Goed merk meisjesfiets

28-06-2020 22:11 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze jongens zijn op tweedehands fietsen begonnen (Alpina en Batavus) en als 24 inch fiets een nieuwe Batavus fiets.

Onze dochter heeft binnenkort een 20 inch fiets nodig dus ik ben al MP in de gaten aan het houden, maar ik kom daar weinig meisjes Batavus fietsen tegen. Wat is verder nog een goed merk voor een kinderfiets? Ze fiets 5 dagen per week dus moet wel een degelijke fiets zijn.
sassie24 wijzigde dit bericht op 28-06-2020 22:12
Reden: Spelfout
0.13% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Loekie
Alpina

Onze oudste heeft een Popal gehad. Daar was ik niet laaiend enthousiast over. Snel roestig.
piepp wijzigde dit bericht op 28-06-2020 22:18
78.15% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Gazelle
Alle reacties Link kopieren
Loeki, Gazelle, Batavus, Cortina (ik zie ze hier tenminste veel).
Alle reacties Link kopieren
Yabber
Alle reacties Link kopieren
piepp schreef:
28-06-2020 22:13
Loekie
Alpina

Onze oudste heeft een Popal gehad. Daar was ik niet laaiend enthousiast over. Snel roestig.
Ja Popel hebben we ook gehad. Nieuw gekocht maar wiel liep constant aan. Fietsenmaker kon het niet fixen. Uiteindelijk na 3 maanden verkocht en tweedehands Batavus gekocht.
Alle reacties Link kopieren
Cortina niet hoor, die roest onder je kont vandaan. Hier Batavus en Gazelle.
Alle reacties Link kopieren
Geen Popal of ander plakmerk kopen, daar krijg je gegarandeerd spijt van.

Batavus, Loekie of Gazelle.

Als je in het noorden woont, NIET naar die goedkope fietsenzaak in Wirdum gaan.

Splinternieuwe roestbakken en de woorden aftersale, service of garantie kennen ze niet.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Mijn oudste heeft al vanaf de brugklas een Cortina, 9 jaar inmiddels. Alleen het stuur is wat roestig, maar verder doet hij het nog prima. 6 jaar middelbare en drie jaar parkeren bij het station doorstaan.
Alle reacties Link kopieren
KamilleT schreef:
28-06-2020 23:05
Mijn oudste heeft al vanaf de brugklas een Cortina, 9 jaar inmiddels. Alleen het stuur is wat roestig, maar verder doet hij het nog prima. 6 jaar middelbare en drie jaar parkeren bij het station doorstaan.
Wij hebben hier Sparta, 2x Batavus en een Cortina staan (permanent buiten) en de cortina kan er overduidelijk het slechtst tegen. Zou ik dus niet snel weer kiezen. Denk wel dat het betere kwaliteit is dan merken als Popal, maar echt goed, neuh.

Onze dochter heeft trouwens wel een Batavus, dus ze zijn er weldegelijk voor meisjes. Model heet diva geloof ik. Het is zo’n transportfiets. Vorige was een Sparta pick up en daarvoor een Batavus Koala.
Alle reacties Link kopieren
Tmaar schreef:
29-06-2020 00:08
Wij hebben hier Sparta, 2x Batavus en een Cortina staan (permanent buiten) en de cortina kan er overduidelijk het slechtst tegen. Zou ik dus niet snel weer kiezen. Denk wel dat het betere kwaliteit is dan merken als Popal, maar echt goed, neuh.

Onze dochter heeft trouwens wel een Batavus, dus ze zijn er weldegelijk voor meisjes. Model heet diva geloof ik. Het is zo’n transportfiets. Vorige was een Sparta pick up en daarvoor een Batavus Koala.
De prijs is er ook naar. Toen wij hem kochten was de Cortina 550 euro. Een Batavus kost al snel een paar honderd meer.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou inderdaad kijken naar een Batavus of een gazelle. Onlangs hebben wij voor onze kleine dochter een puky gekocht. (Heeft een verlaagd frame) waardoor ze naar een 24 inch fiets kon ipv een 22 inch wat niet onze voorkeur had. Tot nu zijn wij erg tevreden over de fiets.
Alle reacties Link kopieren
KamilleT schreef:
29-06-2020 00:35
De prijs is er ook naar. Toen wij hem kochten was de Cortina 550 euro. Een Batavus kost al snel een paar honderd meer.
Dat is natuurlijk waar. Al zijn de verschillen tweedehands weer minder groot en vond ik juist dat er voor Cortina relatief veel gevraagd wordt. Dan zou ik dus zoeken naar een Batavus oid. Fiets van dochter is een nog zeer knap tweedehands exemplaar waar 1 meisje op gefietst heeft voor haar. Hier nieuwe fiets indien verjaardagscadeau en anders tweedehands.
Alle reacties Link kopieren
Tmaar schreef:
29-06-2020 10:13
Dat is natuurlijk waar. Al zijn de verschillen tweedehands weer minder groot en vond ik juist dat er voor Cortina relatief veel gevraagd wordt. Dan zou ik dus zoeken naar een Batavus oid. Fiets van dochter is een nog zeer knap tweedehands exemplaar waar 1 meisje op gefietst heeft voor haar. Hier nieuwe fiets indien verjaardagscadeau en anders tweedehands.
Mijn jongste heeft een Batavus, was gunstig geprijsd in verband met een incourante kleur (paars). Daar heeft ze wel regelmatig dingetjes mee gehad, gammel stuurslot e.d. Hij roest dan weer niet :)
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reactie.
Ik hou voorlopig MP in de gaten, maar op het moment weinig aanbod van goede merken binnen 15km afstand.
Ze fietst net 2 maanden zelf naar school dus een nieuwe fiets vind ik zonde qua kans op schade, maar is 1.5km enkele reis dus wel goede kwaliteit nodig.
Alle reacties Link kopieren
Volare hebben wij een paar keer gehad. Mooie, stabiele meisjesfietsen. Nu heeft ze een Altec, ook prima.
http://www.fietsenwijk.nl/

Misschien kun je hier iets vinden?
Alle reacties Link kopieren
Cortina fietsen zie ik heel vaak. Zelf geen ervaring mee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven