Mijn kat is een seriemoordenaar

30-06-2020 05:20 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn lieve/rustige 3 jarige kater, is tot kort geleden, altijd een binnenkat geweest. Wij zijn een maand of twee geleden verhuisd naar een hele rustige wijk met veel natuur in de omgeving ( Canada). En dus mag mijnheer de achtertuin in ( die hij overigens niet verlaat).

Het begon met een dode muis voor m’n slaapkamerdeur. Oké, dacht ik. Dat kan. Zielig, maar hij zal wel mazzel hebben gehad.

Die week recht voor mijn neus, greep hij een vogel! dood. Diezelfde week lag er een dode mol voor m’n deur, doodgebeten. Hij is met een nog levende chipmunk in z’n bek aan komen lopen. En ik doe zojuist m’n slaapkamerdeur open, en ik stap verdorie bijna op een grote, doodgebeten vogel.

Ik ben niet snel van slag. Maar ik weet gewoon even niet wat ik hier mee aan moet. Ik weet het. Het is een kat. En katten jagen. Maar nu ligt er iedere dag een doodgebeten dier voor m’n blote voeten. M’n hart breekt er een beetje van, om steeds zo geconfronteerd te worden met die arme beestjes.

Het is z’n schuld niet. Dat weet ik wel. Ik vind het moeilijk. Is dit een fase? Omdat hij nu z’n vrijheid proeft en ff helemaal los gaat? Of heb ik te maken met een heuse hitman. Iemand hier ervaring mee?

De andere poes hier rent af en toe achter een insect aan, maar daar tot nu toe geen teken van moordlust.
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud is je kat?

Mijn kat deed het ook na een verhuizing naar de natuur. Voor vogels is zij te lamgzaam maar muizen ving ze wel. Ik heb wel het voordeel dat ik dus geen last heb van muizen en buren wel.

Inmiddels zijn we hier 3 jaar en dit jaar is zij rustiger en minder aan het jagen. Ze is ook al 14.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Je kat gedraagt zich dus voor het eerst van zijn leven als een kat, en jij bent zo totaal los van de natuur dat je hart breekt. Ok, dat kan.

Moordlust :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Halsbandje met belletje. Zorg wel dat er elastiek in het halsbandje zit. Blijft het haken, dan kan hij zich eruit trekken ipv zichzelf op te hangen.

Je hebt ook een soort clownskragen die knisperen en fel gekleurd zijn. Daar kunnen ze ook bijna niet ongezien/ ongehoord mee jagen.

https://www.google.com/url?sa=t&source= ... HMlTjgX_Vh
machutookunbietjemeerzijn wijzigde dit bericht op 30-06-2020 06:07
Reden: Linkje naar kraag
28.41% gewijzigd
Je reactie zegt meer over jou dan over mij....
Alle reacties Link kopieren
Je kat is gelukkig bij jou en brengt je daarom cadeautjes.

Hoe kun je zo ondankbaar zijn?
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Ik zou in die contreien eerder bang zijn dat mijn kat vermoord werd door een dier buiten, maar goed..
Alle reacties Link kopieren
BlaZoo schreef:
30-06-2020 05:55
Je kat gedraagt zich dus voor het eerst van zijn leven als een kat, en jij bent zo totaal los van de natuur dat je hart breekt. Ok, dat kan.

Moordlust :facepalm:
Los van de natuur? Ik woon in Canada, niet op de maan.
Oh sorry, je sarcasme staat uit zie ik.

En ja, een vogel die z’n halve gezicht mist en nog ligt te stuipen vind ik heel rot om te zien.

Sue me.
Alle reacties Link kopieren
Machutookunbietjemeerzijn schreef:
30-06-2020 06:04
Halsbandje met belletje. Zorg wel dat er elastiek in het halsbandje zit. Blijft het haken, dan kan hij zich eruit trekken ipv zichzelf op te hangen.

Je hebt ook een soort clownskragen die knisperen en fel gekleurd zijn. Daar kunnen ze ook bijna niet ongezien/ ongehoord mee jagen.

https://www.google.com/url?sa=t&source= ... HMlTjgX_Vh
Zo’n belletje hebben we al, werkt niet! Zal de link ff checken!
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
30-06-2020 06:20
Je kat is gelukkig bij jou en brengt je daarom cadeautjes.

Hoe kun je zo ondankbaar zijn?
Manlief is een behoorlijk avontuurlijke eter, maar mollen en muizen gaan hem te ver denk ik :proud:
Misschien stiekem wegwerken in z’n pasta? ;-D
universeinmotion wijzigde dit bericht op 30-06-2020 07:14
21.46% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
OohBoy schreef:
30-06-2020 06:40
Ik zou in die contreien eerder bang zijn dat mijn kat vermoord werd door een dier buiten, maar goed..
Ja dat is hier altijd een ( klein) risico. Maar hij is echt zo veel gelukkiger buiten. En dat is dan toch ook de natuur. Andere dieren zijn ook niet blij dat ik mijn mini tijger los laat lopen denk ik zo.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap je wel hoor TO.
Onze laatste kat was ook zo'n lustmoordenaar.
;-)
Hij maakte de klus ook nooit af. Hij verwonde zijn prooien enkel erg genoeg dat ze niet meer konden ontsnappen, maar nog wel even bleven leven.
Dan zat hij zo zelfgenoegzaam naar dat spartelende en lijdende diertje te kijken, dat het hem haast sadistisch deed lijken.
Behalve binnenhouden begin je er weinig tegen. Een belletje hielp bij ons ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Chipmunks hebben wij hier niet, maar mijn kat is zeker een seriemoordenaar. Over zijn vroege jeugd kan ik je niets vertellen, maar sinds hij vanuit het asiel bij ons gekomen is, is hier geen muis meer veilig. Hij eet soms wel 6 muizen per dag, liefst op de keukenvloer. Maar hij vindt het inderdaad ook zo leuk bij ons, dat hij regelmatig kadootjes neerlegt. Muizen, ratten (in de afgelopen 4 weken 30 stuks), af en toe een vogeltje, een mol hadden we ook al een keer, en een jonge haas. De mooiste kadootjes worden neergelegd in de slaapkamer van zijn lievelingsbaasje, mijn puberzoon. Die ervan griezelt om ze op te ruimen, dus daar is mama de pineut.

En nee, mijn kat heeft geen clownskraag en ook geen belletje. Wij wonen tussen de boeren en het muizen- en rattenvrij houden van de directe omgeving van het huis is zijn bijbaantje.

Het went :P ...
Pluk de dag! - In loving memory A.C. ❤
Alle reacties Link kopieren
Euhm iets met voedselketen? Je hart breekt? Je hebt een dier in huis en dat dier eet Dus andere dieren.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
De kat van mijn schoonvader is al aardig op leeftijd maar hij weet ze nog goed te vangen.
Meestal muizen.
Wat hij doet is ze op het aanrecht leggen. Kan zijn baasje het maar mooi gebruiken bij het koken. Meestal heeft hij er zelf al een paar hapjes van genomen maar vooruit, eerlijk zullen we alles delen. Yummy!
Alle reacties Link kopieren
Ik typte mijn bovenstaande bericht nog in bed. Ben nu beneden en de buit van vannacht: drie dode muizen in de keuken.
Kat ligt uiterst schattig en onschuldig bij zoon in bed te slapen.
Pluk de dag! - In loving memory A.C. ❤
Die van ons houdt het bij muizen en kikkers. Ik vind het vreselijk, maar je kunt er weinig aan doen. Als we vogelnestjes in de tuin hebben, dan krijgt ze tijdens het uitvliegen van de jonkies een halsband met belletje en we houden haar dan zoveel mogelijk binnen. Maar als ze wel naar buiten gaat, dan horen de vogeltjes haar in elk geval.
Alle reacties Link kopieren
CaroMamaVanMaik schreef:
30-06-2020 07:38


Het went :P ...
Je zou bijna een restaurant beginnen. Zonde van al dat vlees |-) :proud:
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
30-06-2020 06:20
Je kat is gelukkig bij jou en brengt je daarom cadeautjes.

Hoe kun je zo ondankbaar zijn?
Je weet dat dit onzin is toch!?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
De kat van mijn moeder hield dit vol tot zijn overlijden toen hij jaar of 10 was geloof ik. Frequentie werd op gegeven moment wel wat lager.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook zo'n kat. Via het kattenluikje in de achterdeur brengt ze vanalles binnen. We geven haar een compliment en zetten haar met prooi en al via de voordeur weer buiten. In de voortuin kijk ik dan of de prooi nog loopt of vliegt en anders kan ze daar de klus afmaken. Inmiddels weet ze dat en loopt ze al miauwend rechtstreeks naar de voordeur met haar trofee.

Als je niet opgewassen bent tegen dit soort geweld, zijn huisdieren zoals konijnen wellicht een beter idee?
Onze katten hebben belletjes en mogen de tuin niet uit.

De kat verstoort de vogelpopulatie in Nederland, ze zijn geen onderdeel van de vrije natuur (en dus voedselketen). Dus nee, ik laat mijn katten niet vrijuit jagen. Ook niet in andere tuinen poepen, bijkomend voordeel.
Alle reacties Link kopieren
Onze katten blijven om die reden ('s nachts) buiten. Geen kattenluikje, geen cadeautjes voor (onder) je blote voeten.
Alle reacties Link kopieren
Het went?
(na ja, dode muizen en ratten dan, vogels en babyhaasjes (gelukkig bijna nooit hier) blijven heel naar).

Wij wonen buitenaf en onze katten houden de buurt muizen en ratten vrij. Omliggende buren zijn er ook blij meer, want ze hoeven sinds wij katten hebben, geen gif meer neer te zetten.

Die van ons eten het grootste gedeelte van wat ze vangen zelf op.
In het begin niet, toen werd alles voor ons neer gelegd. Hebben ze toen meerdere keren verteld dat wij ook heel blij met hun zijn en dat ze echt niet iedere dag een cadeautje hoeven voor ons neer hoeven te leggen. We zouden ze nooit meer terug brengen naar het asiel. Langzaamaan werden onze cadeautjes wat minder en nu vind ik meerdere keren per dag ingewanden op de mat bij de achterdeur.
Vind het zelf wel een fijner idee dat ze de beesten die ze doden ook zelf op eten. Voelt niet zo zinloos.

Bij ons heeft meerdere keren een goed gesprek voeren dus geholpen ;-) kun je ook eens proberen.
Dit voorkom je alleen door je kat binnen te houden. Eens een jager, altijd een jager is mijn ervaring.

Het is een van de redenen dat ik geen katten heb: ik vind het zielig voor de vogels en een kat binnen vind ik ook zielig.

Huiskatten vangen echt enorm hoeveelheden vogels jaarlijks.
Ik heb een tuin met heel nestelende vogels. En ik baal dan best weleens als de kat uit de straat (gelukkig is het er maar een) weer in onze tuin loopt te loeren. Marters, vossen, kraaien en eksters pakken ook (jonge) vogels, maar die horen van oorsprong in de natuur en hebben eten nodig voor hun jongen. Daar heb ik wat minder moeite mee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven