Warmte uit slaapkamer krijgen

13-06-2020 22:37 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Pff 31 graden in de slaapkamer, slaapkamer is (te) goed geïsoleerd. Zodra het raam weer op een kier staat blijft de warmte binnen.

Buiten is het praktisch windstil en regen is er vanavond nauwelijks gevallen. Ik durf het raam ook niet de hele nacht open te laten staan. Heeft iemand een tip? Overigens heb ik afgelopen zomers met dit weer buiten op de bank geslapen omdat het binnen niet te doen was.
Alle reacties Link kopieren
Waarom kan het raam 's nachts niet open?

Dan kan de warmte eruit!
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
Raam ‘s nachts open.
Alle reacties Link kopieren
Hor erin en raam open. Heerlijk. Waarom zou dat niet kunnen???
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Lopervanhiernaardaar schreef:
13-06-2020 22:39
Waarom kan het raam 's nachts niet open?

Dan kan de warmte eruit!
Er zijn zwaluwtjes een nest aan het bouwen vlak boven het slaapkamerraam. Vind het geen fijn idee als die vogeltjes zo het huis in kunnen vliegen. Er zit geen hor of gordijnen ofzo voor wat ze tegen kunnen houden.
anoniem_pje_x schreef:
13-06-2020 22:42
Er zijn zwaluwtjes een nest aan het bouwen vlak boven het slaapkamerraam. Vind het geen fijn idee als die vogeltjes zo het huis in kunnen vliegen. Er zit geen hor of gordijnen ofzo voor wat ze tegen kunnen houden.
Dan koop/maak je een hor.
Alle reacties Link kopieren
Nemain• schreef:
13-06-2020 22:43
Dan koop/maak je een hor.
Dat dus. Natuurlijk moet met deze temperatuur dat raam 's nachts open.
Alle reacties Link kopieren
Zorgen voor een hor zodat je ze buiten kan houden. In de avond enkele deuren en ramen tegen elkaar open zetten.
Zorgen dat er ook zoveel mogelijk warmte tegen wordt gehouden. Verduisterende gordijnen ophangen en die overdag dichthouden.
anoniem_pje_x schreef:
13-06-2020 22:42
Er zijn zwaluwtjes een nest aan het bouwen vlak boven het slaapkamerraam. Vind het geen fijn idee als die vogeltjes zo het huis in kunnen vliegen. Er zit geen hor of gordijnen ofzo voor wat ze tegen kunnen houden.
Heb je geen ventilatiestand op je ramen? (Ik heb van die haken die je dicht kunt klemmen, staan de ramen op een kier open). Ideaal.
Alle reacties Link kopieren
Hor kopen
Ventilator kopen
Flesjes water invriezen

Raam open
Ventilator voor het open raam zetteb (en aanzetten)
En voor de ventilator een paa flesjes bevroren water

Dan wordt het wel koel hoor
Nehemah schreef:
13-06-2020 22:45
Zorgen dat er ook zoveel mogelijk warmte tegen wordt gehouden. Verduisterende gordijnen ophangen en die overdag dichthouden.

Dit vooral. Hoe krijg je het voor elkaar dat je slaapkamer nu al 31 graden is?
Alle reacties Link kopieren
En hoezo geen gordijnen? Ik heb nu juist overdag de gordijnen daar dicht om de zon eruit te laten.
Koop een zonnescherm, screen of rolluiken. Zorg dat je de warmte buiten houdt. Hier is dochter haar slaapkamer ook snel warm, omdat daar de zon op staat vanaf een uur of 4 totdat hij onder gaat. Ik zorg dus dat haar verduisterend rolgordijn, de verduisterende gordijnen en het zonnescherm ervoor zitten als het zo warm is. Dat werkt toch het beste :)
Alle reacties Link kopieren
Raam heeft een ventilatierooster, kiepkapfunctie en vol open naar binnen. Omdat het windstil is werkt alleen helemaal open op dit moment.

Overdag is alles dicht, we hebben rolluiken aan de buitenkant van het huis. Echter is het zo als de warmte eenmaal binnen is is die niet weg te krijgen. Na een normale zomerweek hebben we een week nodig om de boel weer normaal te krijgen.

Ik ben nu aan het kijken of ik een soort laken voor het raam kan hangen zodat de zwaluwen niet naar binnen kunnen.
Alle reacties Link kopieren
dannas schreef:
13-06-2020 22:47
Hor kopen
Ventilator kopen
Flesjes water invriezen

Raam open
Ventilator voor het open raam zetteb (en aanzetten)
En voor de ventilator een paa flesjes bevroren water

Dan wordt het wel koel hoor
Inderdaad ventilator voor het raam zetten, trekt de koele lucht heerlijk naar binnen.
Waarom zouden ze naar binnen vliegen?
anoniem_pje_x schreef:
13-06-2020 22:51
Raam heeft een ventilatierooster, kiepkapfunctie en vol open naar binnen. Omdat het windstil is werkt alleen helemaal open op dit moment.

Overdag is alles dicht, we hebben rolluiken aan de buitenkant van het huis. Echter is het zo als de warmte eenmaal binnen is is die niet weg te krijgen. Na een normale zomerweek hebben we een week nodig om de boel weer normaal te krijgen.

Ik ben nu aan het kijken of ik een soort laken voor het raam kan hangen zodat de zwaluwen niet naar binnen kunnen.
Hoe wordt je huis zo heet als je rolluiken hebt? Het is amper warm geweest.
Alle reacties Link kopieren
Je zou ook een (wit) laken aan de buitenkant kunnen bevestigen. Dan houd je de warmte nog beter buiten.
Verder gewoon zodra het in de avond ook maar iets afkoelt boven al je ramen en deuren tegen elkaar open zetten. Ook als het windstil is. En s nachts gewoon het raam open laten, al is het maar op de kiepstand , je hebt wel frisse lucht in de kamer en dat vind ik ook een hoop schelen.
Alle reacties Link kopieren
Nemain• schreef:
13-06-2020 22:57
Hoe wordt je huis zo heet als je rolluiken hebt? Het is amper warm geweest.
Slaapkamer ligt aan de zonkant, op het heetst van de dag staat de zon op die hoek. Daarnaast hebben we een schuin dak. Die warmte is altijd al een probleem geweest, anderzijds in de winter is het heel makkelijk opwarmen en gaat er weinig warmte verloren.
NM1717 schreef:
13-06-2020 22:57
Je zou ook een (wit) laken aan de buitenkant kunnen bevestigen. Dan houd je de warmte nog beter buiten.
Verder gewoon zodra het in de avond ook maar iets afkoelt boven al je ramen en deuren tegen elkaar open zetten. Ook als het windstil is. En s nachts gewoon het raam open laten, al is het maar op de kiepstand , je hebt wel frisse lucht in de kamer en dat vind ik ook een hoop schelen.
En dit, iedereen heeft frisse lucht nodig.
Wit houdt inderdaad zon en warmte tegen.
Ik slaap ook met raam dicht meestal omdat ik een lichte slaper ben.
Wat ik nu doe is zodra de zon weg is en het buiten wat koeler is het wat door laten waaien.

Wat afgelopen zomer ook hielp is een bevroren flesje water voor de ventilator zetten (zet er wel iets onder om water op te vangen). Moet wel ieder jaar weer wennen aan slapen met ventilator want die zoemt.
Alle reacties Link kopieren
anoniem_pje_x schreef:
13-06-2020 23:03
Slaapkamer ligt aan de zonkant, op het heetst van de dag staat de zon op die hoek. Daarnaast hebben we een schuin dak. Die warmte is altijd al een probleem geweest, anderzijds in de winter is het heel makkelijk opwarmen en gaat er weinig warmte verloren.

Hier een huis- en slaapkamer op het zuidwesten, en een plat dak. Overdag heb ik aan die kant alles dicht. Ramen en (verduisterings)gordijnen. Pas als de zon wat gezakt is, gooi ik alles tegen elkaar open. Als je het eerder doet, wordt het binnen eerst een stuk warmer.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
13-06-2020 22:47
Dit vooral. Hoe krijg je het voor elkaar dat je slaapkamer nu al 31 graden is?
Mwah, dat is het bij mij ook al helaas. Oud en slecht geïsoleerd huis, slaapkamer onder een plat dak en de hele dag de zon op de ramen.
Daar valt niet tegenop te verduisteren.

Maar dan dus inderdaad, zodra de zon ondergaat de ramen open, horren dicht en de ventilator ervoor, en de plafondventilator aan.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt rolluiken. Zit daar een ventileerfunctie in? Zo niet, dan zou ik de rolluiken deels naar beneden doen tegen de zwaluwen en dan raam vol open. Die vogels vliegen echt niet bij je naar binnen op die manier. Dan in andere kamer ook ramen en deuren openzetten.

Wij wonen in een hoekhuis op het zuiden. Hele dag zon en de hoek ook hele dag in de zon. Ook megageisoleerd maar gordijnen dicht en op tijd alles open werkt goed. Het is nu pas 26 graden op onze kamer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven