Opruimen/schoonmaken in je eigen tempo - klets

06-08-2020 16:39 1565 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Het is misschien een beetje warm om schoon te maken.... maar het is hier wel heel hard nodig. Leek me leuk een kletstopic aan te maken.

Volg je Flylady of een andere methode dan ben ik daar wel benieuwd naar. Of naar leuke youtube filmpjes.

Ik ben nu bezig een hotspot aan te pakken en daarnaast de was en afwas weg te werken. De hotspot van vandaag zijn de tassen die rondslingeren met rommeltjes/bonnetjes/ etc er in.

Even kijken in hoeverre het komende dagen binnen nog te doen is. Maar vandaag maak ik een mooi begin. Wie doet er mee?
Je kunt méér.
Nu hebben we vakantie, dus komt er weinig van terecht, maar in ons dagelijks leven gebruiken wij een checklist voor het eind van de dag: aanrecht leeg, doekje over wc, beneden stofzuigen/vegen, was van de vloer, etc. Kost ons dan een kwartiertje. In het weekend poets ik de bovenverdieping en man de benedenverdieping naar eigen inzicht. Die hotspots, zoals jij ze noemt, doen we zodra 1 van ons zich er aan stoort. Tot die tijd lopen we er gewoon lekker over-/om-/doorheen :hihi:
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik poets 's morgens vroeg of werk in de tuin. Ben toch altijd al om 6 uur op. En het voelt goed om dan al het een en ander gedaan te hebben. Met die warmte komt er de rest van de dag niks meer van. Na het poetsen/opruimen ga ik sporten. En daarna alleen nog maar relaxen.
Ik zou willen dat ik puf heb om te poetsen/op te ruimen. Heb echt géén energie. Al een hele poos niet. Morgen nog een dag werken. Hoop dat ik bij thuiskomst misschien even wat doe. En anders toch echt wel in het weekend. Want het geeft ook onrust in mijn kop om het steeds rommeliger te zien worden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind de warmte een mooi excuus om bijna alles gewoon 2 weken uit te stellen :biggrin:
Ik moet mijn kast opruimen.

- Alle troepjes uitzoeken en weggooien
- Belangrijke papieren netjes in map opbergen

Daar moet ik vanavond een uurtje voor uit trekken van mezelf.

We shall see.
Fijn topic. Voor nu nog even opgenomen maar wil idd het fly systeem weer oppakken als ik weer thuis ben.
Ik heb mijn eigen schema en dat werkt goed. Elke dag een ding. Hotspots heb ik gelukkig niet, want ik kan niet tegen rommel, dus alles is altijd opgeruimd in huis. Stofzuigen met dit warme weer vind ik vreselijk, maar dat doe ik dan liefst in mijn slaaphemdje. Kan ik daarna douchen want dat is dan wel nodig😅.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat leuk, zo snel al zo veel reacties!

Green, sterkte :hug:

Ik woon alleen en heb niet zo'n goed systeem, haha. Het helpt mij wel om filmpjes te zien van hoe het bij anderen gaat. Dat je soms ziet dat iets waarvan ik wil dat het vanzelf gaat.... bij anderen ook een hele klus is. Ik vind ook de filmpjes van beautygloss/vlogglos leuk om te zien. Bij die mensen lopen de spullen ook niet automatisch naar hun plek.

Heb nu een paar tassen leeg gehaald. Ik heb verschillende tassen voor van alles... dus daar verzamelen zich best veel rommeltjes in. Wasmachine aan, vaatwasser aan, het is een begin...

Het is nu binnen nog goed uit te houden. Komende dagen wordt het waarschijnlijk te warm...
Je kunt méér.
raindrop57 schreef:
06-08-2020 17:16
Ik heb mijn eigen schema en dat werkt goed. Elke dag een ding. Hotspots heb ik gelukkig niet, want ik kan niet tegen rommel, dus alles is altijd opgeruimd in huis. Stofzuigen met dit warme weer vind ik vreselijk, maar dat doe ik dan liefst in mijn slaaphemdje. Kan ik daarna douchen want dat is dan wel nodig😅.
Koop een robotstofzuiger.
Life saver.
Moreina schreef:
06-08-2020 17:21
Koop een robotstofzuiger.
Life saver.
Lijkt me nog niet zo gek😁
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb deze week vakantie en man is aan het werk, en ik heb me voorgenomen elke dag één huishoudelijke klus te doen. Tot dusver gelukt :cheer2: Vandaag was het de benedenverdieping grondig opruimen, stofzuigen en dweilen. Morgen is het in ieder geval beide koelkasten uitsoppen.

Zo heb ik in een week het hele huis lekker schoon en kan ik ook nog een beetje genieten van het lekkere weer. (Jammer altijd dat het met 4 kinderen zo snel weer niet-schoon is...maar ach).
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat is flylady?
Alle reacties Link kopieren Quote
http://flyladynl.simplesite.com/

Er zijn meer sites over, weet niet welke het duidellijkst is. Ik zou me NIET abonneren op zo'n mailsysteem want dan krijg je 100.000 mails in één maand. Verder kost het niets het is een methode.
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren Quote
Gisteren boven gedaan, vanmorgen beneden. De komende dagen doe ik niet zo veel. Hooguit effe swifferen en de was. Ik ruim wel altijd op aan het eind vd dag pesthekel aan rommel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik wil straks nog even een kast anders indelen waardoor alle tassen onderin kunnen. Eén tas viel uit elkaar... dat scheelt weer.... die hoeft geen plekje meer te hebben :mrgreen:
Je kunt méér.
Ik schrijf graag mee, voor mij werkt dat wel motiverend. Ik zit echt even in een dipje wat opruimen betreft. En tegen rommel aankijken kost me veel energie. Dus dat wordt een beetje een vicieuze cirkel op zo'n moment. :roll:

De warmte helpt natuurlijk ook niet echt mee. Maar ik wil het wel weer gaan proberen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Leuk topic! Ik heb geen moeite met huishouden met hitte, ik heb daar gewoon chronisch moeite mee. :biggrin: Gisteren de schone was na 3 dagen eindelijk in de kast gestopt. Net stofgezogen. Ik ruim de stofzuiger op, pak mijn glas en die stuitert meteen op de grond in 10000 stukjes door de hele keuken. Dus ik kon weer opnieuw beginnen. Nu zit ik met slofjes aan in een hoekje moed te verzamelen om op blote voeten die keuken in te gaan voor mijn tosti.
Ja, dat is ook wel zo Ugli ik heb hetzelfde hoor. Een net persoon zal ik nooit worden. maar zo erg als het nu is, is het lang niet geweest.

Vlak voor de corona begon had ik het voor het eerst sinds heel lang echt heel goed op orde. Maar helaas is die hele tijd thuis met kind niet in de koude kleren gaan zitten qua opruimen
Moreina schreef:
06-08-2020 17:06
Ik moet mijn kast opruimen.

- Alle troepjes uitzoeken en weggooien ✔
- Belangrijke papieren netjes in map opbergen ✔
Daar moet ik vanavond een uurtje voor uit trekken van mezelf.

We shall see.

Done!

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren Quote
Voorbeeld: De badkamer -goed- schoonmaken hoeft niet in 1 keer: das een hele klus, zeker op een warme dag. Dus doe ik dat in etappes, ik 1 dag.
Ik ben nogal van “ verloren minuten” gebruiken om even iets op te ruimen of schoon te maken.
Ben een ouderwetse tv kijker, dus reclameblokken gebruik ik ook daarvoor.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Alle reacties Link kopieren Quote
Tijdens was opvouwen/strijken kijk ik tv.
En bij mooi weer buiten liep ik bijv alle make-up assecoires ( handschoenenmand, spijkers en schroefjesbak, enz.op de tuintafel en zoek ze uit. Twee in 1: lekker buiten zitten + iets nuttigs doen.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Ik doe het minimale aan het huishouden zolang het tenminste nog enigzins hygiënisch blijft, maar ik heb in deze vakantie wel oude medicijnen en cosmetica geruimd. Op dat opgeruimde gevoel teer ik nog even.

Misschien dat ik binnenkort weer eens ramen ga lappen, leker spelen met water in de warmte.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat goed dat dat klaar is Moreina!

Goed om dingen soms op te splitsen Simba. Dat doe ik nu zelfs met de vaatwasser. Ik verdeel hem in onder, boven en bestek. Als ik dan sta te wachten op de waterkoker bijv, kan ik een deel uitruimen.

Oude cosmetica heb ik hier ook nog. Idd ook een mooie klus die in 1 a 2 uurtjes kan.

Ik heb persconferentie gekeken maar daarna kwam de man met de hamer. Ik ga morgen verder. In ieder geval het onderste stuk van een kast leeg maken zodat daar mijn tassen in kunnen. En dan de gang verder leeg ruimen en stofzuigen/dweilen. Ik hoop dat het huis nog iets afkloelt vannacht.

Als het huis boven de 30 graden wordt ga ik bij vrienden kamperen in de tuin. Was een tip van een vriendin en ik vind het zo gek nog niet.
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren Quote
Moon-Alisa schreef:
06-08-2020 17:51
http://flyladynl.simplesite.com/

Er zijn meer sites over, weet niet welke het duidellijkst is. Ik zou me NIET abonneren op zo'n mailsysteem want dan krijg je 100.000 mails in één maand. Verder kost het niets het is een methode.

Mijn hemel, lijkt wel een cursus😳

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven