Gek van gehol van peuter, even frustratie afschrijven.

08-07-2020 20:09 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even wat frustratie van me afschrijven:

Ik hoor de hele dag, van het moment dat het kind op is tot het naar bed gaat (20.00) het gehol en geren vd peuter die onder mij woont.

Ik weet, het is een peuter en het lastig daar wat van te zeggen, maar het dreunt zo lekker door naar boven. En is het normaal dat een 3 jarige zo laat naar bed gaat.

En als dat kind op bed ligt hoor ik het gedreun vd kerels daaronder en naast me. Op een betonnen maar holle vloer.

Verhuizen is geen optie helaas. Ik zou willen dat ik minder gevoelig was voor geluid, ik word er moe en gestresst van.

Tijd voor een hele rijke vent of de hoofdprijs in de loterij.

Wie word er nog meer gek van de buren, jong en oud?
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Of je huis isoleren en een noisecancelkoptelefoon?

Is het huur of koop? Bij huur bel de woningbouw eens en bij koop bespreek het geluidsprobleem een op de VVE vergadering.
Alle reacties Link kopieren
Ben je altijd thuis?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Sinds wanneer is 20 uur laat?
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
08-07-2020 20:11
Ben je altijd thuis?

Op dit moment een groot deel vd dag wel vanwege dat coronagedoe. Thuis werken, er alleen uit voor boodschappen, wandelen en sporten.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Alle reacties Link kopieren
Als je 20u al laat vindt, wacht dan maar tot kind ouder wordt en op zijn 16de tot 1u 's nachts wakker is.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Als je alle buren hoort, dan lijkt het mij geen geschikt huis voor jou. Je lijkt gevoelig voor leefgeluiden, want daar valt het geluid lopende buren gewoon onder.

Ik zou kiezen voor geluidswering in de vorm van een koptelefoon of oordopjes, als je geen mogelijkheid rot verhuizen hebt.

Een woningbouwcorporatie doet niets tegen overlast van normale woongeluiden. Terecht ook, want ik snap niet dat mensen in een flat gaan wonen als je weet dat je daar niet tegen kan.
Alle reacties Link kopieren
*Sally* schreef:
08-07-2020 20:14
Sinds wanneer is 20 uur laat?
Ik heb geen verstand van peuters, maar na 19.00 naar bed vind ik best laat.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Alle reacties Link kopieren
Mutsje78 schreef:
08-07-2020 20:17
Ik heb geen verstand van peuters, maar na 19.00 naar bed vind ik best laat.
Kind moet niet naar school, het is zomer en tot 22u of daaromtrent licht.
Dan vind ik 20u vrij redelijk / niet spectaculair.

Voor 't zelfde geld kan kind morgen uitslapen en laten ze hem wakker blijven tot 22u.


En bovendien ... als kind in bed ligt, klaag je dus over de buren daaronder.
wissewis wijzigde dit bericht op 08-07-2020 20:19
9.98% gewijzigd
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Dan is het wel irritant. Ik zou de buur eens vragen om te luisteren hoe het bij jou klinkt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Mutsje78 schreef:
08-07-2020 20:17
Ik heb geen verstand van peuters, maar na 19.00 naar bed vind ik best laat.
Kind van 2 slaapt hier om half 9/9. Vooral in de zomer wanneer het overdag te warm is om naar buiten te gaan (ander land). Ik vind 20:00 echt niet laat.

Ik zou ook een noise cancelling koptelefoon kopen, aangezien je nadat de peuter naar bed gaat last hebt van andere buren.
anoniem_397598 wijzigde dit bericht op 08-07-2020 20:20
16.92% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
[quote=Because post_id=31619490 time=1594232228 user_id=370010]
Als je alle buren hoort, dan lijkt het mij geen geschikt huis voor jou. Je lijkt gevoelig voor leefgeluiden, want daar valt het geluid lopende buren gewoon onder.

Ik zou kiezen voor geluidswering in de vorm van een koptelefoon of oordopjes, als je geen mogelijkheid rot verhuizen hebt.

Een woningbouwcorporatie doet niets tegen overlast van normale woongeluiden. Terecht ook, want ik snap niet dat mensen in een flat gaan wonen als je weet dat je daar niet tegen kan.


Alsof dat een keuze is..... Ik zou liever in een vrijstaande vila wonen dan in een flat, maar daar verdien ik bij lange na niet genoeg voor.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Alle reacties Link kopieren
Wissewis schreef:
08-07-2020 20:16
Als je 20u al laat vindt, wacht dan maar tot kind ouder wordt en op zijn 16de tot 1u 's nachts wakker is.
Ik mag toch hopen dat ze dan verhuisd zijn zeg. De kleine ligt bij zijn moeder op de kamer, er is maar 1 slaapkamer.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Alle reacties Link kopieren
Hoeveel tijd is het nu écht dat je wat hoort? Want kind zit als het goed is 3x per dag aan tafel en misschien ook nog tijdens 2 tussendoortjes. Doet misschien nog een middagdutje als het een jonge 3 jarige peuter is. En hopelijk krijgt kind ook nog wat frisse lucht op een dag. En kan misschien ook nog rustig een kwartiertje spelen met auto's/lego/blokken of voorgelezen worden of voor de tv zitten.

Kortom, ik denk dat je, omdat je je eraan irriteert, het idee hebt dat het de hele dag is en je als het stil is zit te wachten tot het weer gebeuren gaat.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Because schreef:
08-07-2020 20:17
Als je alle buren hoort, dan lijkt het mij geen geschikt huis voor jou. Je lijkt gevoelig voor leefgeluiden, want daar valt het geluid lopende buren gewoon onder.

Ik zou kiezen voor geluidswering in de vorm van een koptelefoon of oordopjes, als je geen mogelijkheid rot verhuizen hebt.

Een woningbouwcorporatie doet niets tegen overlast van normale woongeluiden. Terecht ook, want ik snap niet dat mensen in een flat gaan wonen als je weet dat je daar niet tegen kan.
Als je een laag inkomen hebt, kun je niet kiezen voor vrijstaande woningen.
Alle reacties Link kopieren
Mutsje78 schreef:
08-07-2020 20:22
Ik mag toch hopen dat ze dan verhuisd zijn zeg. De kleine ligt bij zijn moeder op de kamer, er is maar 1 slaapkamer.
Tegen dan ligt ie dus op een slaapbank in de living. Of ligt moeder op die slaapbank.
De woningbouw-huizen liggen nu éénmaal niet zomaar voor 't grijpen.


Je kan natuurlijk jezelf ook terug op de wachtlijst smijten.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Mijn peuter ligt er om 19.00 uur wel in hoor. De zesjarige ook. Die zijn op. Maar andere kinderen zullen misschien een ander ritme hebben.
Wissewis schreef:
08-07-2020 20:16
Als je 20u al laat vindt, wacht dan maar tot kind ouder wordt en op zijn 16de tot 1u 's nachts wakker is.
Pubers rennen gelukkig niet meer door huis heen. Die hangen, gamen en liggen verder te stinken in hun bed.
Alle reacties Link kopieren
Noise-cancelling koptelefoon kopen, echt. Ik kan ook niet tegen buurgeluiden en vrijstaand is geen optie maar dankzij Bose zit ik nu niet in de bak.

Ik ben er ook van overtuigd dat als je gevoelig bent voor geluid dat elke woning waar je muren/vloeren deelt je buren zult horen. Ik heb nu een vrij nieuw appartement maar ik hoor mijn buren echt nog wel af en toe.
Alle reacties Link kopieren
Ten eerste je bent de ouder niet en het gaat je niets aan hoe laat een peuter gaat slapen. Die van mij gaat ook ergens tussen 19 en 20 uur naar bed en in het weekend regelmatig later. 20.00 uur is echt geen gekke tijd. En tja, peuters zijn bewegelijk, je kan ze moeilijk aan een stoel vastbinden.

Je woont in een gehorig gebouw en je hoort normale leefgeluiden. Daar is weinig (lees niets) aan te doen. Accepteren of toch op zoek naar een andere woning. Een noisecancelkoptelefoon is een goede tip als je zo gevoelig voor geluiden bent.
Alle reacties Link kopieren
*Sally* schreef:
08-07-2020 20:14
Sinds wanneer is 20 uur laat?
Hey Sally!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Ik woon in een flat met flink wat geluidsoverlast. Vind ik dan, in het verleden ook politie hierom bij gehad. Gelukkig zijn de ergste nu weg, helaas heb je niet over alles controle in het leven. Jouw klacht hoorde ik ook van een vriendin in Amsterdam.

Onze flat werd gerenoveerd, veel lawaai dus, toen heb ik bij de Praxis een oorbescherming gekocht van 39,50 en je kunt nog steeds je oordopjes in voor muziek. Ik slaap er trouwens ook mee.

Dat was even wennen, maar ik zou willen dat ik het eerder had gekocht. Echt, voor iedereen die geluidsgevoelig is, ik ben dat echt extreem, het werkt echt! En ik heb goedkope Philips oordopjes voor muziek. Stuk goedkoper dan een Bose.

Ik hoop dat het je goed zal doen. Ik heb dus de gele oorbescherming van Praxis
Alle reacties Link kopieren
Wat Doreia* zegt, een peuter rent echt niet van 7;00 tot 20:00 uur door de kamer. Eet een boterham, kijkt een filmpje, speelt, gaat mee naar buiten enz. En wat ik ken meestal op blote voeten of sokken.
Ik hoor mijn buurkinderen ook, soms blij, soms huilend, ze bewegen, mogen ze?

Tegenwoordig zijn senioren appartementen, zg. aanleunwoningen ook beschikbaar voor jonger dan < 55 jaar. Misschien is dat een betaalbare optie voor je. Serieus bedoeld, hé.
Alles sal reg kom
Alle reacties Link kopieren
captain_hindsight schreef:
08-07-2020 20:25
Mijn peuter ligt er om 19.00 uur wel in hoor. De zesjarige ook. Die zijn op. Maar andere kinderen zullen misschien een ander ritme hebben.
Maar als je peuter tussen de middag lekker nog 2 uurtjes slaapt is hij om 19.00 waarschijnlijk nog niet moe.

TO, ik neem aan dat ze ook boodschappen doen, even buiten wandelen, eten, slapen, even voor de tv hangen, werkt moeder (en is kind dus dagje bij opvang)? Het lijkt me stug dat dat kind de hele dag door de tent rent.

Probeer je wat minder op het geluid te focussen. Koptelefoon, muziek of zelf ook even wat meer frisse lucht. Je klinkt of je het kunt gebruiken. Gun het jezelf!
Nouschi schreef:
08-07-2020 20:36
Hey Sally!
:hello:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven