Ernstige overlast buurman

01-06-2020 00:54 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn bovenbuurman schreeuwt , zingt en rijdt met zijn step binnen over laminaat vloer. Ik ben ten einde raad. Zal ik de politie bellen of het maar accepteren. Ben bang dat de politie zegt dat ik gebeld heb , ben een vrouw en woon alleen. Hij is zeer agressief. Urenlang zeer luid telefoneren schreeuwen en zingen. Ik kan niet meer ben op. Ben bang om de politie te bellen maar ik ga er aan onderdoor. Zal ik toch bellen ?
Alle reacties Link kopieren
Met zijn step?

Zijn er nog andere buren? (Complex, duplex)
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Ben je de enige in het blok die last van hem heeft ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik woon direct onder hem. Ja hij heeft een step. Ik weet niet of andere buren ook last hebben. Het is een portiek met 6 woningen.
Alle reacties Link kopieren
LRBR schreef:
01-06-2020 00:58
Ik woon direct onder hem. Ja hij heeft een step. Ik weet niet of andere buren ook last hebben. Het is een portiek met 6 woningen.
Dan gelijk bellen.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Ben zo bang dat hij mij iets aandoet.
Alle reacties Link kopieren
Ga je morgen eens langs bij de andere buren.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Hij zit waarschijnlijk aan de drugs.
Alle reacties Link kopieren
Is hij minder valide dat hij in zijn woning met een step rijdt?
Alle reacties Link kopieren
Nee hij kan gewoon normaal lopen. Drugs zou kunnen. De politie heeft al eens aan zijn deur gestaan voor een ander incident en toen deed hij niet open. Hij was toen agressief geweest op het stadhuis en hij mag daar nooit meer komen.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt als een vreemde vogel. Mijn vriend zingt en speelt gitaar. Er zijn hier met de buren nooit afspraken over gemaakt en er is gelukkig ook nog nooit geklaagd. Dit doet hij max 3x per week tussen 19.00 en 21.00 en hier wijkt hij nooit vanaf. Of de buren het kunnen horen weet ik niet, zie ze vaak genoeg in de straat en we zeggen elkaar altijd vriendelijk gedag en maken vaak genoeg een praatje. Is je buurman verder wel sociaal in de zin van gedag zeggen als jullie elkaar tegenkomen? Misschien een grapje maken over dat ene telefoongesprek van gisteren, dat je alles kon horen en dat je vind dat hij gelijk heeft? Ik denk dat hij niet beseft hoe luidruchtig hij is en hoe gehorig het is. Misschien telefoneert/zingt hij daarna wat rustiger omdat hij dan weet dat je alles kan horen.
Alle reacties Link kopieren
Hij spreekt geen Nederlands en ook geen Engels. Het wordt dan lastig om hem aan te spreken.
Alle reacties Link kopieren
Is het kabaal nog steeds bezig?
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Dat het hier gehorig is weet hij wel. Je hoort je boven buren zelfs plassen. Bed kraken etc.
Alle reacties Link kopieren
Ja hij is nu aan de telefoon aan het schreeuwen
Alle reacties Link kopieren
Is hij dusdanig ‘gewaaid’ in het dagelijkse leven dat hij niet eens zou weten wie er precies onder/naast/boven hem woont? Heeft hij bovenburen?
Nee heb je, ja kun je krijgen
Gauw de politie bellen, niet zo bang zijn!
Zeggen dat je buurman veel overlast veroorzaakt, dan komen ze langs en verder zal het waarschijnlijk rustig worden en valt ie hopelijk in slaap.
Alle reacties Link kopieren
Bel de politie!
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
01-06-2020 00:55
Met zijn step?

Oh, dat kan hoor.. ik had in mijn eerste huis bovenburen die s nachts binnen skeelerden @( @( was ik ook gauw klaar mee.

On topic: bel de politie!
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
schorpioentje28 schreef:
01-06-2020 03:54
Oh, dat kan hoor.. ik had in mijn eerste huis bovenburen die s nachts binnen skeelerden @( @( was ik ook gauw klaar mee.

On topic: bel de politie!
Niet! Zeg me dat dat niet waar is. Nee toch? :facepalm:

Wat bezielt mensen? Skeeleren?
Alle reacties Link kopieren
Heb je gebeld?
Alle reacties Link kopieren
Mijn buren die gaan 's nachts ook zo te keer. Timmeren, hard rennen op de trap, schreeuwen, met deuren slaan. Ik heb de politie tientallen keren gebeld.

Tientallen klachten ingediend bij de woningbouwvereniging.

Je moet er maar aan wennen, hier in Nl worden de veroorzakers beschermt in de zin dat ze vrijwel niet worden uitgezet en je moet maar een hele lange adem hebben, bijna 70 klachten bij de wbv en bewijs van overlast door de politie meegerekend. Heb je overlast van je buren? heel erg jammer voor je. In mijn geval gaat het om een zwakbegaafde familie.
Bellen, dan wordt het vastgelegd in dossier. Ook gaan ze anoniem.
Zelf ook boekje met aantekeningen maken incl. data en wat je hoort. Lange adem is belangrijk. Ken mensen waar de buurman regelmatig naakt op het balkon stond te zingen, dat heeft ook lang geduurd.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil inhaken op wat Gisselle zegt: het is natuurlijk enorm vervelend dat er zo’n overlast is.

Om iemand uit zijn woning te zetten vanwege overlast is een lange weg waar je veel geduld voor moet hebben. Zeker als een gezin zwakbegaafd is wordt het er niet makkelijker op. In zo’n geval moet er ook begeleiding zijn.

Steeds meer mensen die vroeger niet zelfstandig konden wonen moeten dat nu wel doen. De begeleiding is in de praktijk soms ronduit teleurstellend en daar betalen de buren vaak de prijs voor.

Kortom vervelend als je er last van hebt. Zeker als je zelf geen mogelijkheid hebt om te verhuizen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vannacht niet gebeld. Ik heb al zo vaak op het punt gestaan om bij het woningbedrijf een klacht in te dienen. Alleen kan dat niet als je niet eerst zelf er iets aan gedaan/gezegd hebt . In mijn geval hij weet dat ik precies onder hem woon , en dat ik alleen woon. Daarbij spreek ik zijn taal niet dus zou niet weten hoe ik het eerst zelf zou moeten oplossen. Als je wel zelf gesproken hebt met de buren dan kun je dus pas een klacht indienen en schakelen zij buurtbemiddeling in. Zelf ondernemen ze geen actie. Er staat ook op de site dat mensen wat meer moeten tolereren qua buren geluiden. Heb niet het gevoel dat ik mij aanstel. Ben al lang aan het reageren op andere woningen maar er is helaas nog geen resultaat. Ik schrik elke keer een hoedje als hij weer begint te schreeuwen/zingen of telefoneren , het is met of hij bij mij in de woonkamer staat zo hard is het.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven