Stoomreiniger

04-07-2020 13:09 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weer een lekker andijvie topic :)

Mijn baby kruipt nu lekker het hele huis door, maar laat dus ook overal een kwijlspoor achter... :kwijl:
Nu zat ik te denken aan een stoomreiniger voor de vloer (plavuizen) en het tapijt bij de bank.
Ook zijn speelkleed is nu een vieze bende geworden, dus zou fijn zijn als ik die gewoon af en toe kan stomen. Kleed kan
namelijk niet in de wasmachine helaas.

Iemand die er zoiets heeft? Voor of nadelen graag? Welk merk/ type juist wel of niet?
Die van mij staat al 15 1/2 jaar te wachten op een klusje omdat het met een doekje veel sneller en beter is gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik had ook hoge verwachtingen van mijn stoomreiniger maar ik vond het tegen vallen. Als je de vloer doet moet je steeds het doekje vervangen anders doe je de vloer met hetzelfde (inmiddels vieze) lapje. Hij stond al snel te verstoffen omdat ik een emmer en dweil toch makkelijker (en hygiënischer) vond.

Ik zou er niet nog een keer voor kiezen.
Ik doe mijn best
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben er ook een en deze wordt wel gebruikt. We hebben stenen vloeren, een ervan is een granieten vloer. Ik vind zelf dat het reinigen met de stoomreiniger supersnel en goed gaat. Met name op poreuze granieten vloer, heb vuil wordt direct losgeweekt. Ik doe er ook de badkamer en ramen mee en alles sneller en beter dan met de gewone spons of doek.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een kaercher en vind het ideaal. Vloeren worden sneller en beter schoon. Dweil is zo vervangen en dat vind ik hygiënischer dan steeds in een emmer met vies water te spoelen. Kalk en zeepresten in de badkamer zijn super snel weg. Vind alleen de dweilen behoorlijk duur maar ja dan heb je ook wat.
Met stof stomen heb ik geen ervaring.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er één van Viveda, voor 60 euro ofzo, inclusief 2 doeken/dweilen (hoe je het ook noemt). Gewoon per keer een schone doek eronder doen, doek kan bij de handdoeken in de wasmachine, ik spoel 'm wel na gebruik eventjes uit voordat ik 'm in de wasmand mik, dan is een groot deel van het vuil er al af. Ik vind het ideaal, kan er ook het vloerkleed mee doen, dus speelkleed moet ook kunnen lijkt me. Gebruik 'm alleen voor de vloer, want dit is ook echt een vloerding zeg maar. Voor mij geen dweil meer :-D
Alle reacties Link kopieren
Ik ben wel heel blij met de stoomreiniger en de hulp ook.

Ik heb er gewoon nog extra doekjes bij besteld. En zo’n ring om tapijten te kunnen stomen. Voor mij werkt het beter dan een gewone dweil of mop.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
mevrouwn schreef:
04-07-2020 13:39
Ik heb een kaercher en vind het ideaal. Vloeren worden sneller en beter schoon. Dweil is zo vervangen en dat vind ik hygiënischer dan steeds in een emmer met vies water te spoelen. Kalk en zeepresten in de badkamer zijn super snel weg. Vind alleen de dweilen behoorlijk duur maar ja dan heb je ook wat.
Met stof stomen heb ik geen ervaring.
Ik heb ook een Kärcher en gebruik altijd hydrofiele doeken van de Hema als dweil eromheen. Na de babytijd gebruikte ik die toch nooit meer en je slaat ze er zo omheen. Voor het dweilen van de woonkamer, de hal en de keuken gebruik ik er een stuk of 5. Veel hygiënischer dan een gewone mop of dweil, want de stoom doodt bacteriën. Voor onze natuurstenen vloer vind ik het ideaal. Het is alleen wel een zwaar ding en het duurt even voor hij warm is, maar daar heb ik geen problemen mee.
Alle reacties Link kopieren
Ik!
Heb er een van black and decker. Dweil er wekelijks mee. Ik vind het echt 100x makkelijker dan met een mop, dan worden dingen toch al gauw te nat, duurt lang voordat het droogt, met sommige schoonmaakmiddelen droogt het plakkerig op... Met de stoomreiniger doe ik in 5min de woonkamer en keuken. Ideaal.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties! Gelukkig ook positieve reacties!
Ga ik eens verder op onderzoek uit welke voor hier het meest geschikt is.
Ik heb er 1 van Shark. Nu 2 jaar en heb al 2 jaar niet meer normaal gedweild. Dit is echt zo veel makkelijker en sneller.
Ik gebruik m alleen beneden want boven hebben we laminaat.

Die kleine stoomreinigers heb ik geen ervaring mee.
Alle reacties Link kopieren
Hoe doe je dat met de hoekjes. En plekken waar spullen staan? Aan kant staat een tv meubel met daarnaast een staande lamp in de hoek. Daar kom je niet tussen of je maait het snoer mee. Doe je dat apart met een ander sopje?
Alle reacties Link kopieren
Rilena schreef:
04-07-2020 19:11
Hoe doe je dat met de hoekjes. En plekken waar spullen staan? Aan kant staat een tv meubel met daarnaast een staande lamp in de hoek. Daar kom je niet tussen of je maait het snoer mee. Doe je dat apart met een ander sopje?
Huh? Hoe doe je dit normaal met dweilen dan? Dan heb je toch exact hetzelfde 'probleem'? Dus gewoon op dezelfde manier oplossen dan :-)
Alle reacties Link kopieren
[quote=Rilena post_id=31602714 time=1593882697 user_id=65086]
Hoe doe je dat met de hoekjes. En plekken waar spullen staan? Aan kant staat een tv meubel met daarnaast een staande lamp in de hoek. Daar kom je niet tussen of je maait het snoer mee. Doe je dat apart met een ander sopje?
[/quote

Met een mop heb je toch hetzelfde probleem?
Alle reacties Link kopieren
Ja klopt maar dan hoef ik geen apart sopje meer te maken. Nu moet ik toch weer een emmer en dweil van boven halen. En dan 2x spullen (6) schoonmaken. Vroeg me af er dan nog zoveel tijdwinst in zat. Maar ik denk waarschijnlijk te moeilijk :-D
Alle reacties Link kopieren
Rilena schreef:
04-07-2020 19:11
Hoe doe je dat met de hoekjes. En plekken waar spullen staan? Aan kant staat een tv meubel met daarnaast een staande lamp in de hoek. Daar kom je niet tussen of je maait het snoer mee. Doe je dat apart met een ander sopje?
Daar loopt nooit iemand, er ligt hooguit stof. Dus dat stofzuig ik gewoon en als ik zie dat het vies is door spinnen oid, doe ik dat met de hand met een doekje. Maar dat is hooguit 1 of 2 keer per jaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven