepalm: dat heeft de pan dus niet overleefd.. :lol:
Haha dit zou een actie van mij geweest kunnen zijn :biggrin:
Kwebbeltje91 schreef:
26-05-2020 19:58
:O Dan denk je alles te hebben gehad, komt je buurvrouw ook nog langs.. :P
Ja, zo niet haar schuld natuurlijk en normaal kon ik haar goed hebben, maar tóen kon ik haar wel villen :rofl: . Laamuhmehrustmensch!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven