Elektrische tandenborstel, welke?

04-07-2020 23:23 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,
Ik heb al jaren een roze Philips diamond clean tandenborstel, was er altijd heel tevreden over, maar hij lijkt nu echt zijn beste tijd gehad te hebben. Normaal gesproken zou ik zonder aarzelen weer voor een Philips zijn gegaan, maar: ik heb voor mijn vriend en mijn zoon (die daarvoor allebei een elektrische oral b gebruikten) respectievelijk een Philips diamond clean en een Philips sonicare v2 gekocht, en zij kregen allebei commentaar van hun tandartsen dat ze opeens een stuk slechter waren gaan poetsen! :O
Vervolgens heb ik alle tandenborstels vergeleken, bleken hun borstels in vergelijking met de mijne nauwelijks te pulseren. Philips heeft ze toen kosteloos vervangen, maar nog steeds voelden ze heel zwak. Ik heb ze toen laten bekijken door mijn tandarts, die zei dat de mijne (diamond clean pink) ok was, die van mijn vriend (diamond clean amethyst) onder de maat, en die van mijn zoon (sonicare v2 black) zó slecht dat ik hem beter weg kon gooien. :'(
Hij raadde me aan over te stappen naar oral b. Maar voordat ik toch weer een behoorlijk bedrag aan een tandenborstel ga uitgeven, vroeg ik me af: waar poetsen jullie mee, Philips of oral b? En welk model?
"Who would've thought it?"
Alle reacties Link kopieren
https://www.bol.com/nl/p/philips-sonica ... 3167/?s2a=

Ik heb deze, erg tevreden over en geen commentaar van de tandarts ;-)
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 2jr geleden een oral b junior gekocht, sale bak bij de aldi oid. Prima ding, gewone borsteltjes passen er ook op. Nog steeds een prima ding en tandarts zag bij de 1e controle nadat ik hem gekocht had zeker verschil. (bijna geen tandsteen meer)
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een oral B en ben er prima tevreden over, en een stuk goedkoper dan de Philips.
Ik heb sinds een half jaar een Philips sonicare. Kreeg een paar weken geleden van de tandarts (waar ik al drie jaar niet was geweest) het compliment dat ik heel goed gepoetst heb en bijna geen tandsteen had.
Wat zijn er veel topics over elektrische tandenborstels de laatste tijd! Maandag nog dit topic: mode-beauty/elektrische-tandenborstel-d ... ges/464726

Ben zelf na jaren diverse Oral B’s gehad te hebben helemaal overgestapt op de Philips Sonicare. Veel fijner vind ik. Voelt ook veel schoner. Volgens mijn tandarts maakt het niet uit, maar voor mij voelt de Oral B nu als een grof en lomp ding.
anoniem_639a9136a72af wijzigde dit bericht op 05-07-2020 09:47
16.69% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb juist een philips sonicare gekocht, veel fijner dan de oral b. Qua poetsen ook geen commentaar. Gebruiken ze hem wel goed?
Alle reacties Link kopieren
Thanks allemaal voor de reacties!

@rumforviva: ik had inderdaad al geprobeerd te zoeken naar oudere forumberichten op Viva, zowel met de zoekfunctie als via Google, maar er kwam niets recents naar boven?? Bedankt voor het linkje!

@-Red-: ze poetsen wel goed, ik heb de body’s van hun tandenborstel ook zelf geprobeerd, en inderdaad een groot verschil met mijn Philips, het voelt letterlijk alsof je tanden geaaid worden, zo weinig power! En mijn tandarts heeft ze ook echt uitgebreid bekeken samen met zijn team mondhygienisten. Het lijkt net alsof ik een maandagochtendmodel heb getroffen... maar dan wel 4x in totaal :(
"Who would've thought it?"
Alle reacties Link kopieren
Ps: nadat ik nieuwe tandenborstels van Philips had gekregen en deze ook niet goed waren, heb ik nog een paar contact gezocht maar geen reactie meer gekregen. Ik heb nog wel een recensie geplaatst op hun site, maar deze werd steeds verwijderd omdat hij “in strijd was” met de voorwaarden. :(
"Who would've thought it?"
Alle reacties Link kopieren
Wat raar. Ik heb er een met twee standen trouwens, maar die hardste stand is ook echt hard. Poetst dan veel harder dan de oral b die ik eerst had.
Alle reacties Link kopieren
N.a.v. dat 'andere' topic heb ik een Philips Sonicare (4300) aangeschaft. Moest even wennen aan het geluid maar hij poetst heel fijn. Wat Rum ook al aangaf, de OralB voelt nu heel lomp. Mijn tanden voelen echt gladder.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven