Strijk jij?

18-09-2020 16:37 231 berichten
Alle reacties Link kopieren
In een ander topic ging het over strijken.

Ik haat het en heb niet eens een strijkplank of -ijzer in huis.

Maar wel eens benieuwd hoe de gemiddelde Viva'er over strijken denkt en of er anno 2020 nog veel kleding gestreken wordt.


Ik hoor ook af en toe van mensen die hun strijk uitbesteden aan oma of een strijk-centrale, dus vul gerust in ...

Strijken jij of je partner of laat je je strijk doen?

Totaal aantal stemmen: 368

Ja, alle kleding, handdoeken, ... (7%)
Ja, maar alleen het hoogst-noodzakelijke (32%)
Ja, 3 keer per jaar (18%)
Nee (42%)
Moet ik hier een antwoord op geven? (2%)
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Hetzelfde. Hier ook geen strijkijzer of -plank in huis.
Alle reacties Link kopieren
Ik strijk niks. Vind het oppressive. Mijn man strijkt zelf als hij zo nodig iets gestreken moet hebben, maar mijn kleding en die van onze dochter blijft eigenlijk altijd in vorm, zeker na een kreukvrij programma in de droger :)
Alle reacties Link kopieren
Nee na de geboorte van de jongste ermee gestopt (jongste is inmiddels 16 jaar) en het bevalt mij prima. Een ieder die hier thuis wel een bloes of overhemd gestreken wil hebben doet het lekker zelf. Er wordt dus in huis nog wel gestreken maar echt maar minimaal.
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor. Netflix aan en gewoon doen, ik vind het niet zo vervelend, alleen als het een heel grote stapel is.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ja, 3 keer per jaar ingevuld, maar eigenlijk is het wel meer dan dat. Het zit bij mij zo: in theorie strijk ik bijna alles. In praktijk heb ik daar vaak geen zin in, dus ik laat het strijkgoed vaak liggen totdat het een enorme stapel is die wel gedaan moet worden omdat we anders geen kleding hebben. En dan strijk ik een paar uur om vervolgens de hele cyclus opnieuw te beginnen.

Gelukkig heb ik sinds afgelopen week een strijkservice ontdekt die het strijkgoed thuis op komt halen. Volgende week komt ze voor het eerst.
Am Yisrael Chai!
Ik strijk beroepsmatig, 1x in de week. Thuis strijk ik bijna nooit, alleen als het een kledingstuk betreft dat je nou eenmaal niet zonder strijken aan kunt trekken.
Ik mis de optie: Mijn man strijkt want dat is hier zo. Hij strijkt zijn blouses en sommige shirtjes van ons allemaal. Daarnaast strijkt hij zijn spijkerbroeken want hij vindt dat nodig. Ik vind dat zo niet nodig.
Alle reacties Link kopieren
In principe strijk ik alles, maar dan weer niet de handdoeken of ondergoed ofzo. Ik vind het geen hele vervelende bezigheid en doe het meestal met de strijkplank voor de tv. Kan ik nog wat nuttigs doen tijdens het tv kijken. En ja ik strijk ook alles van man, payoff is dat ik nooit stofzuig dat doet hij. Heb ik echt een gruwelijke hekel aan.
Alle reacties Link kopieren
Het hoogst noodzakelijke. Dat komt neer op een keer of 5 per jaar 6 overhemden, 3 broeken en wat blousejes en een uurtje trashtv kijken. Partner maakt in ruil daarvoor de wc’s wekelijks schoon. Vond ik best een goeie deal :-D
Alle reacties Link kopieren
Nee ik strijk niets.

Alleen als we een begrafenis hebben dan laat m'n vriend z'n overhemd strijken door z'n moeder haha.
We hebben wel een strijkplank en strijkbout trouwens, voor de sier dus eigenlijk.
En strijkkraaltjes.
_melon wijzigde dit bericht op 18-09-2020 16:44
7.08% gewijzigd
Nee hoor, daar begin ik niet aan. Mijn moeder streek vroeger alles (tot haar onderbroeken aan toe), maar daar heb ik echt geen zin in. Ik koop uit principe niks dat gestreken moet worden. Ik heb een paar mooie zijde jurken en een luxe blouse en die breng ik naar de stomerij. Net als de tig overhemden van mijn man. Echt geen zin in. Dikke doei!
Alle reacties Link kopieren
ja, maar wel alleen die bloesjes waar anders van die kreuken inzitten, en als je naar een bijeenkomst moet waar je toh netjes voor moet zijn. Ik denk zo;n 5 keer per jaar.
Alle reacties Link kopieren
Kleding van de kinderen alleen als de schoolfotograaf komt. En strijkkralen. Verder niet :proud:
Alle reacties Link kopieren
ik heb weleens mn haar gestreken en ik kan je vertellen; de wildste krullen worden er stijl van
Waarom iemand handdoeken zou strijken begrijp ik trouwens echt niet.
Ik heb een hekel aan gekreukte kleding, dus ik strijk shirts, bloesjes en soms broeken als ze gekreukt zijn. Ik strijk vaak alleen wat ik op dat moment aan wil, dus ik strijk wel regelmatig, maar wel altijd kort.
Alle reacties Link kopieren
ñuca schreef:
18-09-2020 16:46
Waarom iemand handdoeken zou strijken begrijp ik trouwens echt niet.
Ik hoor mijn moeder geregeld zeggen "dat het dan toch zo netjes de kast in kan".

Ik vind gewoon opgeplooid even goed, maar zij dus niet.



(Ik ben dus ook opgegroeid in een gezin waar elke sok en elke zakdoek werd gestreken.)
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Oh zeker, en ik vind het niet erg ook. Bloesjes meestal. Soms een broek.
TLC is mijn strijkzender
Alle reacties Link kopieren
Ik strijk de broeken en de hemden en bloeses die anders te erg gekreukt uitzien. Stom karwei, maar ik doe het iedere week zodat ik geen stapel krijg waar ik dan een slecht humeur van zou krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn man strijkt eens per week zijn overhemden, als ze uit de was komen. Als ik dan strijkwerk heb hang ik het erbij, Oudste dochter ook. Oudste zoon doet ook zijn eigen strijkwerk, eens per maand ofzo, en dan hangt dochter er ook wel eens wat bij.
Alle reacties Link kopieren
Ik strijk nog wel.maar steeds minder Wat ik vouwen kan vouw ik.dan ligt het ook netjes in de kast.
Zomers iets meer strijk dan s’winters.overhemden en polo shirts voor man strijk ik wel .kan ik hem wel zelf laten doen .maar ik hoef ook al niet te koken .
chrisjoh wijzigde dit bericht op 18-09-2020 18:02
0.97% gewijzigd
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Vrijwel nooit. Alleen echt voor speciale gelegenheden.
Ik strijk alle kleding wat gekreukt is, handdoeken etc niet. Maar ik vind strijken niet erg. Podcast op mijn oortjes en gaan. Vind het ook wel een beetje zen eigenlijk.
Sommige kleding, vooral blousen etc, moet ik wel strijken. Die strijk ik dus wel, anders ziet het er niet uit. Spijkerbroeken, handdoeken, etc etc strijk ik sowieso niet. Alleen wat echt nodig is.
anoniem_64cfe301a7422 wijzigde dit bericht op 18-09-2020 16:52
21.45% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven