koffiezetapparaat met melkfunctie maar welke?

29-05-2020 13:36 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

De titel zegt het al, ik zoek een koffiezetapparaat met melkfunctie en kan wel wat tips gebruiken.

Ik heb nu een 3 jaar oude dolce gusto die het nog matig doet, de koffie van dolce gusto vind ik ook niet geweldig.
Mijn wensen/dingen om rekening mee te houden;
- ik ben de enige thuis die koffie drinkt, 1 kopje per dag, 4 dagen per week gemiddeld
- ik drink geen zwarte koffie, alleen cappuccino of latte macchiato of koffie verkeerd, kortom, een beetje koffie met veel warme melk
- ik heb dus geen zin om elke dag een heel apparaat te demonteren en melkslangetjes te steriliseren en weet ik het wat. Iets even omspoelen is geen probleem natuurlijk.
- ik vind het wel fijn om op verjaardagen e.d. (zwarte) koffie aan te kunnen bieden
- ik wil er dus ook geen fortuin aan uitgeven, tussen de 100,- en 200,- euro ofzo zou ik prima vinden

Ik zie bijvoorbeeld de Krups Nespresso Essenza Mini met melkopschuimer, ziet er prima uit maar daarvan lees ik dat hij het na 3 jaar begeeft.
Of de DeLonghi Lattissimi, One of Touch, maar dat is wel meer schoonmaakwerk (?) en een stukje duurder.

Misschien hebben jullie ervaring met bovenstaande apparaten of nog wel andere tips voor apparaten die aan mijn wensen voldoen. Ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Geen tips, lees even mee, zoek ook zoiets....
Alle reacties Link kopieren
Waarom niet een nieuw apparaat en een losse melk opschuimer?
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Kies een machine waarin je nespresso cups in kunt doen en losse melkopschuimer. Of een machine waar je slangetje in melkpak kunt hangen. Voor 1 persoon prima oplossing.


Ik heb zelf net een Jura E8 gekocht. Onze Siemens EQ7 plus is net overleden. Maar dat is echt hele andere prijsklasse (maar wel heerlijke koffie )
Alle reacties Link kopieren
Belle73 schreef:
29-05-2020 13:43
Waarom niet een nieuw apparaat en een losse melk opschuimer?
Heb je tips voor een prima basiskoffiezetapparaatje en ditto melkopschuimer?
Alle reacties Link kopieren
poldervrouw schreef:
29-05-2020 13:44
Kies een machine waarin je nespresso cups in kunt doen en losse melkopschuimer. Of een machine waar je slangetje in melkpak kunt hangen. Voor 1 persoon prima oplossing.


Ik heb zelf net een Jura E8 gekocht. Onze Siemens EQ7 plus is net overleden. Maar dat is echt hele andere prijsklasse (maar wel heerlijke koffie )
Tip voor een machine waar je slangetje in melkpak kunt hangen?
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben deze maar dan zwart, erg blij mee!

https://www.coolblue.nl/product/827815/ ... ilver.html
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een delonghi. Jaren geleden via marktplaats gekocht en ik denk dat die nu zo’n jaar of 8 oud is en doet het nog perfect.

Ik drink ook alleen maar cappuccino’s. Het is er 1 met stoompijpje. Werkt echt heel handig, na gebruik pijpje losdraaien en goed doorspoelen onder een warme kraan en het is alweer schoon.
Alle reacties Link kopieren
marjon1980 schreef:
29-05-2020 13:49
Ik heb een delonghi. Jaren geleden via marktplaats gekocht en ik denk dat die nu zo’n jaar of 8 oud is en doet het nog perfect.

Ik drink ook alleen maar cappuccino’s. Het is er 1 met stoompijpje. Werkt echt heel handig, na gebruik pijpje losdraaien en goed doorspoelen onder een warme kraan en het is alweer schoon.
Dat klinkt goed!
Alle reacties Link kopieren
Bruschetta_ schreef:
29-05-2020 13:48
Wij hebben deze maar dan zwart, erg blij mee!

https://www.coolblue.nl/product/827815/ ... ilver.html
Ah ja, die zag ik ook, is volgens mij de 'grotere broer' van de Essenza mini. Goed om te horen dat hij bevalt in elk geval!
Alle reacties Link kopieren
zeepaardje55 schreef:
29-05-2020 13:51
Ah ja, die zag ik ook, is volgens mij de 'grotere broer' van de Essenza mini. Goed om te horen dat hij bevalt in elk geval!
Ja hij bevalt echt goed. We hebben er 6 jaar geleden ofzo een op MP gekocht, die was na 3 jaar wel op en toen hebben we een nieuwe gekocht. Doet het nu nog super, en hij is het geld meer dan waard. Ik drink ook alleen maar latte macchiato's, en dat gaat als een tierelier ;)
Alle reacties Link kopieren
Bruschetta_ schreef:
29-05-2020 13:58
Ja hij bevalt echt goed. We hebben er 6 jaar geleden ofzo een op MP gekocht, die was na 3 jaar wel op en toen hebben we een nieuwe gekocht. Doet het nu nog super, en hij is het geld meer dan waard. Ik drink ook alleen maar latte macchiato's, en dat gaat als een tierelier ;)
Klinkt als muziek in mijn oren. En schoonmaken? Niet teveel werk en gedoe? :whistle:
Alle reacties Link kopieren
zeepaardje55 schreef:
29-05-2020 14:03
Klinkt als muziek in mijn oren. En schoonmaken? Niet teveel werk en gedoe? :whistle:
Nee schoonmaken valt ook heel erg mee! Ik spoel alleen die melkopschuimer elke keer uit na gebruik, de deksel kan in de vaatwasser. Tegenwoordig laat ik er elke keer na gebruik een klein laagje water in staan, dan is het schoonmaken nog minder werk :D.
Alle reacties Link kopieren
Bruschetta_ schreef:
29-05-2020 14:05
Nee schoonmaken valt ook heel erg mee! Ik spoel alleen die melkopschuimer elke keer uit na gebruik, de deksel kan in de vaatwasser. Tegenwoordig laat ik er elke keer na gebruik een klein laagje water in staan, dan is het schoonmaken nog minder werk :D.
Slim! Hij gaat op mijn 'vergelijk-lijstje' :high5:
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook een Nespresso nemen met melkopschuimer. Zelf heb ik de Expert & Milk, eigenlijk gewoon omdat ik die het mooist vond. Ik heb hem nu bijna 2 jaar en ben er nog elke dag blij mee! Je kunt er 4 formaten mee zetten en er is een aparte uitgang voor heet water, ook erg handig vind ik. Mijn ouders hebben de Citiz & Milk, die is ook fijn.
Alle reacties Link kopieren
Nespresso Sage Creatista Plus.
Zonder discussie het beste apparaat op de markt.
Ik zou een eenvoudige Nespresso machine nemen en een aparte melkopschuimer.
Ik heb zelf een Nespresso Magimix Inissia en een Philips Senseo melkschuimer. Zeer tevreden mee.
Alle reacties Link kopieren
zeepaardje55 schreef:
29-05-2020 13:47
Tip voor een machine waar je slangetje in melkpak kunt hangen?
kijk eens bij krups, delonghi of philips.
De wat goedkopere varianten van Siemens heeft het ook
https://www.siemens-home.bsh-group.com/ ... tandingeq5 deze bijvoorbeeld. Adviesprijs hoog maar in de winkels stukken lager
Alle reacties Link kopieren
https://www.lidl-shop.nl/SILVERCREST-Es ... p100271697

Wij hebben deze sinds week of 6 en super tevreden. Weinig onderhoud, wel schoonmaken per dag maar is kwestie van knopje indrukken en stukken in vaatwasser zetten.
Geen gedoe meet met cupjes, dus minder afval en goedkoper uit. Wij zijn echt blij met het apparaat.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de Lattisimo One van Nespresso en ik ben fan! Heerlijke cappuccino’s. Ik ben ook de enige die thuis koffie drinkt. Na ieder kopje even bakje en stroompijpje uitspoelen en als de vaatwasser toch aangaat, alles even meedraaien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven