Andijvie: toiletblokjes? En welke dan?

28-09-2020 09:25 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat ik het liefste zou willen is een toiletblokje voor in het waterreservoir dat de pot schoonhoudt en een frisse geur afgeeft. Want wat mij tegenstaat aan de gewone blokjes die je in de pot hangt, is de hoeveelheid plastic die je om de paar weken weggooit.
Nu hebben we een inbouwtoilet waar je van die blokjes in het waterreservoir kan gooien, maar die blokjes geven een blauwe of groene kleur af, wat kan afgeven op bijv. de bril, als je het niet snel wegveegt.
Weet iemand of er ook blokjes zijn die goed werken, maar kleurloos zijn?
En zelfs minder milieubelastend?
Of misschien is er wel een andere, betere manier om het toilet dagelijks schoon en fris te houden? (nb we zijn van het luie soort ;-) )
Ozo.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn volgens mij van die rondjes die je aan de binnenkant van de pot plakt. Je koopt dan eenmalig een applicator en verder van die losse dingen. Dan heb je niet elke keer dat plastic. Ik vind trouwens die blauwe kleur altijd wel prettig. Ziet er fris uit en ik heb nog nooit gehad dat het ergens op zat en ik het er niet af kreeg.
Alle reacties Link kopieren
Ik wel. Op mijn witte kunststof toiletbril. Mooie blauwe vlekken. :-(
merano wijzigde dit bericht op 28-09-2020 09:51
1.45% gewijzigd
óu sont les neiges d'antan

pamelacourson schreef:
28-09-2020 09:27
Er zijn volgens mij van die rondjes die je aan de binnenkant van de pot plakt. Je koopt dan eenmalig een applicator en verder van die losse dingen. Dan heb je niet elke keer dat plastic. Ik vind trouwens die blauwe kleur altijd wel prettig. Ziet er fris uit en ik heb nog nooit gehad dat het ergens op zat en ik het er niet af kreeg.
Klopt, van wc eend, deze gebruik ik altijd, superfijn , lekkere geur en verdwijnt automatisch na tig keer spoelen
anoniem_22906 wijzigde dit bericht op 28-09-2020 11:48
0.09% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ben ook wel benieuwd naar het milieuaspect van die toiletblokken, eigenlijk.
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
https://toilettapes.com/wat-zijn-toilet-tapes

Misschien is dit wat voor je?
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
Alle reacties Link kopieren
marjorette schreef:
28-09-2020 09:51
Klopt, van wc eensd, deze gebruik ik altijd, superfijn , lekkere geur en verdwijnt automatisch na tig keer spoelen
Maar veeg je dat niet weg als je na toiletgebruik aan het naborstelen bent?
Ozo.
Wel een leerpunt voor mijn volgende huis: een mogelijkheid om een blokje in het reservoir te gooien.
Ik dacht bij de titel heel even dat er een toiletblokje van andijvie bestond (yuk).
Alle reacties Link kopieren
Je hebt ook navulbare houdertjes, van WC-eend volgens mij.
Alle reacties Link kopieren
hallekie schreef:
28-09-2020 10:02
Maar veeg je dat niet weg als je na toiletgebruik aan het naborstelen bent?
Als je na elk toiletgebruik na borsteld ben je niet van het luie soort, haha.

Ja daar moet je wel even omheen borstelen dan.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben best wel bezig met het milieu, maar die fresh discs (plakkers in de wc) van WC eend vond ik niet fijn en niet lang geuren.

Ik heb nu steeds geur switch van witte reus en die ruikt wel lang en lekker
https://static.ah.nl/static/product/AHI ... ns=399,q85
Ik heb nog nooit een toiletblok gebruikt. Ik vind dit echt zo'n totaal overbodig product.
Als iemand mij het nut uit kan leggen, dan graag.
-jolijn- schreef:
28-09-2020 10:05
Ik dacht bij de titel heel even dat er een toiletblokje van andijvie bestond (yuk).
Ik heb de betekenis van 'andijvie' in de titel nog steeds niet door.
Het kan niet in het waterreservoir maar Toilettapes zijn een stuk beter voor de natuur, geven niet af en passen goed in een randloze pot.
Alecta schreef:
28-09-2020 10:21
Ik heb nog nooit een toiletblok gebruikt. Ik vind dit echt zo'n totaal overbodig product.
Als iemand mij het nut uit kan leggen, dan graag.
Onze wc gaat dan stinken. Of ik moet er elke dag schoonmaakmiddel in mikken.
niloe schreef:
28-09-2020 10:24
Ik heb de betekenis van 'andijvie' in de titel nog steeds niet door.
Dat het om een huishoudelijke vraag gaat.
Alle reacties Link kopieren
niloe schreef:
28-09-2020 10:24
Ik heb de betekenis van 'andijvie' in de titel nog steeds niet door.
Ik ook niet.
ik geef mn bek ook maar een douw
nachtvlinder1977 schreef:
28-09-2020 10:36
Onze wc gaat dan stinken. Of ik moet er elke dag schoonmaakmiddel in mikken.
Hier stinkt de wc eigenlijk zelden. Goede afzuiging denk en haal elke dag weer even kort een lapje over vloer en wc. En dan 1 keer per week met wc-reiniger. Ik vind toiletblokken altijd een beetje smerig, omdat je ze niet goed schoon kan maken i.t.t. een gladde wc-pot.
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
28-09-2020 10:37
Ik ook niet.
Andijvie erbij betekent huishoudelijke vraag zonder levensbelang
Ozo.
Alle reacties Link kopieren
In mijn vorige huis had ik bij de wc een bedieningspaneel op de muur, dat was een soort deurtje, dat kon je open doen en dan via een soort glijbaan een blokje in het reservoir mikken
Echt ideaal, ik had wel de wat duurdere blokjes die lang meegingen, en ook niet afgaven

Nu weer gewoon wc blokjes die aan de rand hangen,
hallekie schreef:
28-09-2020 10:02
Maar veeg je dat niet weg als je na toiletgebruik aan het naborstelen bent?

Ik hoef nooit na te borstelen
Alle reacties Link kopieren
marjorette schreef:
28-09-2020 09:51
Klopt, van wc eend, deze gebruik ik altijd, superfijn , lekkere geur en verdwijnt automatisch na tig keer spoelen
Ik heb ze ook inderdaad. Ze kleven aan de wc en verdwijnen vanzelf. Ze ruiken prima en houden de wc ook schoon. Noodgedwongen ben ik hiermee begonnen nadat mijn vriend een hangend wc blokje door de wc had gespoeld en ik een loodgieter kon laten komen....

De vloeistof van de discs zit trouwens wel in een plastic verpakking. Maar de applicator koop je eenmalig en is herbruikbaar.

Ohja en met borstelen borstel je er omheen uiteraard.
Dutchgirly schreef:
28-09-2020 11:58
Ik heb ze ook inderdaad. Ze kleven aan de wc en verdwijnen vanzelf. Ze ruiken prima en houden de wc ook schoon. Noodgedwongen ben ik hiermee begonnen nadat mijn vriend een hangend wc blokje door de wc had gespoeld en ik een loodgieter kon laten komen....

De vloeistof van de discs zit trouwens wel in een plastic verpakking. Maar de applicator koop je eenmalig en is herbruikbaar.

Ohja en met borstelen borstel je er omheen uiteraard.
Om die reden (hangend blokje kan in de pot vallen ) ben ik ooit begonnen met de plakrondjes.
anoniem_22906 wijzigde dit bericht op 28-09-2020 13:47
0.16% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
pearle schreef:
28-09-2020 11:39
In mijn vorige huis had ik bij de wc een bedieningspaneel op de muur, dat was een soort deurtje, dat kon je open doen en dan via een soort glijbaan een blokje in het reservoir mikken
Echt ideaal, ik had wel de wat duurdere blokjes die lang meegingen, en ook niet afgaven

Nu weer gewoon wc blokjes die aan de rand hangen,
Ja, zoiets hebben wij dus nu, maar ik kan alleen blokjes vinden met blauwe en groene kleurstof die af schijnen te geven..en dat is nou ook weer niet de bedoeling. Ik ben op zoek naar doorzichtige blokjes.
Ozo.
Alle reacties Link kopieren
BeaTea schreef:
28-09-2020 10:35
Het kan niet in het waterreservoir maar Toilettapes zijn een stuk beter voor de natuur, geven niet af en passen goed in een randloze pot.
Die opperde ik vanmorgen ook... Ik wil niet meer anders. Beter dan al die andere chemische dingen, maar helaas wordt er overheen gelezen?
I'm not crazy. My reality is just different than yours.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven