Schilderij ophangen zonder spijkers

20-06-2020 21:06 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,
Ik wil een muurtje in mijn woonkamer ‘behangen’ met schilderijtjes. Maar om nu tig gaatjes te boren...

Wie heeft dé tip voor het ophangen zonder spijkers? Tesa powerstrips, nano tape, of andere opties? Ik hoor het graag!
Tesa! Die hebben ook haakjes. Ideaal!
Een rail
gizzmo-returns schreef:
20-06-2020 21:07
Een rail
Oh dat snap ik echt niet dat mensen dat doen, zo lelijk! Dan boor ik liever 20 gaatjes en die smeer ik wel weer dicht als ik weer eens wat anders met de muur ga doen - zoveel werk is dat nou ook weer niet.
anoniem_65f95e3d19661 wijzigde dit bericht op 20-06-2020 21:13
0.51% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik volg even
Alle reacties Link kopieren
leolux schreef:
20-06-2020 21:07
Tesa! Die hebben ook haakjes. Ideaal!
Dit idd.
ClumsyNinja schreef:
20-06-2020 21:11
Oh dat snap ik echt niet dat mensen dat doen, zo lelijk! Dan boor ik liever 20 gaatjes en die smeer ik wel weer dicht als ik weer eens wat anders met de muur ga doen - zoveel werk is dat nou ook weer niet.
Nogal onzichtbaar bij ons hoor. Wit op wit valt echt niet op.
Alle reacties Link kopieren
Tesa zelfklevende spijker. Werkt top. Zelfs op ruw gestucte muur.
ClumsyNinja schreef:
20-06-2020 21:11
Oh dat snap ik echt niet dat mensen dat doen, zo lelijk! Dan boor ik liever 20 gaatjes en die smeer ik wel weer dicht als ik weer eens wat anders met de muur ga doen - zoveel werk is dat nou ook weer niet.
Ik vind die rails ook altijd echt heel erg lelijk. Maar ik ken mensen die het oprecht mooi vinden. Is dus duidelijk kwestie van smaak. Ik dacht altijd dat het een soort noodzakelijk kwaad was.
Alle reacties Link kopieren
Hoe groot/zwaar zijn de schilderijtjes? Alles wat ik ooit heb opgehangen aan een plakstrip (o.a. Tesa) is weer voortijdig naar beneden gekomen en dat waren van die kleine lijstjes die bij lange na niet de 1kg wogen waar de verpakking van zei dat de kleefspijker het aankon. :(

Maar misschien had ik gewoon pech, of een slechte muur.
Alle reacties Link kopieren
rumforviva schreef:
20-06-2020 21:30
Ik vind die rails ook altijd echt heel erg lelijk. Maar ik ken mensen die het oprecht mooi vinden. Is dus duidelijk kwestie van smaak. Ik dacht altijd dat het een soort noodzakelijk kwaad was.
Eens. Ik vraag me altijd af of dat dezelfde mensen zijn die ook denken dat je kunststof kozijnen ook écht niet kunt onderscheiden van houten kozijnen, en dan in hun prachtige jaren 30 huis of oude boerderij van die lelijke plastic dingen zetten.

Maar om bij t onderwerp te blijven: ik lees graag mee want zou mijn trapgat na ruim 10 jaar wel eens willen opleuken maar ik wil geen gaatjes verder in het stucwerk.
apiejapie wijzigde dit bericht op 20-06-2020 21:36
0.96% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik had eerder één grote plaat mdf, bekleed met stof, aan de muur en daarop de schilderijtjes/foto’s. Dan heb je maar 4 gaatjes in de muur, alleen voor de mdf plaat.
Uiteraard kun je dat mdf ook in de kleur van je muur verven ipv bekleden met stof.
schorpioentje28 wijzigde dit bericht op 20-06-2020 21:37
19.81% gewijzigd
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Ik zag ergens pas een advertentie voorbij komen van heel stevig speciaal soort tape die een x aantal kilo kon dragen. Hele positieve recensies stonden erbij. Weet niet meer hoe het heette maar volgens mij iets van Sticky (?), Stickies (?).
Alle reacties Link kopieren
Treurniet12 schreef:
20-06-2020 21:35
Ik zag ergens pas een advertentie voorbij komen van heel stevig speciaal soort tape die een x aantal kilo kon dragen. Hele positieve recensies stonden erbij. Weet niet meer hoe het heette maar volgens mij iets van Sticky (?), Stickies (?).
#Aliexpress € 2,21 30%OFF | 1M/3M/5M Nano Magic Tape Dubbelzijdige Tape Transparante Notrace Herbruikbare Waterdicht Plakband reinigbare Thuis Gekkotape
https://a.aliexpress.com/_BU4dZA

Denk dat je zoiets bedoelt?
Alle reacties Link kopieren
Wij gebruiken deze:

https://www.bol.com/nl/p/3m-command-vas ... 010396627/

Alleen wel een ander merk (stuk goedkoper). Zou de naam even moeten opzoeken, maar werkt prima!
Een juichtoon da’vre langs de velden..
apiejapie schreef:
20-06-2020 21:38
#Aliexpress € 2,21 30%OFF | 1M/3M/5M Nano Magic Tape Dubbelzijdige Tape Transparante Notrace Herbruikbare Waterdicht Plakband reinigbare Thuis Gekkotape
https://a.aliexpress.com/_BU4dZA

Denk dat je zoiets bedoelt?
Ja zoiets inderdaad! Zag er iets anders uit maar komt op hetzelfde neer denk ik.
Alle reacties Link kopieren
De haakjes van Tesa zijn echt top, hier ook veelvuldig gebruikt!
Alle reacties Link kopieren
Tesa it is 😀 Volgens mij heb ik er daar zelfs nog een paar van liggen. Morgen uitproberen.
apiejapie schreef:
20-06-2020 21:35
Eens. Ik vraag me altijd af of dat dezelfde mensen zijn die ook denken dat je kunststof kozijnen ook écht niet kunt onderscheiden van houten kozijnen, en dan in hun prachtige jaren 30 huis of oude boerderij van die lelijke plastic dingen zetten.

Maar om bij t onderwerp te blijven: ik lees graag mee want zou mijn trapgat na ruim 10 jaar wel eens willen opleuken maar ik wil geen gaatjes verder in het stucwerk.
Nou dit, die rails past in het rijtje: kunststof kozijnen, laminaat, lundia kast. Praktische oplossingen maar spuuglelijk.

Het zou moeten kunnen met nanotape maar ik zou het toch laten afhangen van hoe dierbaar en/of kostbaar de schilderijen zijn. Ik heb hier wel dingen hangen waarvoor ik met liefde wat gaatjes geboord heb want ik zou echt huilen als het naar beneden zou vallen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb van die Tesa dingen maar die dingen houden maar een kilo. Daar zit je best snel aan als je grote lijsten hebt met glas. Ze zijn overigens wel heel makkelijk te verwijderen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb weleens lijm gebruikt. Hout tegen baksteen (montagekit; de ouderwetse) en ik moest bikken toen ik mijn schilderij wou verhuizen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Tesa plakspijker inderdaad! Je hebt ze ook tot 2 kilo.
Alle reacties Link kopieren
Beschadigt je muur niet als je die Tesa dingen er weer vanaf haalt?
Am Yisrael Chai!
ClumsyNinja schreef:
20-06-2020 22:05
Nou dit, die rails past in het rijtje: kunststof kozijnen, laminaat, lundia kast. Praktische oplossingen maar spuuglelijk.

Het zou moeten kunnen met nanotape maar ik zou het toch laten afhangen van hoe dierbaar en/of kostbaar de schilderijen zijn. Ik heb hier wel dingen hangen waarvoor ik met liefde wat gaatjes geboord heb want ik zou echt huilen als het naar beneden zou vallen.
Ja, voor wat foto’s ofzo is het prima. Maar een echt mooi schilderij hang je niet aan zo’n Tesahaakje.
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
21-06-2020 00:36
Beschadigt je muur niet als je die Tesa dingen er weer vanaf haalt?
Nee. Ik heb het getest nadat ik 2 haken op de verkeerde plek had geplakt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven