Was/Droog Combinatie ervaringen

21-09-2020 18:15 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik twijfel of ik een wasmachine zal nemen of een was/droog combinatie.
Nou vraag ik me af wat de ervaring is van de mensen die zoiets hebben.

Droogt het goed? Kost het veel extra energie? Heb je er over het algemeen een goede of slechte ervaring mee?

Kom maar op. :rolling:
Ik zou 2 losse aparaten kopen. De nadelen van 'n combi zijn hier al in veel topics besproken.
Alle reacties Link kopieren
Nog geen maand geleden was hier ook een topic over.

Ik heb een combi, ben niet super enthousiast, maar ook niet heel negatief. Weet niet wat ik doe als deze het niet meer doet.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
21-09-2020 18:20
Ik zou 2 losse aparaten kopen. De nadelen van 'n combi zijn hier al in veel topics besproken.
Dit.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al jaren een combi. De eerste heeft het meer dan 10 jaar uitgehouden, nu al weer 6 jaar de volgende. Ben er blij mee. Ruimtebesparend, en zowel wassen als drogen werkt perfect, alles is apart in te stellen op mijn machine (dus de wastemperatuur en duur kan apart ingesteld worden en hetzelfde geldt voor de aansluitende droogbeurt), en ik zou niet anders meer willen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Twee losse. Kun je wassen en drogen tegelijk. Ik had ooit een combinatie, duurde minstens 3 uur, als het niet langer was, eer dat ik met 1 was klaar was.
wij slapen nooit.
Twee losse.

Op vakantie weleens combi gehad. Deden het op zich prima maar ik vond ze heel onhandig.
Alle reacties Link kopieren
iceteapeach schreef:
21-09-2020 18:37
Twee losse. Kun je wassen en drogen tegelijk. Ik had ooit een combinatie, duurde minstens 3 uur, als het niet langer was, eer dat ik met 1 was klaar was.
Kan me voorstellen dat dat voor een gezin niet handig is, voor ons tweeën maakt dat minder uit.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Slecht, je kan niet lekker doorwassen, er kan maar 1 ding tegelijk.
En de droger heeft nooit echt lekker kastdroog gedroogd en als er wat stuk is heb je meteen en geen droger en geen wasmachine meer.
anoniem_393625 wijzigde dit bericht op 21-09-2020 18:56
21.99% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
21-09-2020 18:47
Kan me voorstellen dat dat voor een gezin niet handig is, voor ons tweeën maakt dat minder uit.
Hier ook met tweeën (zoon) maar ik vond het inefficiënt qua tijd. Plus dat vaak de hoeveelheid was, teveel was om fatsoenlijk te drogen en moest ik de was splitsen anders bleef het vochtig.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
iceteapeach schreef:
21-09-2020 18:55
Hier ook met tweeën (zoon) maar ik vond het inefficiënt qua tijd. Plus dat vaak de hoeveelheid was, teveel was om fatsoenlijk te drogen en moest ik de was splitsen anders bleef het vochtig.
OK, daar heb ik nooit last van gehad. Een volle wastrommel wordt in mijn machine ook keurig droog, en zelfs op de droogtestand die je wilt (overhemden laat ik vaak drogen tot ze nog licht vochtig zijn, makkelijker strijken, maar ondergoed of handdoeken laat ik helemaal drogen en dat komt dan ook keurig droog de trommel uit).
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
21-09-2020 18:53
Slecht, je kan niet lekker doorwassen, er kan maar 1 ding tegelijk.
En de droger heeft nooit echt lekker kastdroog gedroogd en als er wat stuk is heb je meteen en geen droger en geen wasmachine meer.
Idem
Het werkte prima, niet te vergelijken met twee losse apparaten maar het ding maakte de verwachtingen waar.

Ik had plek voor één apparaat. Boven de wasmachine hing de cv-ketel. We waren nog een heel klein gezin met één baby. Niet alles ging in de droger, droger werd dus niet altijd gebruikt. Was droogde meestal buiten of in huis. Was echt bedoeld voor als het buiten eens niet goed droogde, slecht weer, of snel weer nodig.

Later in groter huis kon alle was naar zolder en ging de droger stuk. Nooit meer gerepareerd of nieuw gekocht.

Ben geen fan van drogen in een droger en voor klein behuisden, alleen of met twee is het een prima ding.
Alle reacties Link kopieren
ik heb een combi. Ideaal, zou niet anders meer willen.
Komt er kurkdroog uit (als ik het op die stand instel ;) ). Je hebt er geen omkijken naar, als je het erin mikt komt het er dus schoon en droog weer uit.
Wij hebben er wel 1 met extra grote trommel overigens, kan 12kg wassen en iets van 8-10kg wassen en drogen.

Ik snap de mensen niet zo goed die de apparaten tegelijk willen gebruiken. Was je dan echt iedere dag aan 1 stuk door???
Alle reacties Link kopieren
Als je plek hebt zou ik altijd voor 2 losse apparaten gaan

wij hebben die plek niet en hebben dus een combi (gezin met 1 kind in wasbare luiers) en vind het prima te doen. Soms ook wel erg fijn dat je m in 1 ruk door kan laten drogen na een wasbeurt. Dan is ie wel 6-7 uur bezig, maar als je het er savonds in stopt heb je sochtends dus schone droge was.
Wij hebben een AEG, echt een heel goede machine

edit: wij hebben wel een grotere trommel zodat we meer in 1 keer kunnen wassen en drogen
Zanahoria schreef:
21-09-2020 19:26
ik heb een combi. Ideaal, zou niet anders meer willen.
Komt er kurkdroog uit (als ik het op die stand instel ;) ). Je hebt er geen omkijken naar, als je het erin mikt komt het er dus schoon en droog weer uit.
Wij hebben er wel 1 met extra grote trommel overigens, kan 12kg wassen en iets van 8-10kg wassen en drogen.

Ik snap de mensen niet zo goed die de apparaten tegelijk willen gebruiken. Was je dan echt iedere dag aan 1 stuk door???

Nee. In het weekend vaak/op een vrije dag.
Man en ik kunnen nog steeds niet van een afstand de was erin doen/ophangen of op drogen zetten ect. ;-) En beetje opsparen per soort was is ook wel fijn.



En dan draaien wij er soms wel 4/5 wassen op een dag. Meeestal 8-10 wassen in een week in totaal.

En ik vond het 8 jaar geleden sowieso niets mbt het drooggedeelte. Heel veel gaat niet eens per se in de droger maar was moest altijd gesplits worden anders zeker niet droog. En dan kan je al 2x de wasmachine niet gebruiken.
Toen ging het stuk en hadden we geen droger en geen wasmachine meer.

Het zal per merk verschillen hoor. Maar ik vind het los fijner.
Pinda-Kaas schreef:
21-09-2020 19:29
Als je plek hebt zou ik altijd voor 2 losse apparaten gaan

wij hebben die plek niet en hebben dus een combi (gezin met 1 kind in wasbare luiers) en vind het prima te doen. Soms ook wel erg fijn dat je m in 1 ruk door kan laten drogen na een wasbeurt. Dan is ie wel 6-7 uur bezig, maar als je het er savonds in stopt heb je sochtends dus schone droge was.
Wij hebben een AEG, echt een heel goede machine

edit: wij hebben wel een grotere trommel zodat we meer in 1 keer kunnen wassen en drogen
Hier precies dezelfde ervaring. Ideaal toen we geen plek hadden voor aparte droger. Ik deed er vooral lakens en handdoeken in omdat anders het hele huis er anders mee volhing. Toen de baby geboren was heb ik er ook veel babykleding in gedroogd als ik het echt snel nodig had. Wassen en drogen samen kon hier ook wel eens 6-7 uur duren, maar dat vond ik nooit heel erg.

Hier een LG met ook een grote trommel (10 kg). Hebben hem moeten verkopen vanwege verhuizing (ander land). Zusje heeft een Bosch wasdroogcombinatie en is ook erg tevreden. Ook bij haar past een aparte droger niet.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt iedereen voor jullie ervaring. Ik had de zoekfunctie gebruikt maar geen topic kunnen vinden.

Mijn huis is niet zo heel groot vandaar dat een was/droog combi mij wel erg aansprak.

Ik schrik wel van de tijd dat het kan duren 6/7 uur, niet zo zeer dat ik meerdere wasjes per dag wil doen maar meer om de elektriciteitsrekening. Tegelijkertijd wil ik de droogfunctie toch alleen maar voor handdoeken en het beddengoed gebruiken.

Lastige beslissing. :hyper:
Alle reacties Link kopieren
De electriciteitsrekening is toch niet hoger bij een combi dan bij een losse wasmachine en droger?
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
21-09-2020 19:35
Nee. In het weekend vaak/op een vrije dag.
Man en ik kunnen nog steeds niet van een afstand de was erin doen/ophangen of op drogen zetten ect. ;-) En beetje opsparen per soort was is ook wel fijn.



En dan draaien wij er soms wel 4/5 wassen op een dag. Meeestal 8-10 wassen in een week in totaal.

En ik vond het 8 jaar geleden sowieso niets mbt het drooggedeelte. Heel veel gaat niet eens per se in de droger maar was moest altijd gesplits worden anders zeker niet droog. En dan kan je al 2x de wasmachine niet gebruiken.
Toen ging het stuk en hadden we geen droger en geen wasmachine meer.

Het zal per merk verschillen hoor. Maar ik vind het los fijner.
Dat is het ideale van een combi, want die zet je dus wel in 1x op wassen en droge :biggrin: of een fancy combi met een app, dan stop je het erin en zet je het van een afstand aan/uit.


8-10 wassen in een week vind ik voor 2 personen bizar veel.
Dan was je alles wat je aanhebt iedere dag plus twee handdoeken?

In mijn machine past nog wel veel meer dan dat. Dus zelfs als ik alles zou wassen na 1x dragen en mijn vriend ook, dan zouden we 1x per 2 dagen wassen.
Maargoed, vesten en spijkerbroeken en dergelijke doe ik langer dan 1 dag mee. Wij hebben maar 2 wassen per week. 1 droogwas, die zet ik savonds aan en sochtends klaar. En 1 gewone was, die zet ik overdag in het weekend aan en hang ik dan op.
Alle reacties Link kopieren
pluisje26 schreef:
21-09-2020 20:23
Ik schrik wel van de tijd dat het kan duren 6/7 uur, niet zo zeer dat ik meerdere wasjes per dag wil doen maar meer om de elektriciteitsrekening. Tegelijkertijd wil ik de droogfunctie toch alleen maar voor handdoeken en het beddengoed gebruiken.

Lastige beslissing. :hyper:
Mijn eerste wasmachine was een Zanker die ik van mijn ouders kreeg toen ik op mezelf ging wonen. Het was - aldus mijn moeder - de creme de la creme, ondanks dat hij al wat jaren oud was. Het kreng ging binnen een maand kapot. Daarna heb ik een Indesit was/droog combi gekocht. Hij werd alleen gebruikt voor de handdoeken en het beddengoed en hij deed er zeker geen 6 uur over. Maar ik plande de wassen + drogen beurten wel vaak in de avond in.

10 jaar oud is 'ie geworden en toen rammelde hij ook aan alle kanten. Op. Nu staat er weer een Indesit, zonder droger. Soms mis ik 'm nog, maar de 25 meter waslijn op zolder compenseert alles.

Woon je klein en heb je weinig wasbeurten zoals jij dat aangeeft? Gewoon een combi doen.
Alle reacties Link kopieren
pluisje26 schreef:
21-09-2020 20:23
Bedankt iedereen voor jullie ervaring. Ik had de zoekfunctie gebruikt maar geen topic kunnen vinden.

Mijn huis is niet zo heel groot vandaar dat een was/droog combi mij wel erg aansprak.

Ik schrik wel van de tijd dat het kan duren 6/7 uur, niet zo zeer dat ik meerdere wasjes per dag wil doen maar meer om de elektriciteitsrekening. Tegelijkertijd wil ik de droogfunctie toch alleen maar voor handdoeken en het beddengoed gebruiken.

Lastige beslissing. :hyper:
Die 6/7 uur is juist omdat energiezuinigere machines langere programma's hebben. Ons eco katoenprogramma duurt geloof ik 4 uur of langer
Kastdroog drogen 2 uur en je zit er al aan. Maar onze machine heeft gewoon een A+ label hoor
En je hebt natuurlijk de mega-geweldige 'tijd besparen' knop en de keuze voor kortere programma's...Dus het kan ook zeker korter
Wij gebruik idd de droogfunctie alleen voor handdoeken, beddengoed en heel soms voor de luiers (als we bijna zonder zitten)
pluisje26 schreef:
21-09-2020 20:23
Bedankt iedereen voor jullie ervaring. Ik had de zoekfunctie gebruikt maar geen topic kunnen vinden.

Mijn huis is niet zo heel groot vandaar dat een was/droog combi mij wel erg aansprak.

Ik schrik wel van de tijd dat het kan duren 6/7 uur, niet zo zeer dat ik meerdere wasjes per dag wil doen maar meer om de elektriciteitsrekening. Tegelijkertijd wil ik de droogfunctie toch alleen maar voor handdoeken en het beddengoed gebruiken.

Lastige beslissing. :hyper:
Ik zag niet veel verschil in de energierekening, al gebruikte ik de droger vooral voor handdoeken en lakens. Bij die van mij zat er ook een ecofunctie op. De 6-7 uur is dus wel wassen en drogen achter elkaar. Nu heb ik dus 2 losse en in de zomer heb ik de droger vrijwel niet gebruikt. Ik zou kijken naar hoe je wast, als je ook soms wil drogen is een wasdroogcominatie prima. Als je altijd en vaak wil drogen kan het onhandig zijn.
Zanahoria schreef:
21-09-2020 20:30
Dat is het ideale van een combi, want die zet je dus wel in 1x op wassen en droge :biggrin: of een fancy combi met een app, dan stop je het erin en zet je het van een afstand aan/uit.


8-10 wassen in een week vind ik voor 2 personen bizar veel.
Dan was je alles wat je aanhebt iedere dag plus twee handdoeken?

In mijn machine past nog wel veel meer dan dat. Dus zelfs als ik alles zou wassen na 1x dragen en mijn vriend ook, dan zouden we 1x per 2 dagen wassen.
Maargoed, vesten en spijkerbroeken en dergelijke doe ik langer dan 1 dag mee. Wij hebben maar 2 wassen per week. 1 droogwas, die zet ik savonds aan en sochtends klaar. En 1 gewone was, die zet ik overdag in het weekend aan en hang ik dan op.
Die was moet er nog steeds in. Je kan er dan maar 1 per dag doen. En niet alle was wil ik gedroogd in een droger hebben. Dus vond ik het heel onhandig.

En met 2 wassen per week is het wel anders dan met een heel gezin en sportkleding en werkkleding ja. Dan is het misschien wel prima te doen ja.
Alle reacties Link kopieren
Geen ervaring met een combinatie, maar je vraagt ook naar het energieverbruik.

Een droger verbruikt behoorlijk wat meer dan de wasmachine. Als je was ophangen geen probleem vindt, lekker blijven doen. Wil je echt een droger, kies een warmtepompdroger, dat scheelt de helft.

Een combinatie is sinds kort ook met een warmtepomp verkrijgbaar, maar dat is nog steeds minder zuinig dan twee losse apparaten.
Look at the stars, look how they shine for you
And everything you do; Yeah, they were all yellow

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven