Familie bed , meningen gevraagd

09-07-2020 17:25 84 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn een samen gesteld gezin bestaande uit 2 moeders en 2 dochters, wij zijn bijenkaar gekomen door een traumatische ervaring ( beide mannelijke partners / vaders verongelukt ) via een gesprek groep.
Vanaf het begin klikte het enorm tussen ons, we zijn na ruim 1 jaar dan ook samen gaan wonen ( nu 9 jaar geleden ) toen we samen zijn gaan wonen waren de kinderen nog klein ( nu 14 en 15 ) mede door de ervaring voor dat we samen gingen wonen hebben we besloten dat het voor de kinderen beter was om met zijn allen op 1 kamer te gaan slapen in 1 groot kingsized familie bed, dit om dat de kinderen vaak snachts bang waren en huilden en ze niet goed sliepen.
Dit ging stukken beter toen we met zijn allen samen gingen slapen, kinderen hadden steun lagen niet alleen sliepen door en ook lang , soms moesten we ze gewoon wakker maken, en ze waren niet bang meer en als ze dat wel waren kropen ze gewoon lekker tegen een van de anderen aan .
Dit kwam hun erg ten goede en ook in het algemeen de binding tussen ons werd steeds hechter en dieper, onze dochters zijn ook steeds meer naar elkaar toe gegroeid en aan elkaar gehecht ( nu lijken ze soms wel een tweeling kwa gedrag ).
Sinds dien is er aan onze slaap situatie nooit meer iets veranderd en slapen we nog steeds met zijn allen in 1 bed.
we hebben wel eens gevraagd aan onze dochters of ze misschien een eigen bed willen op hun kamer , om dat ze nu ouder worden en ook wel eens aan het logeren gaan en daar alleen slapen, maar dat willen ze beide niet, ze vinden het veelte leuk om met zijn allen in 1 bed te liggen, de oudste zegt zelfs dat als ze het huis uit is het liefst ziet dat er 1 of 2 vaste nachten per maand worden gepland om met z'n vieren lekker samen te gaan slapen om dat ze dit heerlijk vindt.
We hebben in het gemeenschappelijk bed ook geen vaste plek waar we liggen, we gan gewon ergens liggen en kijken wel wie er naast komt, dit vinden we ook heel leuk en gezellig, om dat je dan heerlijk je plek kan kiezen en iedere nacht weer een ander naast je hebt.

Alleen er is ook een keer zijde niet binnen het gezin maar daar buiten, daar krijgen we wel eens commentaar op onze invulling van de nacht en wordt ook wel afwijzend gereageerd van moet je niet doen kids worden ouder etc.
Soms twijfel ik ook wel eens, maar dat ebt al weer heel snel weg als we weer samen zijn en lekker met elkaar in bed liggen, om dat het ook wel erg fijn en prettig is, zo met elkaar.

Maar wil wel eens weten hoe kijken jullie hier tegen aan
of zijn er misschien meer die met het hele gezin in groot 1 familie bed slapen en hebben misschien ook een goede ervaring er mee.
Waarom betrek je de buitenwereld er bij? Als het voor jullie werkt gewoon van genieten en de buitenwereld uit je slaapkamer houden.
Alle reacties Link kopieren
Oh lijkt me heerlijk als mijn dochters nog bij mij willen slapen als ze die leeftijd hebben :love:
Alle reacties Link kopieren
Lekker de buitenwereld buiten laten. Jullie gezin, jullie mogen zelf weten hoe je wilt slapen.
Ik denk precies hetzelfde. Als jullie vieren er heel blij en gelukkig mee zijn, wat maakt de mening van de buitenwereld dan uit?

Maak je je er zorgen over? Het klinkt heerlijk fijn en geborgen.
Wat fijn en bijzonder dat jullie elkaar gevonden hebben.

Wij hebben geen familiebed, wel klimmen onze kinderen regelmatig s nachts bij ons in bed, en dat vinden mijn man en ik beiden niet erg. De oudste is 13 en de jongste 7.
Alle reacties Link kopieren
Mijn pubers slapen ook nog weleens bij mij in 1 bed als ze zich niet fijn voelen of niet kunnen slapen ofzo.
Prima toch, als ieder het fijn vind.
Waar je niets aan kan veranderen blijft niet perse hetzelfde.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het superknus klinken! En ik zou me ook weinig aantrekken van de buitenwereld.

Het zal wel gaan veranderen als de dochters een vriendje of vriendinnetje krijgen: dan zullen ze vast een eigen bed willen, al is het maar om lekker op te hangen.
Alle reacties Link kopieren
Als ieder gezinslid daar helemaal gelukkig mee is, wat interesseert het dan wat Mien van op de hoek vindt?
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Of een eigen bed en een familiebed.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Als iedereen het echt fijn vind prima. Ik vind het niets en voor mij is een bed hooguit voor twee personen. Kind bij (stief)ouders in bed vind ik niets, zeker niet als ze ouder zijn dan een jaar of zes.
Klaar mee
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het wel raar klinken.
Lekker boeiend dat ik liever niet met mijn gezin in 1 bed slaap, toch?
Waarom moet je anderen om hun mening vragen?
anoniem_393625 wijzigde dit bericht op 09-07-2020 17:51
0.86% gewijzigd
chocolol schreef:
09-07-2020 17:49
Ik vind het wel raar klinken.
Maar heb je er last van?
Ik ken ook een gezin met 2 puberzonen die dat af en toe doen. Ik vind het persoonlijk nogal vreemd, maar als je er niemand kwaad mee doet dan niks aan de hand. Maar ik kan me er echt niets bij voorstellen dat je dat zou willen als puber zijnde. Maar wel fijn dat je zo'n goede relatie met je kinderen hebt toch?
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
09-07-2020 17:50
Maar heb je er last van?

Nee maar TO vraagt hoe anderen er tegen aan kijken dus dan geef ik vrijelijk mijn mening.
chocolol schreef:
09-07-2020 17:54
Nee maar TO vraagt hoe anderen er tegen aan kijken dus dan geef ik vrijelijk mijn mening.
Dan verschillen wij daarin. Ik vind niet zo gauw iets raar, als het met instemming van alle partijen gebeurt en men er verder niemand mee lastig valt. Maar dit is dus precies de reden dat ik niet zo goed snap waarom iemand zo'n topic opent. Wat moet je met de wetenschap dat Chocolol het raar vindt en LV niet.
Mijn ding zou het niet zijn en ik vind het wel een beetje vreemd ook.
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
09-07-2020 17:49
Ik vind het wel raar klinken.
Ik ook. Maar ze moeten het zelf weten.
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
09-07-2020 18:01
Wat moet je met de wetenschap dat Chocolol het raar vindt en LV niet.
Ja dat snap ik dus ook niet. Waarom een topic openen als iedereen er tevreden mee is?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het niet willen. Alleen al omdat ik de tijd alleen met partner zou missen. Ons bed is toch ook een plek voor seks.

De kinderen slapen wel ooit bij ons maar elke nacht zou ik niet willen hoor.

Logeren er ook ooit vrienden/ vriendinnen bij jullie dochters?
Als jullie er alle 4 gelukkig van worden lekker doen hoor. De mening van een onbekende maakt toch niet uit.
Ik zou misschien wel voor de dochters ook een eigen plekje met bed maken. Dan wordt bij jullie logeren makkelijker maar maak je het ook makkelijker voor ze om een keer ervoor te kiezen in een eigen bed te slapen als die wens komt
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt me niet passen en niet bevorderlijk binnen een gezonde ouder-kindrelatie. En dan heb ik het vooral over de persoonlijke ontwikkeling van de kinderen.
Er was laatst ook een topic over een relatie die anders was dan die van de meeste mensen, die TO wilde ook zo graag weten wat de buitenwereld ervan dacht.
Ik vind het raar. En ik zou er zelf niet aan moeten denken. Het lijkt me funest voor de romantiek.
Zijn de kinderen zelfstandig? Durven ze alleen thuis te blijven? Slapen ze alleen in? Of hebben ze jullie nog bij bijna alles nodig? Als dat zo is dan vind ik het niet goed voor de ontwikkeling.
Gaat alles goed met de meiden dan lijkt me niks mis met samen slapen.
Ik begrijp alleen niet dat de kinderen het willen. Hebben zij geen behoefte aan privacy?
Ik vraag me af of dit wel echt is. Maar dat zegt misschien wat over mij.
anoniem_270703 wijzigde dit bericht op 09-07-2020 18:23
0.38% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
09-07-2020 18:15
Ja dat snap ik dus ook niet. Waarom een topic openen als iedereen er tevreden mee is?

Misschien omdat als je kinderen iets oplegt vanaf dat ze nog vrij jong waren zij niet beter weten dan dat dit normaal is en er daarom tevreden mee zijn?

Terwijl, ik ken niemand die dit doet en ik zou dit persoonlijk dus niet normaal noemen. En niet dat je per se moet doen wat normaal is, zeker niet, maar kinderen van 5 en 6 die op jonge leeftijd hun vader verloren hebben en nogal banging zijn en veel huilen, geven misschien niet uit zichzelf aan dat ze liever niet bij een stiefouder in bed slapen. En om dan met een samengesteld gezin in 1 bed te slapen vind ik vreemd ja.
Alle reacties Link kopieren
Zijn jullie gaan samenwonen als vriendinnen of hebben jullie echt een relatie? In het eerste geval is het gewoon gezellig, in het tweede geval lijkt het me heel vervelend als je samen slaapt en er liggen elke nacht twee pubers bij.
Je moet doen wat je zelf wilt natuurlijk, maar als je een heel eerlijk antwoord wilt, vind ik twee meiden van die leeftijd die nog nooit alleen hebben geslapen ook best wel raar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven