Make Up tafel in de badkamer

20-09-2020 22:28 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
We zijn aan het bouwen en binnenkort beginnen we met het ontwerp van de badkamer.
Ik heb Pinterest al afgeschuimd, maar wie weet hebben jullie ook nog leuke ideeën.

Hoe bergen jullie de make Up in de badkamer?
Heb je een speciale make Up tafel?
Welke tips heb je voor mij?
Welke spiegel?
Zit je om je op te maken? Of sta je recht?

Foto’s mogen altijd als je daar zin in hebt.
Toilettas.
Alle reacties Link kopieren
Toilettas op de wastafelrand.
Je hoeft niet overal iets van te vinden.
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
20-09-2020 22:29
Toilettas.
Ondertussen al een hele collectie hier, dus dat past niet meer.
Onee niet je make up in dezelfde ruimte waarin je doucht opruimen, dat is vochtig en dat lijkt me niet goed.
Ik heb mijn make-up in een donkere kast in de kledingkast, op een plank en in een la. Met allemaal handige houders en dingen, je hebt bij de ikea en online heel handige systemen om het geordend in op te ruimen.
Alle reacties Link kopieren
Oja, en bij het opmaken sta ik voor de wastafelspiegel.
Je hoeft niet overal iets van te vinden.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben niet zo make-upperig maar heb een soort make-up tafel in de slaapkamer, daarop bewaar ik ook mijn sieraden en parfum. Grote voordeel is dat de badkamer beschikbaar blijft voor de andere gezinsleden als ik mezelf even verzorg en dat de spiegel nooit beslagen is.
Hoe bergen jullie de make Up in de badkamer?
— De mascara en gezichtscrème alsook de schoonmaakdoekjes (Ik stap hierna over op milieuvriendelijker alternatief) staan in dat kastje met spiegel boven de wastafel.
Heb je een speciale make Up tafel?
— Voor die drie dingen? Nee.
Welke tips heb je voor mij?
— Heb je écht zoveel make up nodig?
Welke spiegel?
— Die van het kastje boven de wastafel.
Zit je om je op te maken? Of sta je recht?
— Ik sta gewoon recht.
Alle reacties Link kopieren
In een la van de wastafel. Die is helemaal ingericht met die doorzichtige bakjes en vakjes waar Het Groepje al over schreef. Ik heb niet meer zoveel make-up maar ik vind het handig dat ik nu alles op kleur heb (lipliner, lippenstift en nagellak in dezelfde kleur bijeen bijvoorbeeld).

Spiegel is een groot rond geval met verlichting. De kleur kan ik instellen. Geen idee wat ik daarmee moet, met al die kleuren maar het zat erbij. Dat is wel fijn bij opmaken, goede verlichting.

Verder als tip: zorg ook voor een vergrotende spiegel. Heel handig als je met een pincet nog even je wenkbrauwen naloopt.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Mandje op de trap beneden, spiegel in de gang.
Alle reacties Link kopieren
Ik had in mijn badkamer een commode voor mijn dochter. Inmiddels is die niet meer nodig om op te verschonen of aan te kleden dus nu gebruik ik hem als kastje voor toiletspul en handdoeken. De commode heeft een open vak waar vroeger de hydrofiel luiers lagen. Nu heb ik daar mandjes met haaraccessoires en make-up. En waar vroeger het verschoonkussen lag, heb ik nu de make-up die ik dagelijks gebruik en de haarverzorgingspullen uitgestald staan. Kwasten erbij in een leuke houder, een flesje met van die geurstokjes, een plantje, echt supergezellig.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
ik heb dubbele wastafels, ingebouwd in een heel groot blad van ruim 3 meter, daar staat makeup.
ook op de plancetten onder de spiegels.

mijn dochter is er blij mee, zoon aan gewend.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me af waarom zoveel mensen zich opmaken in de badkamer. Het lijkt me zo onhandig. Op je wastafel kun je niet goed je spullen kwijt als je bezig bent, je spiegel beslaat en je houdt een ruimte bezet die juist 's ochtends veel gebruikt wordt door andere gezinsleden. Het lijkt me voor de make up zelf ook niet goed om het daar te bewaren vanwege het vocht. Welke reden om je nu juist dáár op te maken zie ik over het hoofd? Hangt daar de enige spiegel in huis? Is het licht daar het meest optimaal? Why? :confused:
Ik vind hier dingen van.
Alle reacties Link kopieren
In een la in de woonkamer. Liever maak ik me niet in de badkamer op omdat het te vochtig is.
Alle reacties Link kopieren
Sabeltandcavia schreef:
20-09-2020 22:54
Ik vraag me af waarom zoveel mensen zich opmaken in de badkamer. Het lijkt me zo onhandig. Op je wastafel kun je niet goed je spullen kwijt als je bezig bent, je spiegel beslaat en je houdt een ruimte bezet die juist 's ochtends veel gebruikt wordt door andere gezinsleden. Het lijkt me voor de make up zelf ook niet goed om het daar te bewaren vanwege het vocht. Welke reden om je nu juist dáár op te maken zie ik over het hoofd? Hangt daar de enige spiegel in huis? Is het licht daar het meest optimaal? Why? :confused:
optimaal licht, veel ruimte, en de makeup wordt bij mij niet aangetast door vocht, al slingert er menig oogschaduw doosje rond zonder deksel.
spiegel beslaat ook nooit, alleen na heel lang douchen.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Sabeltandcavia schreef:
20-09-2020 22:54
Ik vraag me af waarom zoveel mensen zich opmaken in de badkamer. Het lijkt me zo onhandig. Op je wastafel kun je niet goed je spullen kwijt als je bezig bent, je spiegel beslaat en je houdt een ruimte bezet die juist 's ochtends veel gebruikt wordt door andere gezinsleden. Het lijkt me voor de make up zelf ook niet goed om het daar te bewaren vanwege het vocht. Welke reden om je nu juist dáár op te maken zie ik over het hoofd? Hangt daar de enige spiegel in huis? Is het licht daar het meest optimaal? Why? :confused:
Daar hangt de spiegel inderdaad met goed licht er boven.
Alle reacties Link kopieren
Doen jullie de lamp dan uit? Mijn badkamer is vrij donker, klein raampje, en ik wil in natuurlijk licht make-up opdoen, dus geen lamp aan. Vind badkamers juist alles behalve optimaal. Liever in de slaapkamer met het gordijn open.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn make-up in de badkamer omdat ik dan gelijk mijn handen kan wassen nadat ik foundation op mijn gezicht heb gesmeerd en mijn beautyblender (sponsje) kan natmaken en uitspoelen..
Ik ben wel benieuwd of anderen nooit water gebruiken.. 😬
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een eigen badkamer met ramen, goede afzuiging en een goede lamp. Dus ik heb daar daglicht, veel ruimte, een goede spiegel met goede verlichting en ben de enige die die badkamer gebruikt. Bovendien heb ik ook de kraan nodig om mijn kwasten en sponzen uit te spoelen, en ik was meerdere keren mijn handen (ik meng de kleuren en smeer alles eerst op de rug van mijn hand). Dus de badkamer is de enige logische plek voor mij.
Am Yisrael Chai!
Makeup bewaar ik niet in de badkamer.
Winterland schreef:
20-09-2020 22:32
Ondertussen al een hele collectie hier, dus dat past niet meer.
Ja, ik niet.

En je vroeg naar ons.

Ik heb een toliettas en heb geen make-uptafel nodig.

Ik zit wel om mijn eyeliner op te doen. Aan de keukentafel. Met koffie. :-D
Alle reacties Link kopieren
Ik bewaar al mijn make-up in de grote spiegelkast boven de wasbak.
In de badkamer is het licht erg prettig om je op te maken.
Van vocht heb ik geen last. De afzuiger gaat automatisch aan als er gedouched of gebadderd wordt. Zelfs de spiegel beslaat niet.

Tip, zorg voor een goed afzuigsysteem als je de badkamer verbouwd. Het liefst één met vochtsensor zodat het automatisch aan gaat. Handig met lakse pubers in huis.

Verder sta ik het liefst tijdens het opmaken.
summerheat wijzigde dit bericht op 20-09-2020 23:17
5.24% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Is dit je eerste badkamer?
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
Alle reacties Link kopieren
Sjulia schreef:
20-09-2020 23:03
Doen jullie de lamp dan uit? Mijn badkamer is vrij donker, klein raampje, en ik wil in natuurlijk licht make-up opdoen, dus geen lamp aan. Vind badkamers juist alles behalve optimaal. Liever in de slaapkamer met het gordijn open.
elke badkamer is weer anders natuurlijk.
in mijn badkamer zit een hoog, vrij groot raam.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Sjulia schreef:
20-09-2020 23:03
Doen jullie de lamp dan uit? Mijn badkamer is vrij donker, klein raampje, en ik wil in natuurlijk licht make-up opdoen, dus geen lamp aan. Vind badkamers juist alles behalve optimaal. Liever in de slaapkamer met het gordijn open.
Ik heb twee ramen in mijn badkamer en dus genoeg licht . Maar voor precisie werk zoals wenkbrauwen shapen en eyeliner heb ik fel licht nodig. In mijn spiegelkast is goed fel licht ingebouwd. Foundations mengen of andere make-up waar je natuurlijk licht voor nodig hebt gebruik ik niet. Dat is inderdaad mooier met natuurlijk daglicht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven