Het Grote Viva Katten Topic deel 3

25-08-2020 22:42 3269 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alweer een nieuw deel waar wij, enorme kattenliefhebbers, met elkaar kletsen over onze katten en hoe deze poezelige viervoeters ons leven verrijken. Meestal zijn ze lief en grappig, soms ondeugend, soms eten ze teveel of te weinig, soms maken we ons zorgen, kortom we kletsen hier over alles wat met katten te maken heeft. En soms gaan we off-topic, ook dat kan hier ;-D
Iedereen is natuurlijk welkom om mee te schrijven.

Happy New Miauw!

Afbeelding
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
CC, heb je al probiotica gegeven? Als bescherming tijdens de antibiotica en alles? Misschien even in overleg met de da ook hoor.
:hello:
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor het openen van een nieuw deel Ieb, heel leuk plaatje ook :heart:

Mittensz, ja probiotica krijgen ze, alleen krijg ik dat er bij Lotta niet goed in, ze begint heel erg veel slijm te produceren als ik dat spul geef en minstens de helft komt er dan weer uit. Als ik de easypill terug kan vinden, zal ik proberen het daar doorheen te kneden en dan maar hopen dat ze het opeet.

Mieke, fijn dat de witjes binnen zijn. Nee, dit is overduidelijk niet ons jaar :( :hug:
Na wat leek een hoopvolle dag is het nu Laika die de hele avond al moet overgeven en Lotta wil weer niets eten.
En ik.... ik ben zo vreselijk moe van alles. De zorgen en de narigheid blijven zich maar opstapelen en ik trek het niet meer zo goed.
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.
Alle reacties Link kopieren
:cheer2:

Ach, CC, het houdt ook niet op, hè? Wat een ellende :( ik kan me echt voorstellen dat het je teveel wordt. Ik hoop dat ze zich beiden snel weer wat beter gaan voelen. Wat een zorgen allemaal, bah! Ik zou willen dat ik je kon helpen, maar ik kan alleen maar duimen voor je :hug:

Ik moet a.s. donderdag weer naar de DA voor haar jaarlijkse controle. Vermoed (en hoop) dat alles wel in orde is. Ik heb vanavond haar vervoersmandje weer in de slaapkamer gezet met een dekentje en knuffeltje erin, zodat ze er alvast weer wat aan kan “wennen”. Ze dook er meteen in om een dutje te doen, dus ik denk dat ik haar donderdag zonder al teveel moeite mee kan nemen ;-D
Alle reacties Link kopieren
Goeie tactiek Parachutes :)

Dat jullie hier zo meeleven, meedenken en me een hart onder de riem steken is al een grote steun voor me. :redrose:
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.
Oh CC wat een gedoe zeg wat een gemeen virus wat ze hebben opgelopen.. heeft lotta laika weer aangestoken ofzo potverdrie ik hoop dat ze na een nachtje toch weer aansterken voor morgen..

Ik dacht opeens mischien heb je de easypill ergens neergelegd en dat de katten deze hebben opgegeten omdat het een aantrekkelijke geur\smaakje heeft.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet het allemaal helemaal even niet meer lieve Alaynee, mijn paar weken geleden overleden lapje en de zwart-witte zijn hier ook als kitten gekomen maar dit heb ik werkelijk nog nooit meegemaakt.

Denk dat ik de easypill ergens op een hele stomme plek heb neergelegd (ben er overduidelijk niet meer bij met mijn hoofd, ik ben normaal echt nooit iets kwijt), het spul zat in zilverfolie dus denk niet dat de katten het hebben opgepeuzeld.

Heb de kittens net op hun kamer gezet, kon er echt even niet meer tegen. Laika begon beneden weer over te geven (al haar eten is er al uit, dus alleen een beetje schuim) en liet tegelijkertijd slappe ontlasting lopen. Loop de hele avond al met keukenrol en schoonmaakdoekjes door het huis :'(
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.
Alle reacties Link kopieren
Ach CC dat is echt weer minder dus, inderdaad een naar virus zeg... ik duim nog steeds voor je dat ze snel opknappen, sterkte!

Heel leuk plaatje en inderdaad, ik doe dit ook 😊 maar ook tegen mijn honden. Mensen die mij regelmatig op straat tegenkomen denken vast dat ik knettergek ben, ik voer hele conversaties met ze 😂
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Wat een ellende CC, nu hebben ze hetzelfde virus? Hebben dierenartsen echt geen idee welk virus?

Kittens hebben best vaak opstartproblemen en kinderziektes. Er zijn op wel wat kwalijke maar als ik zo terug kijk in mijn kattenhistorie, wat heb ik mij vaak zorgen gemaakt. Zo kreeg zwartwitje bijvoorbeeld hoge koorts, 42 graden en nog wat. Zij is toen opgenomen geweest ter observatie en met koortsremmers. Oorzaak een virus.
CC je meent het niet. Het is altijd alles of niets
Ik vind het maar raar dat de asiel niet heeft gebeld mischien hebben andere diertjes er ook last van en is er mischien een behandeling wat juist aanslaat!. Ik ken je gevoel zo machteloos kan wel janken.
CC oja ik ben even vergeten te zeggen dat je echt een supergoede katteneigenaar bent! Je doet echt alles voor ze voor ons is dat vanzelfsprekend maar ken ook vele anderen die heel makkelijk zijn. Probeer echt sterk te blijven voor ze dat voelen ze aan hoop zo dat ze morgen weer spinnend op je schoot liggen
Alle reacties Link kopieren
tvp
Alle reacties Link kopieren
Vandaag na 3 hele lange :bonk: dagen weer naar huis. Heb het echt wel naar m’n zin gehad maar mocht uiteindelijk niet meer op de beveiligingscamera thuis kijken van m’n vriend, omdat ik het niet los kon laten. Eerst nog even de stad in, maar daarna (met wind tegen helaas) lekker naar de katjes karren.
Alle reacties Link kopieren
Och CC wat een ellende! Ik leef met je mee! Zo bizar dat beide kittens zo ziek zijn. Heb je het asiel alweer gebeld? Stom dat ze niks laten horen. Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Oh CC :hug:

Hoop dat het snel goed gaat met de kleintjes, wat naar allemaal.
"I love not Man the less, but Nature more..."
Alle reacties Link kopieren
Sorry allemaal ik loop weer eens achter!

Ooooh Mieke, ik zat bijna hier zelf te janken toen ik net je berichtje las dat hij terug is, wat ongelooflijk fijn zeg, Stomme beesten zijn het toch ook hè soms. Maar wat een opluchting joh.

Calamity wat een stress voor jou momenteel, ik vind het zo rot voor je. Ik hoop echt dat ze snel opknappen, wat een ellende. En de dierenartskosten zullen ook niet fijn zijn.
Alle reacties Link kopieren
CC, ga je nog een keer ontlasting inleveren? Ik vind alle klachten toch ook wel passen bij een darmparasiet. In dat geval is herbesmetting ook een gevaar en blijven ze elkaar ziek maken.
ainne schreef:
26-08-2020 11:46
Sorry allemaal ik loop weer eens achter!

Ooooh Mieke, ik zat bijna hier zelf te janken toen ik net je berichtje las dat hij terug is, wat ongelooflijk fijn zeg, Stomme beesten zijn het toch ook hè soms. Maar wat een opluchting joh.

Calamity wat een stress voor jou momenteel, ik vind het zo rot voor je. Ik hoop echt dat ze snel opknappen, wat een ellende. En de dierenartskosten zullen ook niet fijn zijn.
Ik zit ook steeds naar hem te kijken. Op dit moment ligt hij weer op zijn vertrouwde plek en per dag gaat het beter. Ze waren vanmorgen kort buiten maar op dit moment valt de regen met grote bakken uit de lucht.

En voor CC heel sneu. Ik hoop dat ze snel opknappen en CC dit achter zich kan laten.
Ik heb nog een nieuwtje. Ik heb maandag een dameswitje gehaald van MP omdat ze er zo kwetsbaar uitzag. Nu blijkt het ook wel te kloppen want ik was er vrij snel achter dat ze doof is. En ik maakte me zorgen omdat ze zo iel was en geen drol kostte. Nou zet ze hier de boel op stelten en groeit als kool.
Alle reacties Link kopieren
miekemv schreef:
26-08-2020 12:46
Ik heb nog een nieuwtje. Ik heb maandag een dameswitje gehaald van MP omdat ze er zo kwetsbaar uitzag. Nu blijkt het ook wel te kloppen want ik was er vrij snel achter dat ze doof is. En ik maakte me zorgen omdat ze zo iel was en geen drol kostte. Nou zet ze hier de boel op stelten en groeit als kool.
Ooooh wat leuk! Hoe gaat dat met de anderen?

Cc, hoe gaat het inmiddels?
mittensz schreef:
26-08-2020 16:52
Ooooh wat leuk! Hoe gaat dat met de anderen?

Cc, hoe gaat het inmiddels?
Ze negeren haar verder en doen hun eigen ding. Af en toe krijgt ze een tik op haar hersenpan en moet ik haar redden.

Zoals zij daar staat het vol mee, helaas zit ik echt nu helemaal vol. Ik hoop zo dat ze goed terecht gaan komen.
Alle reacties Link kopieren
Calamitycat schreef:
25-08-2020 23:52
Ik weet het allemaal helemaal even niet meer lieve Alaynee, mijn paar weken geleden overleden lapje en de zwart-witte zijn hier ook als kitten gekomen maar dit heb ik werkelijk nog nooit meegemaakt.

Denk dat ik de easypill ergens op een hele stomme plek heb neergelegd (ben er overduidelijk niet meer bij met mijn hoofd, ik ben normaal echt nooit iets kwijt), het spul zat in zilverfolie dus denk niet dat de katten het hebben opgepeuzeld.

Heb de kittens net op hun kamer gezet, kon er echt even niet meer tegen. Laika begon beneden weer over te geven (al haar eten is er al uit, dus alleen een beetje schuim) en liet tegelijkertijd slappe ontlasting lopen. Loop de hele avond al met keukenrol en schoonmaakdoekjes door het huis :'(
Hé nee wat naar dat het gisteravond nu opeens weer zo achteruit ging.
Hoe kán dat toch, ondanks alle medicatie waar ze aan zitten.
Hoe is het inmiddels?
Ik hóóp en duim voor verbetering?!?

Ah Mieke wat lief dat je dat doet. En wat goed om te lezen dat ie gelijk zo opknapt!
Hoeveel katten heb jij nu in totaal?
Witje die weg was weer wat meer in z’n normale doen?

Haha mittensz moest erg lachen om t zinnetje dat je niet meer op de camera mocht kijken van je vriend.
Herkenbaar tr. Het leukste aan vakantie vind ik weer thuiskomen bij mijn katten :cat:

Ik hoorde trouwens vandaag via een vriendin dat een kennis die net verhuisd is een souveniertje heeft gekregen van de de oude bewoners. Deze hebben hun kat achtergelaten. In de schuur met een bak brokjes.
In plaats van dat die kennis de dierenambulance heeft gebeld of zelf de kat even bij t asiel heeft gebracht, hebben ze gewoon t kattenluik op slot gedaan en jagen ze de kat, zodra deze op t erf komt, weg.
Ik vind dat zo’n onfatsoenlijke en misselijke actie hè. (6)
Het is voor die arme kat al erg genoeg dat ie achtergelaten is en afgedankt is als oud vuil door z’n baasjes. Maar dat dan De nieuwe bewoners niet de moeite nemen t diertje op te vangen en het asiel te bellen.

Nou heb ik t adres van die kennis dus ben aan t twijfelen wat ik hiermee moet. Zelf de dierenambulance bellen?
Ik zou zo graag mijn kat in allemaal grappige katten memes willen taggen met: “haha dit ben jij”
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een superlieve poes maar ik word soms echt gek van haar. Ze blijft maar op de bank plassen. Elke keer kan ik de kussens weer wassen en ik word er echt gefrustreerd van :purple: vroeger heeft ze een keer blaasontsteking gehad en toen plaste ze ook op de bank. Maar nu lijkt het gewoon een nare gewoonte te zijn. Ik probeer de kattenbak zo schoon mogelijk te houden maar dit is blijkbaar niet genoeg voor haar. Iemand tips?
Alle reacties Link kopieren
Voor jullie allemaal :cat:

Aah Mieke, wat lief dat je een MP-witje een plekje bij je thuis hebt gegund :love: Echt een geluksvogel dat beestje. Zo te horen gaat het op wat rangordeproblemen na ontzettend goed, geniet ervan :) Hoeveel katten heb je nu? Heel fijn om te lezen dat het iedere dag wat beter gaat met je andere witje.

Hier gelukkig vandaag een iets rustigere dag. Lotta laat zich al de hele dag luid horen als ze eten wil en eet ook redelijk goed van het zachtvoer met melkpoeder. Ze heeft ook weer kittenbrokjes gegeten! Het lijkt er dus op dat de antibiotica aanslaat.
Laika heeft vannacht niet meer gespuugd, vandaag ook de hele dag niet, eet goed en is speels.
Toch weer kleine lichtpuntjes dus. Zat er echt flink doorheen gisterenavond maar dit geeft weer wat hoop en dat had ik echt even nodig. Lotta wil echt de hele dag op schoot, ligt ze nu ook helemaal opgerold :heart:

Ik heb vanochtend een telefoontje van het asiel gemist, belde terug maar toen was de medewerkster die erover gaat niet meer aanwezig, hopelijk lukt contact morgen.

Mieke, op een of andere manier lucht het me wel wat op je ervaringen met kittens te lezen en te beseffen dat het niet altijd van een leien dakje gaat. De dierenarts weet niet welk virus ze hebben, de symptomen kunnen op van alles wijzen. Ik kreeg gisteren toen ik in bed lag nog een soort paniekaanval toen ik bedacht dat het ook FIP zou kunnen zijn.... beide kittens zijn van een moeder zwerfpoes immers... Maar symptomen zoals een dikke buik, oogproblemen en ademhalingsproblemen hebben ze gelukkig niet dus ik moet dat ook maar weer loslaten.

Mittensz, kan me voorstellen dat het heel fijn is weer bij je katjes te zijn :) Mooie nieuwe avatar heb je!

Parachutes, toen ik vorige week vrijdag ontlasting inleverde van Lotta is er een snaptest gedaan naar Giardia, daar kwam niets uit. Nou zei de dierenarts wel dat dit geen 100% zekerheid geeft dat het geen Giardia is omdat er dan ontlastingsonderzoek van 3 dagen moet worden gedaan. Dus daarom kreeg ik de fenbendazol mee, wat ik ze 3 dagen achter elkaar moest geven. Om eventueel parasieten in de darmen een kopje kleiner te maken.
Mocht de ontlasting niet beter worden de komende dagen dan ga ik zeker met de dierenarts overleggen of er toch nog zo'n 3-daagse test moet worden gedaan.

Max, wat vreselijk voor die arme kat! Je zou sommige mensen toch &^%*I%$^Y& :@ Ik zou zeker de dierenambulance bellen.
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven