Wie heeft een minibieb?

26-09-2020 19:24 243 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit erover te denken om een minibieb bij m'n huis te zetten. Veel te veel boeken, weggooien vind ik zonde, en een bieb lijkt me gewoon leuk!

Wie heeft een minibieb, en hoe ben je eraan gekomen? En wie struint die biebjes langs?
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er zelf geen, maar er staat er eentje in mijn straat. Ik neus er regelmatig in en toen ik laatst mijn kast opruimde zelf ook vanalles achter gelaten :)

Overigens op basis van het briefje dat er hangt laten sommige mensen er ook echt oude vieze boeken achter. Dus dat kan een nadeel zijn.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Ik ben een struiner. Hier in Zutphen zitten ze in de raarste hoeken en gaten en omdat ik zoons krantenwijk wel eens overneem weet ik ze in de binnenstad allemaal te zitten :proud:

Dochter is ook een struiner en ze struint ook voor mij, en soms heb ik dan ineens een boek dubbel en dan zet ik het weer ergens terug.

Maar om nou zelf een minibieb op te richten, dat kan ik niet over mijn hart verkrijgen. Als ik een boek eenmaal heb wil ik het houden ook :love:
Alle reacties Link kopieren
Ik laat mijn boeken zwerven.
Op http://kinderzwerfboek.nl/ kun je stickers aanvragen en je boek registreren zodat je ziet waar het allemaal terecht komt. (ook boeken voor volwassenen kunnen hier mee zwerven)
Alle reacties Link kopieren
Ja, die kans is denk ik best groot, dat je voor je mooie boeken meuk terugkrijgt...
Such fun!1
.
anoniem_400865 wijzigde dit bericht op 26-06-2021 21:52
99.66% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuk idee! Zou helaas in onze gemeente al binnen een dag worden opgeblazen door een stel semi-analfabeten met hun vuurwerk.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds kort een minibieb. Er is veel aanloop, maar er wordt eigenlijk (nog) niet zoveel meegenomen. Ik begon ooit met bookcrossing, dat doe ik ook nog steeds. Dan nummer je je boeken (via de site bookcrossing.com) en laat je zo overal los. Inmiddels heb ik van m'n minibieb ook een kinderzwerfboekenstation gemaakt. Krijg je eerder genoemde stickers, maar ook nieuwe kinderboeken, zo voor de kinderboekenweek.
Ik heb inmiddels dus een grotere minibieb nodig :proud:

De reacties in de buurt waren wel positief, maar we hebben er nog 7 in de wijk ofzo.

Zelf struin ik ook minibiebs af. Van 't zomer lekker op de fiets de provincie in en minibiebs zoeken. Ik laat ook meestal boeken achter en door bookcrossing krijg ik van de eigenaren soms leuke reacties.

Al met al heb ik er een hele hobby bij :lol:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
26-09-2020 19:41
Ik ben een struiner. Hier in Zutphen zitten ze in de raarste hoeken en gaten en omdat ik zoons krantenwijk wel eens overneem weet ik ze in de binnenstad allemaal te zitten :proud:

Dochter is ook een struiner en ze struint ook voor mij, en soms heb ik dan ineens een boek dubbel en dan zet ik het weer ergens terug.

Maar om nou zelf een minibieb op te richten, dat kan ik niet over mijn hart verkrijgen. Als ik een boek eenmaal heb wil ik het houden ook :love:

Ja, dat dacht ik ook altijd. Maar Inmiddels heb ik toch aardig wat boeken waarvan ik best afscheid kan nemen. Zeker omdat ik ze thuis niet allemaal meer kwijt kan @(
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
26-09-2020 19:46
Wat een leuk idee! Zou helaas in onze gemeente al binnen een dag worden opgeblazen door een stel semi-analfabeten met hun vuurwerk.

Daar was k dus ook bang voor, maar aangezien er al meerdere in de wijk stonden die heel bleven, heb ik het aangedurfd.
Later is nu
lollypopje schreef:
26-09-2020 19:40
Ik heb er zelf geen, maar er staat er eentje in mijn straat. Ik neus er regelmatig in en toen ik laatst mijn kast opruimde zelf ook vanalles achter gelaten :)

Overigens op basis van het briefje dat er hangt laten sommige mensen er ook echt oude vieze boeken achter. Dus dat kan een nadeel zijn.

Die mensen vinden zelf die boeken waarschijnlijk niet oud of vies.
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
26-09-2020 19:41
Ik ben een struiner. Hier in Zutphen zitten ze in de raarste hoeken en gaten en omdat ik zoons krantenwijk wel eens overneem weet ik ze in de binnenstad allemaal te zitten :proud:

Dochter is ook een struiner en ze struint ook voor mij, en soms heb ik dan ineens een boek dubbel en dan zet ik het weer ergens terug.

Maar om nou zelf een minibieb op te richten, dat kan ik niet over mijn hart verkrijgen. Als ik een boek eenmaal heb wil ik het houden ook :love:

Ah wat leuk, jij woont in Zutphen, ik vlakbij, ik zie ze daar ook wel staan idd, past ook helemaal bij de grote antroposofische gemeenschap in Zutphen
poeszie wijzigde dit bericht op 26-09-2020 19:50
1.29% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik ben trouwens lid van de facebookgroep minibiebbeheerders en er start er elke week wel ergens eentje :)

Op de site van bookcrossing.nl (dus niet .com, die ik net noemde) staat een lijst met minibiebs in Nederland.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
26-09-2020 19:47
Daar was k dus ook bang voor, maar aangezien er al meerdere in de wijk stonden die heel bleven, heb ik het aangedurfd.
Heb jij jouw biebje dan op eigen grond staan?
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
In mijn straat zit een minibieb, daar ben ik vaste klant. Ik ruil voornamelijk met mijn eigen boeken waar ik op uitgekeken ben. Heel leuk om de volgende dag dan te zien dat ze alweer weg zijn.
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Alle reacties Link kopieren
Hier in de wijk staat er ook minstens 1 :). Ik vind het er leuk uitzien en heb er wel eens in gesnuffeld :-D
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
26-09-2020 19:48
Die mensen vinden zelf die boeken waarschijnlijk niet oud of vies.
Meestal is het netjes, maar heb wel eens boeken gezien die gewoon echt vies waren. Waarschijnlijk ooit koffie overheen gegaan en daarna in het zand gevallen.

Maar de meeste boeken die er staan zijn gewoon nog netjes :)
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Leuk idee, zouden meer mensen moeten doen! Ik had zelf altijd t idee dat je die kon maken van vogelhuisjes. Succes!
Alle reacties Link kopieren
Ik niet, er was hier al een in de straat.
Maar zit er wel aan te denken er een bij mijn vriend neer te zetten. Daar staat mijn geocache ook in zijn voortuin.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
26-09-2020 19:46
Wat een leuk idee! Zou helaas in onze gemeente al binnen een dag worden opgeblazen door een stel semi-analfabeten met hun vuurwerk.

Welke gemeente is dat? :$
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
26-09-2020 19:47
Ik heb sinds kort een minibieb. Er is veel aanloop, maar er wordt eigenlijk (nog) niet zoveel meegenomen. Ik begon ooit met bookcrossing, dat doe ik ook nog steeds. Dan nummer je je boeken (via de site bookcrossing.com) en laat je zo overal los. Inmiddels heb ik van m'n minibieb ook een kinderzwerfboekenstation gemaakt. Krijg je eerder genoemde stickers, maar ook nieuwe kinderboeken, zo voor de kinderboekenweek.
Ik heb inmiddels dus een grotere minibieb nodig :proud:

De reacties in de buurt waren wel positief, maar we hebben er nog 7 in de wijk ofzo.

Zelf struin ik ook minibiebs af. Van 't zomer lekker op de fiets de provincie in en minibiebs zoeken. Ik laat ook meestal boeken achter en door bookcrossing krijg ik van de eigenaren soms leuke reacties.

Al met al heb ik er een hele hobby bij :lol:

Dat klinkt leuk zeg! Heb je een kast van marktplaats of van de kringloop ofzo? Hier in de wijdere omgeving staan er ook een aantal, heel divers.

En wat voor boeken lopen goed?
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
26-09-2020 19:49
Ik ben trouwens lid van de facebookgroep minibiebbeheerders en er start er elke week wel ergens eentje :)

Op de site van bookcrossing.nl (dus niet .com, die ik net noemde) staat een lijst met minibiebs in Nederland.

Dank voor de tips!
Such fun!1
.
anoniem_400865 wijzigde dit bericht op 26-06-2021 21:51
99.44% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik woon ook in Rotterdam, zeer dicht bij het centrum, maar hier doen de 2 minibiebs die ik ken het al jaren goed. Ja, soms is er een deurtje vermield, soms is de bieb helemaal leeg(gehaald?), maar over het algemeen vind ik het absoluut niet zinloos!
Minto schreef:
26-09-2020 20:20
met Oudjaar is er een minibieb vernield.
Rond oud en nieuw is het misschien verstandig om de boel even binnen te halen. Net als je kliko's en ander los spul wat buiten staat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven