Blaffende hond buren

29-05-2020 00:30 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Ik woon in een appartementencomplex en mijn buren hebben een hond. Het is een grote waakhond en hij waakt dan ook de hele dag. Ik word iedere dag wakker van die hond, zo gauw zijn baas naar het werk gaat (6 uur). Het geblaf gaat door tot 4 uur. Het is niet continu aan een stuk, maar steeds als er iemand door de gang loopt (wat vaak gebeurt) blijft de hond een half uur luid blaffen. Ik word er compleet gestoord van.

Ik heb bij de buren aangegeven dat ik er veel last van heb, maar dit heeft niks opgeleverd. Ik heb ook contact opgenomen met de beheerder van het gebouw. Hij gaf aan al meer klachten gehad te hebben over de hond. Er is een gesprek geweest met de eigenaar, maar daar kwam weinig uit.
Ik ben momenteel veel thuis aan het werk en voor mij is de maat vol.

Iemand een idee wat ik nog meer kan doen? Ik vind dit echt niet meer vallen onder leefgeluiden.

Daarnaast zijn het kleine appartementen en het betreffende ras heeft veel beweging nodig. Ik vind honden leuke beesten, maar vind het echt niet kunnen dat een hond zoveel overlast veroorzaakt bij buren.

Wat denken jullie ervan? Tips?
Alle reacties Link kopieren
Huur of koop? Bij een huurappartement kun je de woningbouwvereniging nog inschakelen.

Verder geen tips, mensen die zo’n hond zo lang alleen laten en geen hondenuitlaatservice in de arm nemen... denk niet dat het het type mens is dat verder nog iets ter harte neemt. Ik vind het zielig voor de hond en voor jou. Ik heb zelf twee honden maar ik zou er ook knettergek van worden.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Ja drama blaffende honden. Aan mijn oplossing heb je niet zo veel en in mijn geval is hun luie bazin gewoon thuis. Het zijn namelijk tegeltuinenhondjes. Gillende King Charles spaniels waar je hartkloppingen van krijgt. Ik ben eerst aan haar deur geweest toen toonde ze wel wat begrip en hielp maar even. Ze is helemaal niet mijn directe buurvrouw en toch hoor ik ze in huis als alles dichtzit, dat zegt wel iets. Nou en vorige week ben ik buiten gaan staan en blafte mee. Hele series heb ik geblaft totdat er meerdere buurvrouwen naar buiten stoven :-D toen werd er wat over en weer gezegd en nu kapt zij ze direct af zodra ze gaan gillen. Had dit niet gewerkt dan had ik het oeverloos gegil opgenomen en met geluidsboxen in mijn tuin gezet. Strontvervelend dat geblaf.
Alle reacties Link kopieren
miekemv schreef:
29-05-2020 00:51
Ja drama blaffende honden. Aan mijn oplossing heb je niet zo veel en in mijn geval is hun luie bazin gewoon thuis. Het zijn namelijk tegeltuinenhondjes. Gillende King Charles spaniels waar je hartkloppingen van krijgt. Ik ben eerst aan haar deur geweest toen toonde ze wel wat begrip en hielp maar even. Ze is helemaal niet mijn directe buurvrouw en toch hoor ik ze in huis als alles dichtzit, dat zegt wel iets. Nou en vorige week ben ik buiten gaan staan en blafte mee. Hele series heb ik geblaft totdat er meerdere buurvrouwen naar buiten stoven :-D toen werd er wat over en weer gezegd en nu kapt zij ze direct af zodra ze gaan gillen. Had dit niet gewerkt dan had ik het oeverloos gegil opgenomen en met geluidsboxen in mijn tuin gezet. Strontvervelend dat geblaf.
Ben je serieus gaan blaffen op straat? :-D
Nee heb je, ja kun je krijgen
lemoos2 schreef:
29-05-2020 00:52
Ben je serieus gaan blaffen op straat? :-D
Ja echt waar. Niet op straat, vanuit de tuin.

Je moet er wat voor over hebben.
Ik hoop dat je meer goede tips krijgt TO. Zelf zou ik op termijn er naar neigen de baas snachts wakker te gaan houden.
Alle reacties Link kopieren
miekemv schreef:
29-05-2020 00:55
Ja echt waar. Niet op straat, vanuit de tuin.

Je moet er wat voor over hebben.
:-D
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
miekemv schreef:
29-05-2020 01:06
Ik hoop dat je meer goede tips krijgt TO. Zelf zou ik op termijn er naar neigen de baas snachts wakker te gaan houden.
Jij vindt echt dat mee blaffen een goede tip was?
Heus??
hannaa45 schreef:
29-05-2020 01:30
Jij vindt echt dat mee blaffen een goede tip was?
Heus??
Nou he moet wel harder blaffen hoor anders heeft het geen effect.
Heus.
Hier hetzelfde probleem, de hond blaft de godganse tijd op het balkon, terwijl de baasjes gewoon thuis zijn! Ik snap dat echt niet, het gaat soms door tot 11 uur ‘s avonds. Dus ik lees mee :-)
Alle reacties Link kopieren
Hoe goed kun je nog communiceren met je buren?. Het kan een optie zijn om de buren de radio op hoog volume te zetten met een verlengsnoer naar jou. Op het moment dat de hond blaft de stekker even in het stopcontact doen. Hopen dat hij schrikt van het geluid en het afleert. Dit deden wij vroeger.

Of een antiblafband. Misschien is dat wel handiger.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zelf een geluidsopname van een blaffende hond op volle kracht aanzetten zodra buurman weer thuis komt. (Natuurlijk even overleggen met de andere buren).
Zodat buurman mooi eens zelf naar zulke teringherrie kan luisteren.
Alle reacties Link kopieren
De hond moet op cursus, maar sommige mensen zullen nooit de overhand over hun eigen hond krijgen om welke reden dan ook en als dat de eigenaar niet gegeven is houd je last.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Klachten blijven indienen. Bij de gemeente, bij de politie, bij de beheerder. Opnames maken. Dierenpolitie bellen. Gewoon blijven klagen. Een hond mag niet de hele dag blaffen. Bij ons doet handhaving daar wel iets aan, uiteindelijk moet de hond dan weg (en dat klinkt alsof het ook beter is voor de hond)
Alle reacties Link kopieren
dansenindewind schreef:
29-05-2020 06:41
Ik zou zelf een geluidsopname van een blaffende hond op volle kracht aanzetten zodra buurman weer thuis komt. (Natuurlijk even overleggen met de andere buren).
Zodat buurman mooi eens zelf naar zulke teringherrie kan luisteren.
Grote kans dat ze niet betwisten dat het een vervelend geluid is, maar dat ze niet weten hoe ze het moeten aanpakken. Je moet dat er echt uittrainen.

Geluidsoverlast kan een echt probleem zou voor hondeneigenaars. Met katten heb je dat niet maar die verpissen dan weer buurmans tuin en brengen de vogeltjes om zeep.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
EllaBowie schreef:
29-05-2020 05:28
Hier hetzelfde probleem, de hond blaft de godganse tijd op het balkon, terwijl de baasjes gewoon thuis zijn! Ik snap dat echt niet, het gaat soms door tot 11 uur ‘s avonds. Dus ik lees mee :-)
Volgens miekemv moet je niet meelezen, maar meeblaffen, dus daar ga je fout ;-)

Sorry TO, geen inhoudelijke tips
Th∅rdis schreef:
29-05-2020 07:02
Klachten blijven indienen. Bij de gemeente, bij de politie, bij de beheerder. Opnames maken. Dierenpolitie bellen. Gewoon blijven klagen. Een hond mag niet de hele dag blaffen. Bij ons doet handhaving daar wel iets aan, uiteindelijk moet de hond dan weg (en dat klinkt alsof het ook beter is voor de hond)
Dit, meer kan je niet doen. Woningbouw continu lastig blijven vallen, wijkagent bellen enz. Zeker als er al meer klachten zijn, zullen ze wel harder gaan optreden uiteindelijk.
Alle reacties Link kopieren
Je bent zelf een hondenliefhebber schrijf je toch?

Bel aan bij de buurman en vraag of de hond anders tijdens werktijd bij jou mag zodat hij niet alleen is en misschien dan minder blaft.
Alle reacties Link kopieren
Of vraag of je de hond mag uitlaten. Flink afpeigeren de hond door spelletjes en vele kilometers, ook goed voor jezelf.
miekemv schreef:
29-05-2020 00:55
Ja echt waar. Niet op straat, vanuit de tuin.

Je moet er wat voor over hebben.
:rofl: :rofl:
Blijven klagen
Th∅rdis schreef:
29-05-2020 07:02
Klachten blijven indienen. Bij de gemeente, bij de politie, bij de beheerder. Opnames maken. Dierenpolitie bellen. Gewoon blijven klagen. Een hond mag niet de hele dag blaffen. Bij ons doet handhaving daar wel iets aan, uiteindelijk moet de hond dan weg (en dat klinkt alsof het ook beter is voor de hond)

Dit. Klagen, klagen en nog eens klagen. Maak van jouw probleem hun probleem. Anders hebben ze geen reden om in actie te komen.

En de tijd van vriendelijk vragen is ook wel voorbij. Mensen die hun buren de hele dag met een blaffende hond opzadelen zijn gewoon aso's. Word maar eens een keer goed boos. Het moet afgelopen zijn.
Blijven klagen bij beheerder, liefst elke dag.
Oh ja, heel herkenbaar. Wat een ellende he?
Ik heb net een nieuw huis en ga na 3 jaar bijna constant geblaf van de honden onder me naar een huis waar dat goddank niet zo is.
Ik heb er een paar keer over geklaagd ( subtiel dan want mijn buren zijn agressieve tokkies en ik had geen zin in gezeik aangezien we in een woonhuis wonen met zijn drietjes ) maar ja dat helpt niets.

Bij mij blaffen ze vooral als de buren niet thuis zijn maar de laatste maanden zijn ze vaker thuis dus is het wel wat afgenomen maar nog steeds blaft vooral het kleine keffertje heel veel. Maar ik ben wat keren om half 2 s'nachts door beide honden wakker geblaft omdat mijn buren toen pas thuis kwamen. Dat gebeurde bijna wekelijks in het weekend. Ik leerde me er overdag aardig voor af te sluiten maar nu ik de sleutel heb van mijn nieuwe huis en die rust ervaar daar merk ik pas weer hoe hinderlijk het is.
Ik kan niet wachten tot ik hier weg ben.

Ik heb niet echt tips voor je TO, sorry. Ik zou gewoon blijven klagen inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Th∅rdis schreef:
29-05-2020 07:02
Klachten blijven indienen. Bij de gemeente, bij de politie, bij de beheerder. Opnames maken. Dierenpolitie bellen. Gewoon blijven klagen. Een hond mag niet de hele dag blaffen. Bij ons doet handhaving daar wel iets aan, uiteindelijk moet de hond dan weg (en dat klinkt alsof het ook beter is voor de hond)
Dit. Voor al veel klachten blijven indienen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven